בשיתוף מכון אברהמסון
"לפני 10 שנים לא חשבתי שאני אחזיק מעמד כל כך הרבה זמן. לא האמנתי שמשהו יכול לשנות את החשיבה או את התפיסה שלי", מספר דודי טל, 41, נשוי, עיתונאי מרמת גן. "בשיא שלי שקלתי 104 קילוגרמים. ניסיתי דיאטות שונות וסדנאות, ולא החזקתי מעמד בשום דיאטה. לאחר שקראתי פוסט בפייסבוק, החלטתי לנסות גמילה באברהמסון. הם לא דיברו על דיאטה, הם דיברו על שינוי אורח חיים! אחרי ניסיונותיי בדיאטה, גיליתי שהמושג 'דיאטה' הוא עונש מבחינתי. ההבדל בין דיאטה לבין שינוי אורח חיים הוא שאף אחד לא נהנה לאכול כף אורז, חצי תפוח אדמה ומאה גרם אפונה ולערוך רישום קפדני. לעומת זאת, בשינוי אורח חיים העינוי פחות גדול".

"ירדתי במכנסיים ממידה 46 למידה 28"

"השינוי אחרי טיפול הגמילה היה מיידי. לא היה לי תיאבון בכלל, לא לפחמימות ולא לסוכר. אכלתי רק כי צריך. בימים הראשונים התחלתי להרגיש פחות נפוח. מהר מאוד נכנסתי למשטר מאוד קפדני של כושר. בחודש הראשון השלתי 8 ק"ג ותוך שמונה חודשים ירדתי 39 קילוגרמים.
"מאז אני שומר על השגרה. היו נפילות של יום פה יום שם, אבל הכל בראש. היום אני שולט באוכל ולא הוא בי. שיניתי את הרגלי חיים, ואין בי פחד לעלות במשקל. אני שוקל 64 קילוגרמים, מתאמן 3 שעות ביום ואוהב את עצמי. ירדתי ממידה 46 למידה 28 ואני לא יכול להפסיק לקנות לעצמי בגדים. הכל נראה עליי סבבה".

"נגמלתי בהצלחה לפני 12 שנים"!

"הכי מצחיק שאני עובדת במאפייה, וממליצה לנשים שסובלות ממיגרנות להימנע מפחמימות ממכרות, או ריקות, או גלוטן", מספרת אילנה יחזקאל, 54, נשואה ואם לארבעה, בעלת מאפייה ממושב בצרה שסבלה במשך 5 שנים ממיגרנות קשות מאוד. "לפחות 3 פעמים בשבוע המיגרנה הכריעה אותי. בכל פעם הסתגרתי במשך שעות בחדר חשוך עם כרית על הראש, לא יכולתי לתפקד ולטפל בילדים שלי.
"באחד הימים נתקלתי במחקר שדיבר על זה שגלוטן גורם למיגרנות. הדבר הראשון שעשיתי היה לבדוק אם אני רגישה לגלוטן והתשובה הייתה שלילית. למרות זאת, הייתי מוכנה לנסות הכל כדי להיפטר מהכאב ולחזור לתפקוד מלא עבור הילדים שלי, אבל אני שעובדת כל היום במאפייה צריכה להימנע מגלוטן? ידעתי שלא אוכל להימנע בעצמי ממטעמי המאפייה.
"על גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון שמעתי דרך פרסום, והחלטתי ללכת על זה. אחרי הטיפול נסעתי למאפייה, הסתכלתי על הלחמים, הבורקסים, הקרואסונים ושום דבר לא דיבר אליי, כמו לראות נעליים על מדף. לא היה לי חשק, לא תשוקה, לא ריר בפה וגם הריח לא השפיע עליי.
"שבועיים אחרי הטיפול והימנעות טוטאלית ממאכלים שמכילים סוכר, גלוטן ופחמימות ממכרות, המיגרנות נעלמו כלא היו. בנוסף, לפני הטיפול הייתה תחושה כללית של נפיחות בגוף. גם הנפיחות עברה והתכווצתי בשתי מידות. מאז הגמילה עברו 12 שנים! לפני כמה שנים ניסיתי לחזור קצת לאכול מאפים, מיד הרגשתי לא טוב והפסקתי. אני יודעת שאחיה ללא סוכר, גלוטן ופחמימות ממכרות כל החיים! וזה עושה לי טוב".
4 צפייה בגלריה
אילנה
אילנה
אילנה יחזקאל

"בתוך ארבעה וחצי חודשים הפחתתי 36 קילו"

"פעם חשבתי שהנאה היא אוכל. היום החשיבה של אחרת לגמרי ואת האוכל החליף הספורט", מספרת נטלי חזן, 35, רווקה, עובדת מפעל מחיפה, שהעלתה 40 קילוגרמים בשירותה הצבאי בתוך שנה בלבד. "לא אהבתי את האוכל בצבא. אכלתי כל מה שבא לי ובעיקר ג'אנק פוד: חטיפים, המבורגרים, פיצות, נחשי גומי, שוקולדים, ורק שתייה מתוקה. מים לא שתיתי בכלל".
היא מספרת: "מהצבא השתחררתי עם משקל עודף של 86 קילוגרמים ואז קיבלתי את הבום. אנשים זרים העירו לי או צחקו עליי. הרגשתי שלכולם יש כוח רצון מלבדי. לא הייתי שלמה עם עצמי ולא אהבתי להסתכל במראה. ניסיתי דיאטות, סדנאות, כדורים, אבקות ולא הצלחתי. אחרי כל דיאטה הוספתי למשקלי פי שניים מהמשקל שהפחתתי.
"לאברהמסון הגעתי במשקל 92 קילוגרמים לפני 11 שנים. אמא שלי הראתה לי צילומים של בן משפחה רחוק שעבר תהליך גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון והציעה לי לעבור גמילה. לעצמי חשבתי עברתי כל כך הרבה בדרך. מה הסיכוי שאצליח? אבל בזכות אברהמסון הבנתי שאפשר. אחרי הטיפול הסתכלתי על המתוקים שהיו בבית ולא התחשק לי לגעת בהם. נכנסתי למאפיות ולא היה לי חשק לכלום.
"בתוך ארבעה וחצי חודשים הפחתתי 36 קילו. לאחר מכן הייתי נחושה לרדת עוד. בניתי לעצמי חדר כושר בבית ושילבתי ספורט לפי המלצת הצוות באברהמסון. היום אני שוקלת 56 קילוגרמים! אני מתאמנת פעמיים בשבוע אצל מאמן כושר אישי. ובשאר הימים מתאמנת לפחות שעה וחצי כל יום.
"במהלך השנים היו עליות וירידות אבל אני יודעת לקום ולא ממשיכה ליפול. מבחינת אוכל אני עדיין מחושבת, מקפידה על 5-6 ארוחות קבועות ביום, ומשתדלת להימנע מאכילה בחוץ. פעם בשבועיים אני אוכלת עוגה ללא סוכר ופחמימות ממכרות, ולאחר מכן מתאמנת כחצי שעה".

"הילדים שלי קיבלו אמא חדשה במתנה"

"במשך שלוש שנים הזנחתי את עצמי מאוד: עישנתי כמו קטר ואכלתי המון אוכל מתועש וג'אנק פוד. עברתי משבר מאוד גדול בעקבות הגירושים וכל מה שעשיתי בא לכסות על זה שלא הסכמתי לעבד את הרגשות בתוכי: להיות בפחד או בעצב. הזנתי את עצמי ברגשות שלא שחררתי, אגרתי רעל רגשי ורעל פיזי והרגתי את עצמי לאט לאט", משתפת אורפז לי-אורה, 53, גרושה ואם לשלושה, אשת נדל"ן ומלווה נשות עסקים למציאת זוגיות מלאת עניין ותשוקה, מקרית ביאליק.
4 צפייה בגלריה
אורפז
אורפז
אורפז לי-אורה
"החלטתי לטפל בעצמי לטובת הילדים שלי שזקוקים לאמא בריאה בגוף ובנפש, ופניתי לאברהמסון. ידעתי שאני צריכה עזרה חיצונית. מיד אחרי טיפול הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות הרגשתי כאילו השילו ממני 5 קילו במשקל. מעבר לגמילה מסוכר, הטיפול חיבר אותי לרגשות שלי ונתן לי אפשרות לעבד אותם. בהמשך גם נגמלתי לחלוטין מהסיגריות באברהמסון.
"מהר מאוד הפחתתי 7 קילוגרמים עודפים. אני שוקלת 68 קילוגרמים ומכניסה לגוף שלי רק מה שטוב עבורו. לפני כן סבלתי מנפיחויות בבטן ומגזים. גם נטלתי כדורים נגד חרדה ודיכאון כמו ציפרלקס וקלונקס כדי לא להתמודד עם הרגשות שאגרתי בתוכי. היום 12 שנים אחרי הטיפולים באברהמסון, אני מרגישה מצוין, הילדים שלי קיבלו אמא חדשה במתנה, אני מחוברת לרגשות שלי ומתייחסת לגוף שלי כאל המקדש שלי! כל הזמן אני משתפרת ולומדת לאהוב את עצמי. כשאני אוהבת את עצמי אני לא מזיקה לעצמי.
במהלך השנים אורפז התמודדה עם פיתויים. היא מספרת: "היו פעמים בודדות שלקחתי חתיכת לחם קטנה, אבל המשכתי כרגיל. בפעמים אחרות נעזרתי בחיזוקים באברהמסון בשל התמודדות עם משברים שעברתי בעקבות הגירושים והיציאה שלי לדרך עצמאית. אני עדיין עוברת דרך, ויש עליות ויש ירידות, אבל אם אני סוטה מהמסלול אני יודעת לאן ואיך לחזור".
בשיתוף מכון אברהמסון

פורסם לראשונה: 09:03, 09.02.21