מאור גבאי בן ה-15 בילה את החופש הגדול בבידוד. ביולי הוא בא במגע עם חולה קורונה ופיתח מחלה בעצמו, וכעת משהחלים, חזר לפגוש את חבריו וללמוד בבית הספר. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ד'), סיפר על המחלה, הבידוד והגעגוע לחיים שבחוץ.
"את רוב החופש הגדול העברתי בבית. היה משעמם ואין כל כך מה לעשות", סיפר. "כשהייתי חולה היו לי כמעט כל הזמן כאבי ראש, אבל לא יותר מזה. זה לא נתפס כל כך שפתאום מישהו קרוב חולה בקורונה, אז זה השפיע על החברים שלי".
מאור, בנו של לירן גבאי, השף של פלאפל גבאי בתל-אביב, נפגש עם אביו אחרי 24 ימים שלא ראו זה את זה. המפגש המרגש, שהתרחש כאשר לירן על מנוף ומאור במפרסת הבית, תועד באולפן ynet. "הייתי חייב לראות אותו, אני לא עומד בגעגוע", סיפר אז לירן באולפן. "אמרנו למאור שמגיע רופא לראות אותו, ואז אני הגעתי. הילד עד עכשיו יושב בבית בשוק ותופס את הראש. לי יש פחד גבהים אז היה לי מאוד קשה להעפיל עד לקומה השישית, הייתה לי סחרחורת מטורפת אבל הייתי צריך להתגבר על זה בשביל לראות את הילד ולהביא לו את הפלאפל שהוא מבקש כבר שבוע שלם".
1 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי קורונה
פלאפל גבאי קורונה
המפגש אחרי 24 יום - על מנוף
(צילום: מתוך הסרטון)
מאור, שחקן כדורגל בקבוצת הנערים של מכבי הרצליה, היה בבידוד בבית במשך שבועיים, אחרי שנער אחר בקבוצה שבה הוא משחק, התגלה כחיובי לקורונה. כל הקבוצה נכנסה לבידוד, ואחרי שבועיים התבקשו הנערים לעשות בדיקה, שבה התגלה כי מאור נדבק בקורונה. אחרי ההחלמה הוא עדיין לא אדיש, ומספר: "ראיתי שחקן כדורגל שנדבק פעמיים, אז אני לא לוקח סיכון. צריך לשים תמיד מסכות ולא להתקרב יותר מדי לחברים. זה יכול לקרות לכולם".
אתמול, פתיחת שנת הלימודים, חזרו למעלה משני מליון תלמידים לבתי הספר ולגנים. בעקבות הגל השני של הקורונה נותרו 140 אלף תלמידים מ-23 הרשויות האדומות בבית. בנוסף, בשש רשויות נוספות חלק מבתי הספר לא נפתחו מסיבות אחרות כמו בעיות לוגיסטיות ומאבקי הורים. בסך הכל 150 אלף תלמידים לא פתחו את שנת הלימודים כסדרה. בנוסף, 5,519 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד. בבוקר פתיחת שנת הלימודים עמד מספרם של החולים בקורונה במערכת החינוך על 623 תלמידים ומורים.