"יש לחכות לפחות 10 ימים אחרי שמחת תורה - אין לנו סיבוב ניסיון נוסף": כך אומר פרופ' דב שורץ, מוביל קבוצת מומחים באוניברסיטת הנגב. יציאה מהסגר הנוכחי, לדבריו, צריכה להיות זהירה מאוד: "אין לציבור לא את היכולת הפיזית ולא הנפשית לפספוס אחד נוסף. אני כבר חושב שאנחנו במצב חמור, הדור של הנכדים שלי הוא דור אבוד".
"מספיק להסתכל על ניסיון החזרה במאי כדי להבין את ההשלכות של חזרה של בתי הספר", הוא מסביר הבוקר (ג') בראיון לאולפן ynet. "כל אלה שדחפו את המשק לפתיחה מהירה במאי צריכים להיות אלה שייתנו את הדין בפני ועדת חקירה. מספיק להסתכל על חודש כזה כדי לראות מה יקרה לנו. שלא יעזו להחזיר את הילדים ובכלל את המשק בשבוע הבא".
לדבריו של פרופ' שורץ, יש לחכות לפחות עשרה ימים כדי לראות את ההשלכות של חג הסוכות, ולפי מקדם ההדבקה שיסתמן שם, לבחון חזרה לשגרה. "תמיד אחרי אירוע חריג המספרים עולים ולא יורדים. אנחנו צריכים לבחון את המספרים בסוף שבוע הבא, לראות את התוצאות ורק אז להחליט. כרגע, עם 2,000 נדבקים חדשים ליום, לא מדובר על מספר סביר שניתן לחזור בגללו לשגרה".
1 צפייה בגלריה
בית ספר
בית ספר
"הקרבנו את הילדים ככוח שהלך לפני המחנה": פרופ' דב שורץ
בדבריו מתייחס פרופ' שורץ גם לאפשרות של פתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך ביום א' הקרוב, במקרה שמשרד הבריאות יאפשר זאת. "הקרבנו את הילדים ככוח שהלך לפני המחנה, וזה צריך להיפסק. את הילדים יש לשמור לקו השני. אחרי שהמשק יהיה בסדר ואחרי שנראה שהתחלואה לא עלתה. בתחילת מאי היו לנו שבועיים בהם הוצאנו את המשק ואת הגנים וכיתות א' עד ג' בקפסולות, והייתה קפיצה מאוד גדולה במקדם ההדבקה. הילדים האלה נעשו חולים והדביקו אחד את השני, וזה מסכן דור שלם".
הבוקר התראיינה בנושא החזרה למערכת החינוך מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שהזהירה מפני פתיחת הלימודים לגיל הרך בתחילת השבוע הבא. לדבריה, קיים חוסר מיגון לצוותי ההוראה, חוסר אכיפה בקרב ההורים וערבוב בין צוותי ההוראה וילדים מיישובים אדומים וירוקים. "בגלל הצפיפות אי אפשר לשמור מרחק, גם עם מסכה. יש הורים שמביאים ילדים כשהם בבידוד או חותמים על תצהירים אבל לא בודקים חום. הכל מבולבל".


בתוך כך, עדכן משרד הבריאות את נתוני הקורונה, מהם עולה כי אתמול (ב') אובחנו 3,097 בני אדם בישראל. מספר החולים שמצבם קשה נכון לתאריך זה עומד על 801 - ירידה של 12.5% מיום שני שעבר, אז מספרם היה 916. במספר החולים המחוברים למכונות הנשמה חלה עלייה - והוא הגיע ל-242.