אחת ממהפכות מגפת הקורונה שהחלה מיושמת בישראל כבר מחודש אפריל האחרון, היא העבודה מרחוק: יותר ויותר ארגונים יזמו את השארת העובדים בבית. עכשיו מחקר חדש מגלה שהשיטה ככל הנראה עובדת במניעת הדבקה בקורונה, וכי אלה שהמשיכו להגיע למקום העבודה היו בסיכון הדבקה פי 2 בנגיף ה-COVID19.
במחקר הנוכחי שאותו ערך המרכז לבקרת מחלות האמריקני בחודש יולי האחרון, השתתפו 314 איש שחולקו לשתי קבוצות: 153 עובדים שהתגלו כחולי קורונה וקבוצת בקרה בת 161 איש שקיבלו תשובה שלילית. כ-35% מחולי הקורונה דיווחו על עבודה מהבית לפחות בחלק מהזמן, לעומת 53% מקבוצת הבקרה שדיווחה כי המשיכה לעבוד מהבית.
1 צפייה בגלריה
שיחת זום
שיחת זום
סיכון נמוך יותר לחלות בקורונה. עבודה מהבית
(צילום: Shutterstock)
עיבוד הנתונים הראה כי אלו שהמשיכו להגיע למקום העבודה - היו בסיכון גבוה פי 2 להיות מאובחנים כחולי קורונה בהשוואה לאלו שהמשיכו לעבוד מהבית.
החוקרים ציינו כי לא נצפו הבדלים משמעותיים בחשיפות אפשריות לקהילה בשתי הקבוצות, כולל קניות, ביקור במספרה, מכון כושר, מסעדה, בית קפה או נסיעה בתחבורה ציבורית. עם זאת, אלו שהמשיכו להגיע לעבודה, היו בסיכון גבוה יותר לבקר בכנסיות בהשוואה לאלה שהמשיכו לעבוד מהבית.
החוקרים מציינים כי למחקר היו מספר מגבלות. ראשית, אלו שהשתתפו במחקר אינם מייצגים בהכרח את כלל אוכלוסיית ארה"ב. בנוסף חלק מהמשתתפים הפוטנציאליים שאליהם פנו החוקרים בבקשה להשתתף במחקר, סירבו או שלא היו כשירים.
כך או כך, מסכמים החוקרים כי על סמך הממצאים במחקר הנוכחי, נראה כי עבודה מהבית כרוכה בסיכון נמוך יותר להידבק בקורונה, בהשוואה לעבודה מחוץ לבית. הממצאים האלה, המקבילים להערכות קודמות במדינות רבות בעולם, עשויים להוביל ארגוני עבודה רבים להשקיע בפיתוח תשתית שתקדם עבודה מהבית, שעשויה לא רק למנוע קורונה, אלא גם לחסוך כספים, זמן רב בפקקי תנועה, ואולי אפילו הפחתה בזיהום האוויר.