"כשאני רואה את התמונות של ההתקהלויות בכותל המערבי, אני ממש לא רגוע", אומר הבוקר (ב') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. "יש לנו עדיין 500 חולים קשים, שכמחצית מהם במצב קריטי. יש גם קרוב ל-200 מונשמים. עם מספרים כאלה הלכנו בעבר לסגר. נכון שיש שיפור בתחלואה ובמקדם ההדבקה, אבל מספר הבדיקות היה זעום בחג, ולכן אני ממש לא שקט".
קראו עוד:
פרופ' אדלר התבקש להתייחס לדברים שאמר בשבוע שעבר ל-ynet פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, לפיהם ייתכן שבקרוב תבוטל החובה לעטות מסכות. "אני מקווה באמת שבקרוב נשב ונחשוב ונראה איך אפשר לתת את ההנחיה המדויקת", אמר פרופ' אש. "אני מעריך שאנחנו נעשה את זה בתקופה הקרובה". פרופ' אש הוסיף ואמר: "מצבנו טוב, מקדם ההדבקה נמצא במקום שלא ראינו אותו הרבה מאוד חודשים, מספר המאומתים יורד מדי יום, אנחנו ירדנו מתחת לאלף בימים האחרונים, ומספר חולים קשה הולך ויורד - ירדנו מתחת ל-500. אני בהחלט אופטימי".
"אני מאוד מעריך את נחמן, אבל אני חושב שנושא המסכות חייב להימשך גם במרחב הציבורי, גם בהתקהלויות, בכל מצב. אנחנו צריכים להיזהר מאוד. אל תשכחו שיש וריאנטים בעולם. יש את הווריאנט הברזילאי, את הווריאנט הבריטי, ונתב"ג פתוח, ואף אחד לא אומר שלא יהיו עוד וריאנטים"
על כך אמר פרופ' אדלר: "אני מאוד מעריך את נחמן, אבל אני חולק על דעתו כרגע. אני חושב שנושא המסכות חייב להימשך גם במרחב הציבורי, גם בהתקהלויות, בכל מצב. אנחנו צריכים להיזהר מאוד. אל תשכחו שיש וריאנטים בעולם. יש את הווריאנט הברזילאי, את הווריאנט הבריטי, ונתב"ג פתוח, ואף אחד לא אומר שלא יהיו עוד וריאנטים. נכון לעכשיו, החיסונים בהחלט הועילו בצורה בלתי רגילה: הם עובדים. אני לא זוכר חיסון עם יעילות כל כך גבוהה בכל התקופה שאני רופא - אבל צריך להיזהר. התמונות האלה מדאיגות אותי".
1 צפייה בגלריה
 ברכת כוהנים בכותל המערבי, היום. "ההתקהלות היא אמנם בשטח פתוח, אבל היא מאוד משמעותית"
 ברכת כוהנים בכותל המערבי, היום. "ההתקהלות היא אמנם בשטח פתוח, אבל היא מאוד משמעותית"
ברכת כוהנים בכותל המערבי, היום. "ההתקהלות היא אמנם בשטח פתוח, אבל היא מאוד משמעותית"
(הקרן למורשת הכותל המערבי)
כשנאמר לו שהתמונות שמדאיגות אותו הן תוצאה של התרת רסן שהובלה על ידי בכירי משרד הבריאות, אמר: "התרת הרסן הייתה בגלל הבחירות. זה הכול פוליטי. התרת הרסן לא הייתה אמורה להיות כל כך מהירה וכל כך חדה. זה חבל, כי האנשים בשטח מרגישים עכשיו כאילו אין קורונה, אבל יש קורונה. ההתקהלות בכותל היא אמנם בשטח פתוח, אבל היא מאוד משמעותית".