גאווה ישראלית בתחום הקנאביס הרפואי: סאיקי מדיקל הישראלית קיבלה אישור משולב מרשויות הבריאות הקנדיות Medical Device License (MDL), המתיר לה לשווק למטופלים בקנדה את המשאף המדיד שפיתחה החברה, צעד אשר יאפשר שיווק קנאביס במינון מדויק בקנדה. זהו האישור הראשון שניתן על ידי רשות רגולטורית בינלאומית לשיווק משאף קנאביס מדיד כמוצר רפואי, כמו גם האישור הראשון לשיווק מוצר המשלב מכשור רפואי עם קנאביס.
1 צפייה בגלריה
לכתבה! משאף קנאביס
לכתבה! משאף קנאביס
אושר בקנדה. משאף הקנאביס של סאיקי
האישור התקבל על בסיס המחקרים הקליניים שביצעה החברה במרכז הרפואי רמב"ם ונתוני האמת מהשוק הישראלי. נתונים אלו הראו כי הטיפול במשאף הצליח להשיג את התוצאות הרצויות של הפגת הכאב במקביל להפחתה של 90% מתופעות לוואי שבשימוש בקנאביס, ובכלל זה השפעות פסיכואקטיביות.

המשאף צורך פחות קנאביס ולא "ממסטל"

במחקר ברמב"ם, שפורסם ב-European Journal of Pain, התגלה לראשונה ה'חלון התרפויטי' המומלץ למטופלים בקנאביס בשאיפה: זהו המינון שמביא לאיזון האופטימלי בין הפגת הכאב, לבין הפחתה מרבית של תופעות הלוואי והאפקטים הפסיכואקטיביים. עוד עולה, שמינונים נמוכים ביותר של קנאביס מביאים לאפקטים הרצויים תוך הימנעות מתחושת "ההתמסטלות" המגיעה בדרך-כלל עם השימוש בקנאביס, מה שמאפשר שימוש שוטף במהלך היום ללא פגיעה בתפקוד.
הניסוי הוכיח שהמינון האופטימלי לשאיפה עומד על 500 מיקרוגרם THC בלבד. מטופלי סאיקי מדיקל צורכים בממוצע כמות קטנה ממה שצורכים היום בעולם בתצורות צריכה אחרות כמו עישון. כיום, שלא במשאף סאיקי מדיקל, צורך מטופל בממוצע גרם אחד של קנאביס ביום, אשר מכיל כ-150,000 מיקרוגרם THC, מינון הגבוה פי 100 מהחלון התרפויטי אשר הוכח במחקר. טכנולוגיית סאיקי מדיקל הכוללת משאף מדיד ברמת מיקרוגרם ומחסניות קנאביס, הינה הטכנולוגיה היחידה בעולם המאפשרת צריכה מדויקת לטיפול בהפגת כאב.
המשאף מותאם לשימוש ביתי, מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות בישראל (רישוי אמ"ר) ומשרד הבריאות הקנדי (רישוי MDL), ונושא תו תקן אירופאי (רישוי CE). המשאף כולל מחסנית שמכילה בתוכה מנות תפרחת קנאביס המיובא מהולנד, והוא היחיד מסוגו בעולם שמאפשר מתן מינון מדויק של קנאביס בשאיפה. מרכז המחקר והפיתוח של סאיקי נמצא ביפו וייצור המשאף והמחסניות נעשה בטבריה.