"צריך לעשות פה תיאום ציפיות", אומר היום (ג') לאולפן ynet פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה לאפידמיולוגיה ולבריאות הציבור, בעקבות דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט על החרפת הסנקציות כלפי ישראלים שייסעו למדינות "אדומות". "הקורונה איתנו והיא תישאר איתנו. ימשיכו להופיע וריאנטים. ההבדל בין ההתפרצויות הנוכחיות לבין הגלים הקודמים הוא שיש לנו חיסון, שלפי כל המחקרים הוא מצוין, יעיל, בטוח, גם לילדים. הבן שלי, שהוא בן 14, מקבל היום חיסון שני ומאוד שמח על כך.
קראו עוד:
"מעבר לחיסון אנחנו צריכים לפעול כדי לחזק את מערכת הבריאות, לא רק במחיאות כפיים ובאמירות תודה, אלא בתקנים. גם את שירותי בריאות הציבור צריך לחזק. וצריך לייצר מערכת לטווח ארוך שתשמור על המדינה במעברים האוויריים, הימיים והיבשתיים".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
נפתלי בנט במתחם חיסונים בחולון
רה"מ בנט ושר הבריאות הורוביץ מבקרים במתחם חיסונים בחולון. "חבל שהורדנו את הרגל מהגז בנושא הזה", אומר פרופ' דוידוביץ'
(צילום: שמוליק דודפור)
פרופ' דוידוביץ' סבור שצריך ללמוד לחיות עם הקורונה. "הווירוס הזה מפתיע אותנו כל הזמן", הוא אומר. "מהנתונים שמגיעים מאנגליה אנחנו לומדים שזן דלתא מגביר מאוד את ההדבקה, אבל לא מעלה בצורה משמעותית את מספר המאושפזים והחולים קשה - בעיקר בגלל החיסונים. אותו דבר קורה כאן, בישראל. מצבנו עוד יותר טוב כי החיסון של פייזר יעיל יותר נגד זן דלתא.
"בחודשיים האחרונים הורדנו את הרגל מהגז בנושא החיסונים, וחבל. עכשיו הרשויות המקומיות וקופות החולים נכנסות לזה שוב בשיא הקצב, וזה נהדר. יש כבר עלייה במספר הפונים, כולל ילדים".
"הקורונה איתנו והיא תישאר איתנו. ימשיכו להופיע וריאנטים. ההבדל בין ההתפרצויות הנוכחיות לבין הגלים הקודמים הוא שיש לנו חיסון, שלפי כל המחקרים הוא מצוין, יעיל, בטוח, גם לילדים. הבן שלי, שהוא בן 14, מקבל היום חיסון שני ומאוד שמח על כך"
לשאלה, האם כדאי להחזיר את התו הירוק, השיב: "אם התחלואה תעלה בצורה משמעותית - הצעד הבא, שעליו המלצנו בקבינט המומחים, הוא להחזיר את התו הירוק, כמובן עם אפשרות לבדיקות זמינות מסובסדות. לסגרים אני לא חושב שנגיע. אנחנו רחוקים משם".
על האפשרות שתידרש מנת חיסון שלישית, אמר: "זה עדיין לא ברור. נראה שהחיסון מחזיק לטווח יותר רחוק. כרגע הוא מחזיק עד סוף דצמבר. לאחר מכן נמשיך לעקוב".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה בירושלים, שהתראיין גם הוא לאולפן ynet היום, סיפר על מצבם הקשה של בתי החולים הממשלתיים: לדבריו, יש מחסור חמור בציוד ובתרופות, והגיעה בקשה להוריד את שכר העובדים ב-10%. "אני לא יודע איך אני מתמודד עם הנושא הזה", אמר. "אנחנו כבר במצב שאיננו יכולים לטפל באופן מלא. אם אכן ניאלץ לקצץ בשכר העובדים, קרוב לוודאי שמישהו כבר ישבית את בתי החולים, לדאבון כולנו".
לשאלה, האם ההתפרצויות האחרונות של הקורונה משפיעות על תפוסת בית החולים שבניהולו, השיב, "לא. אין כמעט אשפוזים. בכל המדינה מאושפזים עכשיו 21 חולי קורונה קשים, שחלקם לא התחסנו, ולחלקם יש מערכת חיסונית שנפגעה ממחלות אחרות. רוב המאומתים החדשים כיום בני 12 עד 16, והם לא מחוסנים. אם גם מחוסנים נדבקים, המחלה שלהם קלה עד לא קיימת. לכן, חייבים להשלים את חיסון בני הנוער. יש חיסונים בכמות מספקת. חשוב גם להקפיד על עטיית מסכות במקומות סגורים".