צפו בריאיון המלא באולפן ynet:
כמעט חצי שנה אחרי שהתגלה וירוס הקורונה עוד רב הנסתר על הגלוי בעניינו, ובפרט בשאלת אופן ההדבקה בקרב ילדים וצעירים. מנהל אגף לרפואת ילדים בבית החולים הדסה, פרופ' איתן כרם, התראיין באולפן ynet וסיפר כי למרות שידוע שילדים הם פחות בסכנה, לא כל הצעירים בטוחים מפני הנגיף.
"אנחנו יודעים שרבים מהחולים החדשים הם ילדים אבל מדובר בילדים בריאים לחלוטין. מה שקרה בגימנסיה העברית בירושלים, למשל, היה איזשהו ניסוי טבעי שקרה שלימד אותנו המון. היו עשרה ילדים שפיתחו סימפטומים קלים מאוד ומאה ילדים שהיו בריאים לגמרי ולא פיתחו סימפטומים כלל. הווירוס עבר כמו אש בשדה קוצים, אבל מצד הילדים, במיוחד בקרב אלה שנמצאים מתחת לגיל 10, הם לא בסכנה", הסביר פרופ' כרם.
"אין לנו תשובה עדיין על מדוע הווירוס לא משפיע על ילדים מתחת לגיל 10. המחשבה היא שילדים כבר פיתחו נוגדנים נגד משפחת הקורונה, שווירוסים אחרים ממנה נפוצים אצל ילדים וגורמים לשיעולים ונזלות. אפשרות אחרת היא שהרצפטור שווירוס נדבק אליו, ה-ACE2, כנראה פחות מפותח בילדים קטנים ולכן לא מתבצעת הדבקה".
לדבריו של פרופ' כרם עוד לא קיימת "תעודת זהות" המספקת מידע על מי הם האנשים שידבקו ויחלו במחלה ומי לא יפגינו כלל תסמינים. "אם אנחנו מסתכלים על נתונים מאיטליה, למשל בעיר ברגמו, מצאו של-60% מהתושבים יש נוגדנים. כלומר 60% מהאוכלוסייה בעיר נחשפו לנגיף ולא חלו. עם זאת, אנחנו לא יודעים מי הוא זה שיפתח סיבוכים ויהיה מאוד חולה או ימות, ומי רק ישא את הנגיף, ייחשף אליו ולא יפתח שום סימני מחלה".
בריאיון התייחס פרופ' כרם גם לסברה כי צעירים אינם בסיכון ואמר: "הצעירים לא בטוחים לחלוטין. ישנם צעירים שעלולים להיות מאוד חולים. אין להשוות בין מגפת השפעת למגפת הקורונה, משום ש-COVID19 הוא וירוס הרבה יותר קשה, אבל גם במגפת השפעת היו צעירים שנפטרו. הייתה דיילת צעירה שנפטרה, בחור בן 19 שנפטר, יש ילדים שנפטרים כתוצאה משפעת. כלומר, גם בווירוס מוכר כמו שפעת יש צעירים שיכולים להיפגע קשות.
"חשבנו שעם הקיץ והחום המחלה תעלם, כמו הסארס, אך התשובה היא לא - הקורונה נשארת. שתי האפשרויות היחידות להעלימה היא מציאת חיסון או חיסון עדר. עד אז כולם חייבים להיזהר ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות, גם צעירים".