בהלת נגיף הקורונה: בסין הוא כבר גבה את חייהם של למעלה מ-100 בני אדם, והדביק 4,500. ברחבי העולם נרשמו עשרות חולים בלבד, האחרון בהם מאושפז בגרמניה. חולים שנדבקו בנגיף הקורונה התגלו גם בצרפת, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, תאילנד, סינגפור, יפן, דרום קוריאה, מלזיה, וייטנאם ונפאל. בישראל נשללו מקרי הדבקה בנגיף.
"מדובר בכ-50 מקרים מאומתים מחוץ לסין", מספר באולפן ynet דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמייר. "זה מלמד שהווירוס מופץ בידי תיירים. התיירים נושאים את הנגיף למדינות זרות, אך החדשות הטובות הן שנכון לעכשיו הם לא הדביקו אנשים נוספים. לא את נהג האוטובוס, לא את נהג המונית, ולא את האנשים שישבו לידם במטוס. כל מטופל שנמצא מחוץ לסין עם הווירוס מבודד, כדי שהווירוס לא יתפשט", הוא מחדד.
בתוך כך, הן ברחבי העולם והן בישראל, מזהירים את האזרחים מנסיעות לסין. ממשרד הבריאות נמסר אמנם כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, אך חיסון למחלה עוד לא קיים באופק. "אין בנמצא מספר ימים או שעות מדוייקים למציאת החיסון", מסביר לינדמייר באולפן, "אך קיים ידע על סוגים אחרים של וירוס קורונה, שיכולים לעזור למצוא טיפול במהרה כדי לטפל בוירוס החדש. אנחנו בטוחים שטיפול יימצא מתישהו, אבל לא היום או מחר".
1 צפייה בגלריה
וירוס הקורונה קורונה
וירוס הקורונה קורונה
וירוס הקורונה: החלבונים סביבו יוצרים "כתר"
(ynet)
סוגים אחרים של וירוס קורונה מוכרים לעולם הרפואה, לדבריו של לינדמייר, ביניהם וירוס הקורונה המזרח תיכוני - אך הווירוס שנתגלה בסין עוד לא קרוב לפיצוח. "אנחנו יודעים כיצד הוא מתנהג, אך אין לנו טיפול מפניו. עם זאת, ההגנה הטובה ביותר היא דומה להגנה מפני שפעת - לא להתקרב לאדם שחולה במחלה, לשטוף ידיים אחרי מגע עם אדם חולה ולהגן על הפנים באמצעות מסכה בעת אינטראקציה עם אדם חולה. אם אתם בעצמכם נדבקתם, יש להתרחק מאנשים, ללכת לרופא ולא להתעטש לאוויר אלא למרפק".
"בטווח הקצר המצב ילך ויחמיר לפני שהוא ישתפר", מספר לינדמייר, "אנו עוקבים אחרי הווירוס בקפדנות, ומצד אחד רואים הסלמה במספר המקרים ואף מקרי מוות בסין, למרבה הצער, ומצד שני עוקבים אחרי התפשטות בזירה הבילנאומית. זו הדאגה העיקרית שלנו".
גם לתיאוריות הקונספירציה הרוחשות סביב גילוי הווירוס המסתורי התייחס לינדמייר: "כמות הקונספירציות היא אדירה. יש המון השערות בחוץ, המון קולות שמפיצים את הרעיון של וירוס חדש שהורס את העולם, עם זאת הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כרגע הוא למצוא תרופה וחיסון נגד הווירוס. עם זאת, ידוע שאפשר להיות בחדר עם אדם שנדבק ולא להידבק, ידוע שאפילו קרובי משפחה של הנדבקים לא נדבקו. יש מטופלים שנרפאו מהווירוס. מדובר אמנם בווירוס חדש וחזק, ונאלץ להילחם נגדו, אבל זה לא משהו לגמרי יוצא מן הכלל. אי הוודאות היא שיוצרת פחד".