עריכת וידאו: דוד ברקן

בזמן שהכושר היחיד שרובנו עושים בזמן שמגפת הקורונה סוגרת אותנו בבית, הוא ללכת מהמטבח לספה בסלון, יש מי שניצלו את הזמן לא רק להתאמן ולחזק את השרירים, אלא גם להפוך את הבית לחדר כושר מאולתר. ארבעה ישראלים שלא ויתרו על הכושר, שיתפו אותנו איך אפשר לעשות אימון בלי לצאת מהבית, ומסתבר שכמעט כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו.
ברק מנחם (23) מתגורר בתל-אביב. ביום הוא עתודאי הנדסת תוכנה, ובערב מתאמן קבוע בחדר הכושר, בעיקר בהרמת משקלים כבדים. ״בדרך כלל מאמנת אותי המאמנת האישית שלי, חן כהן. התנאים הביאו אותנו לחשוב על דרך בה אוכל להתאמן גם בבית״, הוא מספר.
5 צפייה בגלריה
משקולות ברק מנחם
משקולות ברק מנחם
מרים משקלים כבדים גם בבית: ברק מנחם
(צילום פרטי)
המתכון שלו לבנץ׳ ביתי מאולתר כולל בקבוקי מים במקום משקולות, ומקלות מטאטא במקום מוטות - וזה עובד. ״חיברתי בעזרת נייר דבק חזק ארבעה מקלות מטאטא, כדי שלא ישברו מכובד המשקל. לכל צד של המקל חיברתי מארזי מים מינרלים, הוספתי עוד כמה בקבוקים, וככה בסך הכל אני מצליח להמשיך להרים קרוב ל-60 קילו גם בבית״.
חדרי כושר לא זרים גם ליוסי אוחנה, שף בן 31 מכפר חב״ד. במקרה שלו, מדובר במכון אגרוף אותו הוא פוקד על בסיס קבוע ועליו התקשה לוותר. אז במקום להפסיק, הוא החליט להכין שק אגרוף ביתי המורכב מגלגלים ישנים של מכוניות ומגלגל אוטובוס אחד. ״לפני 20 שנה שק אגרוף עשוי צמיגים היה דבר נפוץ מאוד במכונים בארצות הברית״, הוא מסביר, ״זה גם עוזר למצוא שימוש אקולוגי יותר לצמיגים ישנים, וגם עוזר להוציא קצת עצבים ולשמור על השפיות״.
5 צפייה בגלריה
אגרוף יוסי אוחנה
אגרוף יוסי אוחנה
מוציא עצבים ושומר על שפיות: יוסי אוחנה
(צילום פרטי)
תהיתם איך מגדל הגלגלים לא נופל ומתפרק? ובכן, הסוד הוא גלגל האוטובוס המלא בחול. הגלגלים עצמם, מסביר אוחנה, מחוברים זה לזה בברגים.
הישראלי השלישי שחשף בפנינו איך הוא מתאמן בבית, הצליח לעשות את הבלתי אפשרי - לרכוב למרחקים ארוכים בלי לזוז אפילו מטר אחד. את הרכיבה שלו, מבצע דודי מימון (48) ממודיעין, על גלגלת שהרכיב מצינורות ברזל וגלגלי עגלה ישנים. ״מוכרים מתקנים כאלה באינטרנט באלפי שקלים״, הוא מתגאה.
5 צפייה בגלריה
אופניים דודי מימון
אופניים דודי מימון
רוכב למרחקים ארוכים בלי לזוז: דודי מימון
(צילום פרטי)
״הרכיבה עצמה מאומצת יותר מרכיבה בחוץ״, מסביר מימון. ״צריך כאן ריכוז מאוד גבוה, כי האופניים לא קשורים לגלגלת וכל טעות עלולה להעיף אותך. אבל אחרי שמתייצבים ומדוושים - אפשר להמשיך בלי סוף״.
לבסוף, סיפר לנו יניב מאדב שגם את השרירים של הילדים אפשר להפעיל בבית. יניב מאדס, מפתח תוכנה בן 41 מרחובות מצא דרך לגרום לילדים שלו לטפס על קירות ולעזוב אותו בשקט, תרתי משמע. ״הבן שלי ביקש ממני במשך חודשים מתקן נינג'ה״, הוא מספר, ״ראיתי באחת מקבוצות הפייסבוק מישהו שהכין קיר טיפוס וזה נתן לי את הרעיון. החלטתי להוסיף לקיר הטיפוס גם מתח וכבל קופים.
5 צפייה בגלריה
קיר טיפוס יניב מאדב
קיר טיפוס יניב מאדב
קיר הטיפוס שבנה יניב מאדב
(צילום פרטי)
5 צפייה בגלריה
קיר טיפוס יניב מאדב
קיר טיפוס יניב מאדב
יניב מאדב
(צילום פרטי)
מאדב מספר שאת מתקן הנינג׳ה הביתי, סיים להכין למרבה המזל לפני התפרצות הקורונה. ״זה פרויקט העץ הראשון שלי ואני מבסוט מהתוצאה. הדבר הכי חשוב הוא שגם הילדים מרוצים, והמתקן הגיע בול בזמן הנכון״.