"גל הדבקה חדש יכול להתרחש עכשיו, כשיותר ויותר אנשים חוזרים לשגרה", כך אמר הבוקר (א׳) בריאיון לאולפן ynet, דובר ארגון הבריאות העולמי כריסטיאן לינדמייר. "אנשים מטיילים שוב, ילדים חוזרים לבתי הספר, אנשים הולכים למקומות העבודה בתחבורה ציבורית. יש סיכוי שזה יעלה את מספר הנדבקים, ואז יהיה מצב של גל שני. יכול להיות גם גל שלישי ורביעי - לכן צריך לעקוב כל הזמן אחרי המקרים האלה ולוודא שמערכת הבריאות יכולה להתמודד עם עלייה בחולים החדשים".
בריאיון, שמגיע שבועות ספורים אחרי ההקלות בהנחיות לריחוק חברתי וחזרה חלקית לשגרה במשק, מסביר לינדמייר שהסכנה עוד לא עברה. "הקורונה זה לא משהו שאפשר לכבות, והמגפה עוד לא עברה. במדינות רבות הצלחנו אמנם להוריד את כמות המקרים, משמע שאין עלייה במקרי ההדבקה החדשים, אבל אנחנו צריכים להיות זהירים שמא תתרחש עלייה מהירה בהדבקה שוב. אם נגיע למצב בו אדם ידביק יותר מאדם אחד בשבועות הקרובים, נגיע לעלייה נוספת - ומזה יש להימנע".
לינדמייר מסביר כי על החזרה לשגרה להתבצע בהדרגתיות בכדי שניתן יהיה לבדוק את מצב הנגיף באוכלוסייה. "במדינות רבות הקלו את ההנחיות לריחוק חברתי והוציאו את האזרחים מסגר, אבל ראו שמקרי ההדבקה עולים במהירות. זה נורמלי וצפוי, אבל מערכת הבריאות חייבת להיות מוכנה לזה. אנשים מוכרחים להמשיך להיות זהירים. ילדים שחוזרים לבתי הספר, למשל, צריכים לדעת מה הסיטואציה גובה מהם, הם צריכים לדעת איך להתמודד עם זה שלא יוכלו לבלות ולשחק עם חברים כפי שעשו בעבר. עם החזרה לשגרה יעלו מקרי ההדבקה, וזה אתגר שאנחנו צריכים להיות בפיקוח עליו".
כשנשאל על חיסון לנגיף הקורונה, סיפר לינדמייר כי מספר חיסונים הנמצאים בעבודה עוד עוברים את שלב הניסוי בבני האדם. "אנחנו צריכים לעבור המון ניסויים על החיסונים, משום שיש למצוא את החיסון שמגן מהווירוס באותה הדרך על כולם - ילדים, מבוגרים, נשים, גברים ואנשים במצבים בריאותיים שונים. יש הרבה חדשות טובות ומבטיחות, אך כדי להפיק חיסון ראוי לשבעה מיליארד בני אדם בעולם דרוש זמן".