ייתכן שקהילת האמיש בפנסילבניה הפכה לקבוצה הראשונה בארה"ב שהשיגה חסינות עדר לקורונה, כך טוענים גורמי בריאות מקומיים.
אלן הובר, מנהל מרכז רפואי במחוז לנקסטר שבפנסילבניה, הידוע בריכוז קהילות האמיש שבו, העריך כי בקרב 90 אחוז מהמשפחות הדתיות נדבק בן משפחה אחד לפחות בנגיף. "אם הנגיף מדבק כמו שאומרים, היית מצפה לצונמי של נדבקים, וזה אכן מה שקרה", אמר השבוע בריאיון ל"ניו יורק פוסט".
קראו עוד:
קהילת האמיש, שמונה כ-350 אלף איש בארה"ב, ידועה באורח חייה הפשוט ונטול הטכנולוגיה וחבריה שומרים על הפרדה מן העולם ומנהגיו והסתגרות בתוך הקהילה והמשפחה – מעין גרסה נוצרית ל"מאה שערים" שלנו.
באביב שעבר הם חזרו להתפלל בצוותא ולא ויתרו גם "הנשיקות הקדושות" הנהוגות בקרב המאמינים – מפה לפה (!) זמן קצר לאחר מכן התפשט הנגיף בכל המובלעת הדתית
בתחילת הקורונה נענו בני הקהילה להוראות הסגר הביתי, סגרו את בתי הספר וביטלו את שירותי הדת, אבל בחודש אפריל שעבר הם חזרו להתפלל בצוותא ולא ויתרו גם על מנהגי השתייה מכוסות שיתופיות ועל "הנשיקות הקדושות" הנהוגות בקרב המאמינים – מפה לפה, זמן קצר לאחר מכן התפשט הנגיף בכל המובלעת הדתית.
2 צפייה בגלריה
קהילת האמיש ארה"ב
קהילת האמיש ארה"ב
בתחילת חודש מאי שיעור החיוביים לקורונה במחוז עלה על 20 אחוז מהנבדקים. קהילת האמיש בארה"ב
(צילום: AP)
"באביב הקודם המצב היה כאן רע - מטופל אחד אחרי השני", העידו במרכז הרפואי במחוז. בתחילת חודש מאי שיעור החיוביים לקורונה במחוז עלה על 20 אחוז מהנבדקים. יחד עם זאת קשה להעריך את היקף ההתפרצות במלואה, שכן פחות מ-10 אחוזים מהמטופלים שהראו תסמינים לקורונה בכלל הסכימו לערוך את הבדיקה.
בתקופת השיא של המגפה במחוז, הגיעו כתריסר נדבקים חדשים מדי יום לבית החולים, שהיוו כ-15% ממספר המאושפזים היומי. כעת, כמעט לא רואים שם הידבקויות חדשות. "לא הגיע אלינו מטופל עם תסמיני קורונה מזה כשישה שבועות", דיווח המנהל הובר.
יחד עם זאת, ישנם מומחים המטילים ספק בכך שההתפרצות הגדולה היא שהובילה לחסינות עדר בקהילה. אריק לופגרן, אפידמיולוג למחלות זיהומיות באוניברסיטת וושינגטון סטייט, אמר ל"ניו יורק פוסט" כי חסינות העדר אפשרית אך נדירה. "אם כן - זו תהיה האוכלוסייה הראשונה בארצות הברית שעשתה את זה," אמר לופגרן.
הדעות בדבר חסינות העדר עדיין חלוקות בין המומחים. יש מי שאומר כי כ-90 אחוז מהאנשים יצטרכו להידבק כדי להשיג חסינות עדר, ואחרים טוענים שהסף המדויק עדיין לא ברור. "אין בהכרח מספר קסם", אמר דייוויד דאודי, פרופסור במחלקה לאפידמיולוגיה של אונ' ג'ונס הופקינס בבולטימור, מרילנד.
בנוסף, קיים החשש שהידבקויות קודמות לא יספיקו כדי להגן מפני וריאנטים חדשים של הנגיף. "החסינות האמיתית היחידה שאנו יכולים ליצר כקהילה היא שאנשים יתחסנו", סיכמה אליס יודר, מנהלת בריאות הקהילה במחוז.