במשך שנים ספורט הטיפוס, היה בישראל מתחת לרדאר, סוד שמור לחובבי אתגרים, הרפתקנים ויוצאי סיירות נבחרות. החלוקה העיקרית היא בין טיפוס הובלה שמתבצעת על זיזי סלעים או קירות גבוהים עם רתמות וחבלים, לבין טיפוס בשיטת בולדרינג ללא אבטחה שצוברת כעת תאוצה וזוכה לחשיפה גבוהה בזכות התוכנית נינג'ה ישראל.
3 צפייה בגלריה
קיר טיפוס
קיר טיפוס
קיר טיפוס. בדרך למעלה
כששמות של מטפסים כמו יובל שמלא, אלכס חזנוב וגיל מרנץ שכבשו את המסלול והתודעה הציבורית, הפכו למוכרים בכל בית ואתגרי הקיר השקוף, מתלה היתדות והטוויסטר הכפול מרתקים אל המסך ועושים חשק לנסות גם, נפתח לאחרונה מתחם קירות הטיפוס המתקדם בישראל.
שלשום (שבת) לצד שידורי תוכנית הטלוויזיה, התחרו שמלא וחזנוב באליפות אירופה בטיפוס, העפילו לגמר וסיימו במקומות החמישי והשביעי בהתאמה. זה לא הספיק להם כדי לקבל את הכרטיס היחיד לאולימפיאדת טוקיו, שם יתחרו לראשונה במשחקים האולימפיים רק 20 מטפסים ו-20 מטפסות, אבל זה בהחלט תרם להמשך הבאז בארץ, עם דיווחים על ביצועי הנבחרת הישראלית.
3 צפייה בגלריה
יובל שמלא
יובל שמלא
שמלא חזנוב באליפות אירופה. לא ייסעו לטוקיו
(צילום: אורן אהרוני)
כחלק מהחשיפה של קהל רחב לספורט האתגרי, נפתח פרפורמנס רוק מידטאון תל אביב, שהוקם על פני שטח של 1,500 מ"ר, עם אטרקציה ספורטיבית המציעה למעלה מ-200 מסלולי טיפוס שונים משוכללים של בולדרינג - קירות סינטטיים אורבניים, המאפשרים אימון על טיפוס טכני ואינטנסיבי. נפילות זה חלק בלתי נפרד מהאימון, אבל יחד עם זאת מדובר בספורט בטוח. המתחם מרופד במזרנים בטכנולוגיה מיוחדת של שלוש שכבות, כל מטפס עובר הדרכה של בטיחות כדי לצמצם פציעות. בכפוף להנחיות הקורונה המשתנות, ניתן להצטרף להדרכות בוגרים עם קורסים ומפגשים של יסודות הבולדרינג, לקבל אימונים אישיים או זוגיים וישנם גם חוגי ילדים בגילאים שונים.
3 צפייה בגלריה
קיר טיפוס
קיר טיפוס
רוצים להיות כמו הגיבורים. מטפסים גבוה
"זה הקיר היחיד בארץ שנבנה על ידי החברה הגרמנית שנחשבת הכי טובה בעולם, וזה היה החזון שלנו להביא למטפסות והמטפסים, לילדים והילדות את המוצר הכי טוב שיש", אומר מתן זימן, מנהל השיווק של הרשת הכוללת סניף נוסף בבאר שבע ובקרוב גם במודיעין. "בטיפוס, עברנו משלב של מודעות יחסית נמוכה וקהילה מאד קטנה פתאום לספורט ש"מתפוצץ" ויש לו פרזנטורים. כולנו יודעים מי מטפס, כולנו יודעים את שמות האנשים האלו ומה הם עושים".
בין המתאמנים וגם המדריכים ניתן לפגוש פנים מול פנים את משתתפי העונות השונות של נינג'ה ישראל, ביניהם למשל את אחראי ההדרכה והמאמן אסף חילי, שנפל בשלב חצי הגמר בעונה הקודמת וחזר לניסיון בעונה החדשה. "זה ספורט אינדיווידואלי אבל יש הרבה תנועה חברתית מסביב. באים לכאן המון ילדים שרואים את הגיבורים שלהם ורוצים להיות כמוהם, אבל גם חבר'ה מבוגרים יותר, שבאים לטפס או רוצים להתחרות בתוכנית".