הירידה בתחלואה ובשיעורי התמותה היא כבר עובדה, אולם פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, מתריע מפני החורף המתקרב, בו השפעת יחד עם הקורונה עלולות ליצור שילוב קטלני.
הוא מוסיף ואומר כי דווקא במקומות שבהם כבר יש חורף, ניתן לראות שהשפעת לא חמורה כמו בשנים קודמות, תופעה שניתן לייחס לריחוק החברתי ועטיית המסכות.
"מבחינתי הדבר הכי חשוב, אחרי הקטסטרופה שהייתה בתחילת המגפה, הוא באמת לשמור על הקשישים. כי הם הכי חשופים למחלה. נושא הקשישים צריך להקרין על כולם. אבל במה שאנחנו נכשלים, זה תופעת הבדידות. אנחנו צריכים לדאוג גם לנפש".
הוא מוסיף ואומר כי מי שיכול לטפל בזה, הם ראשי הרשויות. "ראשי הערים, ראשי העיריות, ראשי המועצות הם הפרויקטורים. לא צריך פרויקטור למעלה, הם אלה שצריכים לנהל את המאבק הזה בקורונה, הם אלה שמכירים את השטח הכי טוב, לא מישהו אחר. הממשלה, עם כל הכבוד, היא רגולטור. הם הפועלים, הם השליחים, הם הפרויקטורים והגיע הזמן שיעבירו את כל הסמכויות הללו לראשי הערים והמועצות".
אפרים רוזנשטיין, מנהל המגזר החרדי, קופ"ח לאומית, מוסיף: "ראשי הערים החרדים, חיים את העיר, הם חיים את הציבור. הם יותר מחוברים לשטח, הם מכירים את הקהלים, הם מכירים את הקבוצות ויודעים לפנות אליהן".