האם מבצע חיסון ילדים לקורונה מתקרב? פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, מסביר באולפן ynet כי קולות רבים בארצות הברית קוראים לזירוז הניסויים הקליניים בילדים כדי שיוכלו גם הם להצטרף למבצע החיסונים.
"ילדים הם אוכלוסיות שפחות מקדמים בתור לחיסונים. הסיבה לכך היא שקודם כל רוצים לראות שאצל המבוגרים החיסון לא עושה בעיות, וכרגע אנחנו משתכנעים בנוגע לבטיחות החיסונים, ושנית בגלל שילדים פחות בסיכון למחלה כתוצאה מהנגיף.
"עם זאת, לאחרונה נשמעים קולות של רופאי ילדים בארצות הברית שקוראים לחסן ילדים כי מתחילה לעלות תמותת ילדים כתוצאה מהידבקות בנגיף, והמספרים עומדים שם כרגע על כמעט 200 ילדים שמתו. אנשים מוטרדים מהסיבה הזאת וגם כי ילדים יכולים להדביק אחרים בלי שהם מגלים סימפטומים".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים לקורונה: "לחסן לקראת ספטמבר 2021"
חיסון ילדים לקורונה: "לחסן לקראת ספטמבר 2021"
חיסון ילדים לקורונה: "לחסן לקראת ספטמבר 2021"
(צילום: shutterstock)
לדבריו של פרופ' כהן עד שלא יבוצעו ניסויים קליניים בילדים על החיסונים של מודרנה ופייזר, לא יהיה ניתן לחסן אותם. "גם מודרנה וגם פייזר עומדות להתחיל בניסויים הללו. בפייזר התחילו לגייס ילדים בגילאי 12 עד 17 לניסוי קליני ומאוחר יותר גם ילדים בגילאי 5 עד 11, ובמודרנה מתכננים לגייס כ-3,000 ילדים למטרה זאת.
"מבחינת לוח הזמנים, המטרה היא לחסן את הילדים האלה בחודשים הקרובים כדי שיוכלו לחסן ילדים מעל גיל 12 לקראת ספטמבר 2021, תחילת שנת הלימודים הבאה".
בתוך כך, שר החינוך יואב גלנט העריך הבוקר (ב') שחיסון צוותי ההוראה נגד קורונה יתחיל בשבוע הבא, בכפוף לפתרון בעיה של חיסרון במנות. על רקע הכרזת סכסוך העבודה של הסתדרות המורים אמר השר בראיון לאולפן ynet: "מורים, מורות, גננות, עובדי מערכת החינוך, מנהלות ומנהלים יוכלו להתחסן בקופות החולים ובבתי החולים".
במשרד החינוך הורו להמשיך להפעיל את מערכת החינוך על פי מפת הרמזור שעודכנה לאחרונה לפני עשרה ימים - אף שמאז נרשמה עלייה בתחלואה, ויישובים שהוגדרו ירוקים או צהובים - הפכו לאדומים וכתומים.
הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' מתקיימים כאמור בכל היישובים במתכונת רגילה (כולל בערים אדומות וכתומות). מסגרות הצהרונים ממשיכות לפעול במתכונת רגילה. כיתות ה'-י"ב פועלות רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים מתקיימים הלימודים מרחוק.