שר החינוך יואב גלנט העריך הבוקר (יום ב') שחיסון צוותי ההוראה נגד קורונה יתחיל בשבוע הבא, בכפוף לפתרון בעיה של חיסרון במנות. על רקע הכרזת סכסוך העבודה של הסתדרות המורים אמר השר בראיון לאולפן ynet: "מורים, מורות, גננות, עובדי מערכת החינוך, מנהלות ומנהלים יוכלו להתחסן בקופות החולים ובבתי החולים".
- כלומר, תהיה עדיפות לעובדי ההוראה מיום ראשון הבא? "שר הבריאות כבר נתן את ההנחיה הזאת. מנכ"ל משרד הבריאות הודיע שחסרות כנראה כמה מנות חיסון. אני מניח שהעניין הזה יוסדר ומבצע החיסונים במערכת החינוך יחל בשבוע הבא. תזכרו שכשמדובר ב-100 אלף חיסונים ביום, תיאורטית תוך יומיים מחסנים את כל המורים. הסדר נקבע: מתחילים עם הקבוצות שנמצאות בסיכון, מיד אחרי צוותי ההוראה".
- יש ביקוש של צוותי ההוראה ללכת ולהתחסן כמה שיותר מהר? "הטרנד של החשש חלף בכל המדינה וגם בקרב עובדי החינוך".
אתה מרוצה מאיך שמערכת החינוך נכנסה הבוקר לסגר? "באופן כללי כן. הכיוון העקרוני היה שאנחנו נאפשר את פתיחת מערכת החינוך גם בתקופה של סגר. סדר העדיפויות הנכון אומר שאנחנו שמים את מערכת החינוך לפני כל דבר אחר".
ההחלטות של ועדת החינוך לקיים לימודים בכיתות ה'-י' יכולות לגרום לנזק בריאותי? "איך התהליך עובד? יש פה תזמורת. כל אחד מביא לתוך העניין הזה את מה שהוא יודע. אני מביא את נושא החינוך ושר הבריאות את הבריאות ושר האוצר את הכלכלה, וצריך לאזן בין האינטרסים. התוצר הכולל של הדיון הוא איזון בין אינטרסים שלוקח בחשבון את כל הנושאים".
ההחלטה שלהם פופוליסטית? זה יכול להביא להתפרצות במערכת? "הקורונה זו בעיה מאוד מורכבת. אנחנו הולכים על נתיב מאוד צר, מצד אחד תהום של קורונה ומצד שני תהום של כלכלה וחינוך, ואנחנו צריכים לשמור על שביל הזהב".
אתה אומר שההחלטה שלהם פוליטית? "אני משאיר לאנשים לשפוט את הדברים אבל זו לא נראית כמו החלטה שנעשתה לאחר שיקול".
2 צפייה בגלריה
חיסונים נגד קורונה בירושלים
חיסונים נגד קורונה בירושלים
מבצע החיסונים נגד קורונה בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
במשרד החינוך הורו להמשיך להפעיל את מערכת החינוך על פי מפת הרמזור שעודכנה לאחרונה לפני עשרה ימים - אף שמאז נרשמה עלייה בתחלואה, ויישובים שהוגדרו ירוקים או צהובים - הפכו לאדומים וכתומים.
הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' מתקיימים כאמור בכל היישובים במתכונת רגילה (כולל בערים אדומות וכתומות). מסגרות הצהרונים ממשיכות לפעול במתכונת רגילה. כיתות ה'-י"ב פועלות רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים מתקיימים הלימודים מרחוק.
השר גלנט, הצבעים לא מעודכנים, עברו עשרה ימים מאז העדכון האחרון. יש שכונות שהפכו כתומות אבל בגלל שב-17 בדצמבר הן היו צהובות, תלמידים המשיכו ללכת לבית ספר. איך זה קורה? "אני מציע להפנות את השאלה למשרד הבריאות. אני מניח שהם יוציאו עדכון בזמן הקרוב".
אבל זאת שגיאה קולוסאלית לא לארגן את כל זה לפני הכניסה לסגר? "אני מציע להפנות את הנושאים האלו למשרד הבריאות, הם אחראים".
לדעתך משרד הבריאות היה צריך להגיע מאורגן יותר? כולנו ידענו שהסגר מתחיל אתמול ב-17:00. "הדבר החשוב שאנחנו הולכים לראות בקרוב מאוד אלה מספרים הולכים וגוברים של מתחסנים, והדבר הזה לטעמי יהיה ברכה גדולה".