בשיתוף עם פרופ' ארנון כהן ואינפומד
אורטיקריה (urticaria) או סרפדת היא תפרחת עורית המתאפיינת בנגעים אדומים, נפוחים ומגרדים, אשר מתפרצים במקביל באזורים שונים בגוף. אורטיקריה יכולה להופיע בשתי צורות: אורטיקריה חדה, אשר נמשכת לרוב מספר ימים ואורטיקריה כרונית הנמשכת מעל לשישה שבועות ועלולה להופיע גם במשך חודשים או שנים.
צפו ברופא מסביר


מה גורם להתפתחות של אורטיקריה (סרפדת) ?
פעמים רבות אורטיקריה חדה היא חלק מתגובה אלרגית, למזון, תרופות ועוד. לעיתים היא תתפתח גם בשל מחלה ויראלית או מצבי סטרס. אורטיקריה כרונית נגרמת בשל תגובת יתר של תאי החיסון.
איך מטפלים בסרפדת?
בשלב הראשון יינתנו תרופות מקבוצת האנטי היסטמינים. אם לא נצפה שיפור, ישנן תרופות הניתנות בכדורים או בזריקות אשר משפיעות על מערכת החיסון וכך ממתנות את הפעילות החיסונית המוגברת.
טיפולים חדשים באורטיקריה
בשנים האחרונות פותחו תרופות חדשות אשר נחשבות כיעילות יותר ואינן מובילות להתפתחות של תופעות לוואי משמעותיו. לדוגמה תרופות חדשות מקבוצת האנטי היסטמינים אינן גורמות לתופעות לוואי משמעותיות, כמו למשל ישנוניות. קיימת גם זריקה ביולוגית חדשה יחסית שנחשבת יעילה מאוד.
איך נקבע אופן הטיפול במחלה?
הטיפול באורטיקריה מותאם לכל חולה בהתאם למספר פרמטרים, בהם חומרת המחלה, מידת המפושטות שלה, העדפות המטופל ועוד. בשל כך שקיים מגוון רחב של טיפולים אפקטיביים, חשוב להגיע לבירור בהקדם וכך לחסוך את הסבל.
בשיתוף עם פרופ' ארנון כהן ואינפומד