מבצע החיסונים שצפוי להתחיל בימים הקרובים הכניס את כולם לסחרחרה. המומחים מנבאים מתי נוכל לחזור לחיים שלנו, כפי שנראו טרום המגפה, וגם פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי הוא מקווה שבפסח כבר נחגוג בחיק המשפחה המורחבת.
הפרויקטור ציין כי מערכת הבריאות אמנם סימנה את 27 בדצמבר כיעד לתחילת החיסונים, אולם שוקלת להקדים אותו. "אנו עושים מאמצים להקדים את זה", אמר פרופ' אש. "צריך לעשות את זה בצורה מסודרת ואחראית, אנו רוצים שהלוגיסטיקה תעבוד כמו שצריך, שיתקבלו כל האישורים. נצא לדרך מהר מאוד, ונגיע ליעד שתוך חודשים ספורים נפח גדול מהאוכלוסייה יהיה מחוסן ונוכל לחזור לפעילות".
פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, מחמיא לתפקודו של פרופ' אש, אולם אומר כי יש להתייחס לדברים באופטימיות זהירה. "בחודש האחרון, אני אופטימי אבל זו אופטימיות זהירה כי אנחנו יודעים יותר אבל לא הכל. אנחנו חיייבים להמשיך ולהישמר כי ייקח זמן עד שכולנו נהיה מחוסנים ונדע מה קורה".
ד"ר גלית קאופמן שהתארחה אף היא באולפן, הסבירה על ההיערכות של מערכת הבריאות לקראת המבצע. "אנחנו מדברים על 220 עמדות דיגום ב-70 מתקנים חיצוניים. מדובר במבצע לוגיסטי מאוד מורכב. אחד הדברים שאנו עושים זה זימון תורים מסודר, גם המטופל יוכל להזמין תור ואנו גם נעשה תהליך הסברה מאוד מוסדר. אנשים יגיעו לקבל את החיסון, תהיה עמדת המתנה והשגחה, אנו נערכים מבחינת כח אדם בכמות עצומה".
ובתוך כך, במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה באגף המודיעין של צה"ל הזהירו הבוקר כי למרות האישור של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לחיסון של חברת פייזר, הגעת החיסונים לארץ לא צפויה להשפיע על מהלך המגפה באופן ממשי עד סוף החורף. לכך יש להוסיף את מספר המאובחנים שעמד אתמול על 1,288 ישראלים ועל שיעור של 2.9% בדיקות חיוביות לנגיף.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 2.9% מכלל הבדיקות שנערכו, קרוב ל-45 אלף, חזרו עם תשובה חיובית. מדובר בעלייה קלה בשיעור החיוביים ביחס לאתמול. בישראל 17,339 חולים פעילים נכון להיום, ובבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 641 בני אדם, בהם 321 במצב קשה. מספר הנפטרים עומד היום על 2,983 בני אדם.