אחד הניסויים המדעיים שנבחרו לקחת חלק ב"רקיע", המשימה המאוישת הפרטית הראשונה לחלל שצפויה להמריא בשנה הבאה בהשתתפות האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, הוא בדיקת השמיעה של החברה הישראלית Tunefork. הניסוי של Tunefork הוגש יחד עם בית החולים שיבא תל השומר ואושר לביצוע בחלל.

חוויית סאונד מותאמת אישית

ד"ר יואב בלאו, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Tunefork, מסביר שהניסוי יתבצע בעזרת הטכנולוגיה שפיתחה החברה ומאפשרת לערוך בדיקות שמיעה דרך הטלפון הסלולרי, הרחק מהקליניקה, בצורה פשוטה, נוחה ומדויקת.
מטרת הניסוי בחלל היא לחקור את השפעת כוח הכבידה על האוזניים שלנו ועל חוש השמיעה. "המשימה שלנו היא לספק חווית סאונד מותאמת אישית. פיתחנו את הטכנולוגיה לאנשים הסובלים מירידה בשמיעה. עם הזמן התברר לנו שכולם זקוקים לחוויית סאונד טובה במכשירים החכמים שלהם", מסביר בלאו. "כל אחד מאיתנו שומע אחרת, והצלילים שאנחנו מקבלים מהמכשירים החכמים אינם תואמים את יכולת השמיעה הספציפית שלנו. הטכנולוגיה שפיתחנו ב- Tunefork יוצרת את פרופיל השמע הייחודי לכל אחד בהתבסס על בדיקת שמיעה קלה שהמשתמש עורך".
2 צפייה בגלריה
Tunefork בדיקת שמיעה תשוגר לחלל
Tunefork בדיקת שמיעה תשוגר לחלל
בעקבות פציעת האב בצבא. מייסדי החברה, תומר שור וד"ר יואב בלאו
מייסד Tunefork, תומר שור, החל ללמוד על פתרונות לירידה בשמיעה בעקבות הרצון לעזור לאביו, שנפצע בעת שירותו בצבא ומאז סובל מאובדן שמיעה קל. האב התלונן שהמוסיקה שהוא שומע דרך הסמארטפון לא נשמעת נכון וברור. יחד עם ד"ר יואב בלאו הוא הקים את החברה לפני חמש שנים, ומאז הצוות ההולך וגדל השתתף כבר בכמה תוכניות סטארטאפ וזכה בתחרויות רבות, כמו Coller School of Business School של אוניברסיטת תל אביב. "גייסנו יותר משני מיליון דולר", מעדכן שור, "הטכנולוגיה שלנו מאושרת רפואית, ולפני כמה שבועות סיימנו ניסוי קליני עם בית החולים שיבא ומרכז החדשנות לבריאות ARC בשיבא".
2 צפייה בגלריה
Tunefork בדיקת שמיעה תשוגר לחלל
Tunefork בדיקת שמיעה תשוגר לחלל
ניסוי קליני עם בית החולים שיבא. בדיקות Tunefork