הרב אברהם ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים" הפועלת לעידוד תרומות כליה אלטרואיסטיות, נפטר בליל חמישי בגיל 55 בלבד, אחרי שנאבק בנגיף הקורונה. הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם הורדם והונשם. למרות שנגע בחייהם של אלפי אנשים בישראל, לאחר שנפטר הובא למנוחות בנוכחות מצומצמת מאוד.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של הרב ישעיהו הבר אשר נפטר מנגיף הקורונה
הלוויתו של הרב ישעיהו הבר אשר נפטר מנגיף הקורונה
הלוויתו של הרב ישעיהו הבר
(צילום: שלו שלום)
גם במותו, ממשיך הרב הבר לעודד ולהעלות את המודעות בישראל לתרומות איברים. יחזקאל גולדרייך, תושב בני ברק בן 29, סיפר באולפן ynet על ההחלטה. "לפני מספר שנים הגיע לביתי חבר קרוב שתרם כליה ב׳מתנת חיים׳, ושאל אם גם אני רוצה להצטרף למעגל המופלא הזה. כשהרב הבר נפטר, ידעתי שאני חייב להתחיל את התהליך הזה וגם לסיים אותו בחדר הניתוח, כשאני תורם כליה לאדם אחר".
2 צפייה בגלריה
הרב ישעיהו הבר ז"ל
הרב ישעיהו הבר ז"ל
הרב ישעיהו הבר ז"ל
(צילום: בועז כהן)
גולדרייך מספר כי למרות שלא הכיר את הרב באופן אישי, הוא הושפע קשות ממותו, ולכן החליט לתרום גם הוא כליה. "הסיפורים עליו כל כך מעוררי השראה. הדמעות פשוט זלגו מאליהן. אשתי ואני התחלנו הבוקר את הפנייה לקופת החולים כדי להתחיל את הבדיקות הראשוניות, לפנות לעמותה וכל מה שצריך לעשות, עד לתרומה עצמה".
סיפורו הטראגי של הרב הבר, מספר גולדרייך, מעודד רבים להתחיל את תהליך התרומה. "בעקבות הפרסום שלי פנו אליי מספר אנשים שהחליטו להצטרף, לעבור יחד את התהליך הזה. וזו השאיפה - שיבואו כמה שיותר אנשים ויצילו אנשים אחרים".