המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"
יום ההליכה העולמי: חגיגה של פעילות גופנית אפילו בקורונה. לאחרונה ציינו בעולם את יום ההליכה שכמידי שנה הופך ליום חגיגי של פעילות גופנית. השנה בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות לנוכח נגיף הקורנה היום החגיגי הפך לחגיגה גדולה אפילו יותר, במיוחד בקרב בני הגיל השלישי.
"לאחר תקופה ארוכה של ריחוק ובידוד חברתי יצאנו להליכה מחוץ לבית לשאוף אוויר ולחלץ עצמות", מספר חזי חנניה, מאמן כושר ומנהל מועדון הבריאות בבית בירושלים מרשת מגדלי הים התיכון.
"בפן הפיזי ההליכה בחוץ אומנם קשה ומורכבת יותר, שכן לעומת חדר הכושר או לחילופין אימון בבית בהליכה בחוץ ישנם אתגרים שנקבעים על פי תוואי השטח. אבל לצד הקושי רבים מהדיירים שלא יצאו מתחומי הבית תקופה ארוכה הרגישו "בעננים", הם התרגשו ושמחו לצאת החוצה ולראות נוף שונה ומתחלף, ללכת עם חברים ולספוג הרבה שמש. הלב התמלא בשמחה וכוחות".
עוד במדור 60 פלוס:
3 צפייה בגלריה
לכתבה! קשיש הליכה נורדית
לכתבה! קשיש הליכה נורדית
מתכוננות לחגיגה של פעילות גופנית
(צילום חגית שדה )

הליכה כנתיב להגשמה עצמית ובריאות טובה

"אימוני ההליכה הנורדית זוכים בשנים האחרונות לעלייה בפופולריות שלהם בקרב ספורטאים חובבים בישראל". מספרת המאמנת והמנטורית עדה ליבוביץ' "מדובר בפעילות גופנית שמגלמת בתוכה יתרונות רבים כמו שריפת קלוריות מואצת, חיזוק ושימור מערכת הנשימה, שיפור היציבה, הגברת זרימת הדם ועוד. רבות מחברות הקבוצה העידו כי התמדה באימוני הליכה נורדית סייעה בשיפור כושרן הגופני ותרמה רבות לתפקודן היומיומי".
"צריך לזכור שהמשמעות הגדולה והנסתרת בחיינו היא התנועה", מבהירה ליבוביץ'. "לזוז, להתקדם, להתפתח, לצמוח. בלי תנועה אנחנו לא מגיעים לשום מקום, לא משיגים כלום. אנחנו חיים, נושמים, נהנים, כובשים וגדלים דרך התנועה שלנו יחד".
3 צפייה בגלריה
לכתבה! עדה ליבוביץ הליכה נורדית קשיש
לכתבה! עדה ליבוביץ הליכה נורדית קשיש
עדה ליבוביץ מאמנת ומנטורית
(באדיבות עדה ליבוביץ)

רגעים שמשנים את החיים - לטובה

סיפורה של ליבוביץ' גם הוא סיפור של תנועה ואומץ, בגיל מבוגר היא החליטה לעזוב קריירת ההיי-טק מצליחה ולעבור לאימון גופני "בתי הבכורה ביקשה ממני להצטרף אליה למרוץ המוזיקה בראשון לציון", נזכרת ליבוביץ' בנקודת השינוי.
"באותו רגע הצבתי לעצמי מטרה ראשונה, להצליח לרוץ למרחק של 10 ק"מ. התחלתי לקום מוקדם בכל בוקר ורצתי, דקה אחר דקה. כך חלפו הימים והאימונים עד ליום הגדול עבורי, היום שבו קיבלתי משמעות אדירה לחיי. האמנתי שאני יכולה להתגבר על כל קושי ושהשמיים הם כבר לא הגבול".
ההחלטה על השינוי, יחד עם ההתמדה והרצון, העצימו את ליבוביץ' וחוללו שינוי בתחומים נוספים בחייה. היום, בגיל 48, היא הבעלים והמאמנת של קבוצת "GO GO GO הנאה בתנועה מתמדת", "מדובר בקבוצה של נשים וגברים שרוצים לעבור שינוי באורח החיים שלהם ולהפוך להיות בריאים ומאוזנים", החא מספרת.
"אני מאמינה שאין דבר העומד בפני הרצון ושכל חלום בר השגה", מודה ליבוביץ' שנחשבת לאחת הדמויות המובילות בעולם ההליכה הנורדית בישראל והבעלים של קבוצות הליכה נורדית בכמה מדינות באירופה.
"קבוצה, שמורכבת מנשים שאפתניות, מהווה את הפלטפורמה האולטימטיבית להשגת היעדים האישיים של כל אחת מחברותיה. אני רואה בכך את הביטוי המוחשי ביותר להעצמה נשית. אני סבורה שהכוח הנשי מסייע לכל אחת מחברות הקבוצה להתגבר על לא מעט מחסומים אישיים, ולהצליח להגשים את עצמה ואת שאיפותיה".
"לא מדובר בעוד קבוצת ריצה-הליכה נורדית, אלא בקהילה", מחדדת ליבוביץ'. "קהילה של אנשים שמתחברים לספורט ואחד לשני. אנשים שרוצים ושואפים בכל רגע נתון, בכל מקום. אנחנו מחויבים לביחד, מחויבים להנאה ומחויבים להישגים, לא לשיאי עולם. אנחנו מאמינים כי שילוב של רקמת שריר ורקמה אנושית יהפכו אותנו לטובים ובריאים יותר. אנחנו זריקת העידוד, החיבוק והמנוע של הרבה אנשים".
3 צפייה בגלריה
לכתבה! קשיש הליכה נורדית
לכתבה! קשיש הליכה נורדית
יוצאים להליכה בבת ים - במסגרת ארועי יום ההליכה העולמי
(צילום חגית שדה )

כרמלה, ג'ודי ופנינה: ההליכה תורמת לבריאות שלנו

במסגרת ארועי יום ההליכה השתתפו דיירי מגדלי הים התיכון בבת ים בצעידה נורדית לאורך הטיילת בעיר, "עצם זה שהולכים, ה'יחד' עם כולם, ובשלב מסוים גם המדריכה מפעילה אותנו בתרגילים, מאוד עוזר לי להרגיש בריאה", אומרת כרמלה כהן, צועדת קבועה "אני תמיד צעדתי, אבל מאז שהתחלתי את חוג ההליכה הנורדית למדתי להפעיל גם את הידיים בהליכה".
"ההליכה מאוד נעימה, מרים לי את המורל, יש אוירה נעימה ובעיקר-עושים כושר מעולה", מוסיפה פנינה קרינגל שגם היא צועדת שנים רבות.
"זו פעילות של הגוף שעוזרת לגמישות". משתפת ג'ודי לוי שעוסקת בפעילויות מגוונת ומוסיפה "בנוסף להליכה עדה עושה תרגילי כוח במהלך השיעור וזה ממש נהדר ומוסיף המון ותורם להרגשה של חיוניות ובריאות ברמה היומיומית שלי".



המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"