חברת הסטארט-אפ OutSense מאור יהודה, המתמחה בבריאות דיגיטלית, הודיעה היום (יום ב') כי גייסה 2.7 מיליון דולר להמשך פיתוח המוצר שלה - זיהוי בעיות קליניות מניתוח הפרשות באסלה – שנמצא בימים אלה במוקד של מחקר קליני בשיתוף בית חולים איכילוב. פיילוט ראשון של המוצר ייערך השנה ברשת גדולה לדיור מוגן בארה"ב.
OutSense פיתחה רכיב חומרה אופטי המותקן באסלה וכולל חיישנים אופטיים מולטי ספקטרליים, תאורה ובקר אוטונומי, הכולל תקשורת Wi-Fi. בחברה מסבירים כי המכשיר סורק את ההפרשות, מזהה את החתימה האופטית של חומרים בצואה ובשתן, שולח את הנתונים לעיבוד ומספק אינדיקציות למחלות ברמת דיוק מוכחת גבוהה מאוד. בין היתר, המכשיר מאפשר כיום זיהוי דם סמוי בצואה, שהינו סמן לסרטן במעי הגס - יישום שאושר כפטנט בארה"ב, ביפן, באירופה ובסין.

(טכנולוגיית ה-IoT. ככה זה עובד)
קראו עוד:
בנוסף, פיתחה החברה יישומים מיוחדים למוסדות טיפול לגיל השלישי המאפשרים ניטור רציף ואבחון מרחוק של דלקות בדרכי השתן, התייבשויות, שלשולים, עצירויות וכן ניטור ואבחון של שיגרת השימוש בשירותים.

ניטור דיסקרטי וקבוע

המכשיר מהווה תחליף לאיסוף הידני של ההפרשות ומסירתן למעבדות. רבים נרתעים או מתעצלים מלבצע את הבדיקות הללו ומחלות שונות מתגלות לעתים באיחור רב. לעתים, הפרש הזמן בין בדיקה לבדיקה הוא ארוך וגם בכך יש סיכון לאיחור בזיהוי מחלות, אשפוזים יקרים והחרפה במחלה.
2 צפייה בגלריה
חברת הסטארט-אפ OutSense - בדיקות צואה באסלה
חברת הסטארט-אפ OutSense - בדיקות צואה באסלה
הבדיקות מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין והנתונים מאפשרים מעקב רציף אחר המצב הבריאותי של המטופל
הטכנולוגיה מנטרת באופן קבוע את הפרשות המטופל ומספקת התראות באופן אוטומטי לצגי השליטה של צוותים רפואיים בבתי אבות ומוסדות רפואיים ולאפליקציה סלולרית של המטופלים. הבדיקות מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין והנתונים מאפשרים מעקב רציף אחר המצב הבריאותי של המטופל ומתן טיפול מותאם אישית ברמת דיוק גבוהה בלי הפרעה לשגרת היום.
בימים אלה מבצעת OutSense מחקר קליני על 50 מטופלים בשיתוף עם מחלקת גסטרואנטרולוגיה בבית החולים איכילוב בתל אביב. במסגרת המחקר, המכשיר מותקן על האסלות בבתי המטופלים ומנטר את הפרשותיהם. במקביל, המטופלים יבצעו בדיקת דם סמוי בצואה באמצעים המעבדתיים הקיימים כיום ולאחריה בדיקת קולונוסקופיה. מטרת המחקר היא לתקף את היעילות הקלינית של המכשיר בסביבות של בתי מטופלים בעולם האמיתי.

ניסויים בארה"ב וביפן

OutSense נוסדה בשנת 2016 על ידי ישי אתר, ופעלה במשך שלוש שנים בחממת אינסנטיב של קרן הון הסיכון פרגרין. החברה, המנוהלת על ידי יפעת שלום, נערכת לייצור סדרתי של הפתרון האופטי שפיתחה ושיווקו ברחבי העולם.
החברה הרחיבה את סבב גיוס ההון הראשון שלה ל-2.7 מיליון דולר, וצירפה כמשקיעה קרן הון סיכון אמריקנית, Venture Partners Longevity. זו תתחיל לבצע בהמשך השנה בארה"ב פיילוט באחד מבתי הרשת של קבוצת CommuniCare, רשת פתרונות דיור לגיל השלישי ומרפאות שיקום רפואי מהגדולות בארה"ב שהינה גם חברת האם של הקרן. בנוסף צפוי להיערך פיילוט גם ביפן.
2 צפייה בגלריה
חברת הסטארט-אפ OutSense - בדיקות צואה באסלה
חברת הסטארט-אפ OutSense - בדיקות צואה באסלה
"איתות לשוק כולו כי ניתן לשנות את כללי המשחק, לזהות מוקדם יותר מחלות, לחסוך הוצאות רפואיות בהיקף אדיר, והעיקר - להציל חיים". מנכ"לית OutSense, יפעת שלום
(צילום: אסנת קרסננסקי)
ההשקעה של Longevity מצטרפת לסבב גיוס בסכום של 2.2 מיליון דולר מקרן הון הסיכון פרגרין, עליו הכריזה החברה בנובמבר 2020. יפעת שלום, מנכ"לית OutSense, מסרה: "השותפות החדשה מהווה איתות לשוק כולו כי ניתן לשנות את כללי המשחק, לזהות מוקדם יותר מחלות, לחסוך הוצאות רפואיות בהיקף אדיר, והעיקר - להציל חיים. הפיילוטים בארה"ב וביפן והניסויים בישראל הם אבני דרך לקראת הכניסה של OutSense לייצור סדרתי והיציאה המסחרית לשוק שמתוכננת לרבעון הראשון של 2022".