סטרט-אפ כחול-לבן שמבקש להיות ה-Waze של עולם המחלות: האפליקציה הישראלית StuffThatWorks ("דברים שעובדים" בעברית), מאפשרת לאנשים עם מצבי מחלה כרוניים לשתף מידע וליצור מאגר ידע מסודר שמאפשר להבין אילו מהטיפולים הקיימים עובדים טוב יותר ועבור מי. הפלטפורמה זמינה כעת בארה"ב באנגלית ובקרוב גם בישראל בעברית.
מנכ"לית ומסיידת הפלטפורמה, יעל אליש, התראיינה באולפן ynet וסיפרה על המצבים הכרוניים הנידונים באפליקציה ועל השקתה. "את גיוס הכספים עשינו לפני שנתיים, ובשבוע שעבר השקנו את הפלטפורמה עצמה", היא מספרת. "יש בערך עשרת אלפים מצבים כרוניים, החל ב-ADHD, דרך מיגרנה וסוכרת ועד סוגי סרטן. מה שמשותף לכל המצבים האלה הוא שמדובר במצבים שלא עוברים, ולכל המחלות האלה יש בערך 400 טיפולים אפשריים, תרופות, ניתוחים ואורחות חיים".
2 צפייה בגלריה
יעל אליש, מייסדת ומנכ"ל
יעל אליש, מייסדת ומנכ"ל
יעל אליש, מייסדת ומנכ"ל
(צילום: יח"צ)
למרות העושר הטיפולי, מסבירה אליש, רבים חווים את ניהול המחלה והבחירה בטיפולים לבדם. "הידע באפליקציה מבוסס חוכמת המונים. זה מקום שבו אנשים יכולים לצרוך ולהזרים ידע בצורה מסודרת ומובנית. השיח הזה קיים בעיקר בקבוצות פייסבוק, אבל מדובר בעשרות אלפי אנשים שמפרסמים המון ידע. כאן, המידע החשוב יאסף בצורה מסודרת. המערכת שלנו עושה ניתוחים אוטומטיים, וככל שיש בה יותר אנשים המידע הופך יותר פרסונלי, ועם הזמן אפשר יהיה לדעת איזה טיפול עובד הכי טוב לכל אחד".
2 צפייה בגלריה
Stuff That Works אפליקציה
Stuff That Works אפליקציה
Stuff That Works: הדמיית האפליקציה
(ynet)
"מה שמדהים הוא שאנשים מבינים את החזון הזה", היא מספרת. "כמו ב-Waze, אנשים מבינים שאם הם יאספו את המידע בצורה מסודרת הוא יכול להפוך ל-Dats. אנחנו עבדנו מתחת לראדר ובנינו את המוצר הזה תוך כדי שמוזרם המון מידע, וכעת יש אצלנו מידע על מאה מחלות שונות מכ-185 אלף איש שתרמו מידע מאוד משמעותי. כל אדם שנכנס לפלטפורמה עונה על 60 שאלות שבונות לנו תמונה של המחלה מאפס".