החיסון של פייזר לילדים יוצא לדרך: לראשונה בעולם אישרה קנדה את מתן החיסון נגד קורונה לילדים בני 12 עד 15, בעקבות מחקר של החברה שהראה אחוזי יעילות גבוהים מאוד בקרב ילדים, כמעט ללא תופעות לוואי. לפני כשבועיים הגישה פייזר את ממצאיה גם למנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), וההערכה היא שיינתן אישור לחסן ילדים אמריקנים בתחילת השבוע הבא. לאחר מכן צפויה גם ישראל לאשר את החיסון.
קראו עוד:
חיסוני פייזר מאושרים לשימוש כיום לבני 16 ומעלה. בישראל ניתן אישור חריג לחסן גם בני 12 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון, בהן השמנת יתר, פגיעה ריאתית, סוכרת, טיפול כימותרפי או בני בית המשתייכים לקבוצות סיכון. חיסון ילדים כולל הוא קריטי לבלימת המגפה ופתיחה נרחבת של בתי הספר ברחבי העולם.
במחקר שערכה פייזר בקרב 2,260 ילדים אמריקנים בני 12 עד 15, התגלה שלא היו מקרי הדבקה בקורונה בקרב אלה שקיבלו את שתי מנות החיסון, לעומת 18 מקרי הדבקה בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה (פלצבו). כלומר, היעילות שנצפתה בקרב הילדים הגיעה ל-100%.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים פייזר
חיסון ילדים פייזר
ילד מקבל חיסון של פייזר. בקרוב יתחיל מחקר גם בקרב תינוקות
(צילום: Shutterstock)
החוקרים מצאו גם שרמות הנוגדנים המנטרלים בקרב הילדים המחוסנים היו גבוהות אף ממה שנצפה במחקרים הקודמים. תופעות הלוואי בקרב הילדים היו דומות לאלה של מתחסנים צעירים וכללו כאב, חום, צמרמורות ועייפות, במיוחד לאחר המנה השנייה. החברה ממשיכה לעקוב אחר המתחסנים במשך שנתיים, ומעדכנת באופן שוטף את ה-FDA.
החוקרים מצאו גם שרמות הנוגדנים המנטרלים בקרב הילדים המחוסנים היו גבוהות אף ממה שנצפה במחקרים הקודמים. תופעות הלוואי בקרב הילדים היו דומות לאלה של מתחסנים צעירים וכללו כאב, חום, צמרמורות ועייפות, במיוחד לאחר המנה השנייה
"קיימת דחיפות להרחבת השימוש בחיסון שלנו", אמר מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, בהצהרה קודמת והביע תקווה להתחיל לחסן את הילדים לפני תחילת שנת הלימודים הבאה.
פייזר אינה החברה היחידה המבקשת להוריד את מגבלת הגיל לחיסון שלה: גם חברת מודרנה מעוניינת בכך, והיא כבר ערכה מחקר שכלל ילדים בני 12 עד 17. שתי החברות קיבלו אישור מה-FDA להתחיל מחקר בקרב תינוקות בני שישה חודשים ומעלה.