ילדים מהמחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם הגיעו אתמול (א') לסיור בכנסת, אולם הפתעה של ממש ציפתה להם כשנקראו ל"גיוס חירום" ועלו על מדי משמר הכנסת שנתפרו במיוחד עבורם עם תגי השם שלהם.
קראו עוד:
עבור חמשת הילדים הללו ומשפחותיהם, החיים השתנו מקצה לקצה ברגע אחד. לפני כשנה אובחן אסף אמסלם (5) עם סרטן אלים ונדיר, איילה שירה ירט (7) אובחנה לפני כשנתיים וחצי עם לוקמיה, איתי ברקאי (5) אובחן לפני שנתיים עם סרקומה בשלפוחיות השתן, יוסף שלום עוקבי (11) אובחן ביוני האחרון עם סרקומה בכליה, ומיכאל פרייברון (7) אובחן עם לוקמיה לפני כשנה וחצי.
1 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה ילדים חולי סרטן בכנסת
אמיר אוחנה ילדים חולי סרטן בכנסת
יוסף (מימין), מיכאל, איילה, אסף ואיתי עם יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. "לא נשכח את היום הזה"
(צילום: יואב דודקביץ)
בחג הפורים, כשכל הילדים הגיעו אתמול מחופשים לגנים ולבתי הספר, הם היו צריכים להישאר במחלקה האונקולוגית, אבל סיור שגרתי עם הוריהם בכנסת הפך ליום מיוחד עבורם ולא פחות עבור עובדי הכנסת. במהלך הסיור נקראו בהפתעה המבקרים הצעירים אל לשכת קצין הכנסת, ניצב יובל חן, ושמעו ממנו: "יש גיוס חירום. אתם מתבקשים לעלות על מדים ולהצטרף ללוחמי משמר הכנסת בשמירה על בית המחוקקים".
הילדים הנרגשים קיבלו תחפושות שנתפרו במיוחד בעבורם מבעוד מועד וכן את כל האביזרים והדרגות שעונד כל איש משמר הכנסת. אחרי שעלו על מדים, הם קיבלו שיעור מזורז בתרגילי סדר, בדקו אורחים במשכן ואף סייעו לכלבנים בסריקות המליאה.
איילה סיכמה בהתרגשות את היום המפתיע: "בשנה שעברה התחפשתי לאחות בבית חולים, והיום אני לוחמת בכנסת. כיף שיש לי תחפושת שאין לאף בת אחרת". יוסף אמר ש"זה היה יום מאוד משמח, ואני מקווה לבקר בכנסת עוד הרבה פעמים"
לאחר מכן חברי המשמר הצעירים זכו לקבל את פניו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה במסדר כבוד חגיגי על השטיח האדום ברחבת וייל, שאירחה אינסוף מנהיגים ושועי עולם. היו"ר התרגש מנוכחותם של הלוחמים הצעירים ואף אירח אותם בלשכתו, שם העניק להם משלוחי מנות ושלל הפתעות ומזכרות. "כיאה ללוחמים שהם, מצאנו לנכון להעניק להם חוויה ייחודית לכבוד פורים: גיוס למשמר הכנסת ליום אחד", אמר אוחנה. "קבענו כולנו להיפגש כאן גם בחג הפורים הבא. בשם הכנסת, אני מאחל להם ולכל ילדות וילדי ישראל הנלחמים במחלה הארורה רפואה שלמה ומהירה".
איילה סיכמה בהתרגשות את היום המפתיע: "בשנה שעברה התחפשתי לאחות בבית חולים, והיום אני לוחמת בכנסת. כיף שיש לי תחפושת שאין לאף בת אחרת". יוסף אמר ש"זה היה יום מאוד משמח, ואני מקווה לבקר בכנסת עוד הרבה פעמים". גם איתי היה אסיר תודה על ההפתעה: "אני לא אשכח את התחפושת שקיבלתי במתנה מהכנסת ואת היום המיוחד הזה".
מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ׳ יורם וייס, אמר ״הילדים האלה עוברים שבועות וחודשים ארוכים של טיפול מסור עם צוות רב־תחומי שדואג להם לטיפול מעולה וגם לרווחתם הרגשית. אני שמח שלכמה שעות איפשר הצוות שלנו, יחד עם אנשי מערך הכנסת הרגישים, הפוגה נעימה ומיוחדת שהסבה להם רגעים משמחים ומרגשים״.