פרופ' מרים הירשפלד וד"ר נורית וגנר פעלו כל חייהן כדי לשפר את שירותי הסיעוד בישראל: וגנר מכהנת בין השאר כנשיאת לשכת האתיקה של האחיות והאחים בארץ, והירשפלד הקימה את המחלקה לטיפול בית וטיפול ממושך בארגון הבריאות העולמי. הן זכו לתארים, מילאו תפקידים בכירים במערכת הבריאות הישראלית והעולמית, לימדו דורות של סטודנטים והגדירו מחדש נהלים שהיו לשגרה במלאכת הטיפול - אבל את ההערכה הכי גדולה לפועלן הן קיבלו דווקא בתאילנד.
עוד על מקצוע הסיעוד והעוסקים בו:
זה קרה באירוע חגיגי בארמון המפואר בעיר הבירה בנגקוק, בניצוחה של הוד מלכותה, הנסיכה מאהה צ'קרי סירינדהורן, ובנוכחות ראש הממשלה ושר החוץ המקומיים. שם זכו שתי האחיות המצטיינות להביא הרבה כבוד לישראל כשקיבלו את הפרס היוקרתי סרינגרינדרה ל-2022.
3 צפייה בגלריה
פרופ' מרים הירשפלד ד"ר נורית וגנר תאילנד
פרופ' מרים הירשפלד ד"ר נורית וגנר תאילנד
משמאל: פרופ' מרים הירשפלד, ד"ר נורית וגנר ושני זוכים נוספים בטקס בבנגקוק. "התרגשות עצומה"
(צילום: ארמון המלוכה בנגקוק)
פרופ' הירשפלד וד"ר וגנר נבחרו פה אחד כזוכות בפרס, שהוא שווה ערך לפרס מפעל חיים בתחום הסיעוד, ושוויו עשרות אלפי דולרים. בכל שנה מוקמת ועדת איתור שמחפשת אחיות שהקדישו את חייהן לתחום ופעלו באופן מרשים ויוצא דופן לקידומו – והשנה נבחרו לראשונה אחיות מישראל.
שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב: "מדובר באחד הפרסים היוקרתיים ביותר שמעניקה תאילנד לאזרחים זרים. זוהי הכרה נוספת ביכולות הגבוהות של ישראל בתחומים רבים"
פרס הנסיכה סרינגרינדרה הוקם לכבוד הוד מלכותה הנסיכה סרינגרינדרה מהידול כהוקרה על תרומתה למופת להתפתחות וקידום בתחום הסיעוד, המיילדות והשירותים החברתיים. הנסיכה סרינגרינדרה הייתה אמו של המלך המנוח בהומיבול אדוליאדג' הגדול של תאילנד (המלך ראמה התשיעי) וסבתו של המלך מאהא וג'יראלונגקורן פרה וג'ירקלאוצ'אויוואה (המלך ראמה הראשון). הוא מוכר כאחד הפרסים היוקרתיים ביותר בתאילנד.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נורית וגנר פרופ' מרים הירשפלד תאילנד
ד"ר נורית וגנר פרופ' מרים הירשפלד תאילנד
ד"ר נורית וגנר (מימין) מקבלת את הפרס מהנסיכה
(צילום: ארמון המלוכה בנגקוק)
"לא חשבנו שנזכה בכבוד הזה מוועדה בינלאומית מכובדת שכזו, וכשההודעה הגיעה, ההתרגשות של שתינו הייתה עצומה", מספרת ד"ר וגנר. "בהיותנו חלק ממקצוע הסיעוד שעיקרו טיפול באנשים, עם לא מעט קשיים לעיתים, מצאנו המון מן המשותף עם אנשי הסיעוד מתאילנד ורצון הדדי לקדם יחד נושאים בסיעוד, בחינוך, במחקר ובאתיקה". ד"ר וגנר סיכמה את החוויה: "האירוע היה באמת של פעם בחיים".
3 צפייה בגלריה
פרופ' מרים הירשפלד ד"ר נורית וגנר תאילנד
פרופ' מרים הירשפלד ד"ר נורית וגנר תאילנד
פרופ' הירשפלד (משמאל) מקבלת את הפרס מהנסיכה
(צילום: ארמון המלוכה בנגקוק)
שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב, שהייתה אורחת כבוד בטקס, הוסיפה: "מדובר באחד הפרסים היוקרתיים ביותר שמעניקה תאילנד לאזרחים זרים. זוהי הכרה נוספת ביכולות הגבוהות של ישראל בתחומים רבים, והיא נדבך נוסף בהידוק הקשרים בין ישראל לתאילנד".