שמחה מהולה בצער עמוק: בפגייה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, מאושפזות בימים אלה תאומות שנולדו בשבוע ה-34. רק שבועיים לפני כן נהרג דודן כשיצא עם כיתת הכוננות של כרם שלום לעזור לאחת המשפחות ביישוב.
האם, אמונה משען (26) איבדה את אחיה עמיחי ויצן הי"ד, שהיה בן 33, רב, מורה, אב לחמישה, תושב כרם שלום, ונהרג עם חברו ידידיה רזיאל הי"ד. אבי התאומות, חגי (27), הוא גם אחיה של טליה, אלמנתו של עמיחי.
2 צפייה בגלריה
תאומים שנולדו אחרי הטרגדיה
תאומים שנולדו אחרי הטרגדיה
אמונה וחגי עם שתי הבנות. "אור גדול"
(צילום: דוברות שניידר)
באותה שבת, בה התרחש האסון, אמונה וחגי, תושבי נחלת יוסף, והורים למעין רות (4.5) ודוד (3) התארחו אצל ההורים של אמונה ועמיחי, בפסגות, בו האב שלמה יוסף ויצן משמש כרב היישוב. אמונה וחגי, לא סיפרו למשפחה שהם מצפים ללידה כפולה, והיו בציפייה נרגשת לקראת הלידה הקרבה. "את הבשורה הקשה, שמענו בצאת החג", מספרת אמונה, "צוות צח"י פסגות, הגיע לבשר להורים שלנו והיינו שם. במקביל, בגלל שהיינו מודעים למה שהתרחש באיזור שלהם, התקשרנו אל גיסתי והיא בעצמה סיפרה לנו".
לעוד כתבות:
אמונה מספרת שאלמנתו של עמיחי, בתוך הכאב העצום של נפילת בעלה, דאגה לה ולהיריון. "גיסתי טליה היא בחורה נדירה. היא דאגה לי ואמרה לי ולכל מי שמסביבי שאני חייבת לשמור על עצמי. היא גם אמרה שעמיחי מאד חיכה ללידה הזו וידע כמה התפללנו על ההיריון הזה".
היא מוסיפה: "עמיחי היה האדם הכי חי בעולם. הוא היה מלא חיות בכל רגע וכל מילה שלו הגיעה מתוך חיות, מתוך מאור פנים ואור עצום שאי אפשר באמת להסביר. מההתחלה היה לנו מאד ברור שהעיקר זה החיים ושנעשה הכל כדי שהחיים יתפתחו. גם אם זה ידרוש מאיתנו לא להיות חלק ממשהו – כמו למשל מהלוויה או השבעה. הרי המוות של עמיחי היה בשביל חיים. המוות שלו הגדיל חיים. גם כאנשים מאמינים, זו הגישה שלנו".
2 צפייה בגלריה
עמיח ויצן ז"ל
עמיח ויצן ז"ל
עמיח ויצן ז"ל. "היה האדם הכי חי בעולם"
(צילום: אליעד דוידי)

"הכאב גדול והאור גדול ומרגישים שזה אור"

בבדיקת היריון שגרתית, הומלץ לאמונה בשל הנסיבות המיוחדות להישאר בבית במעקב צמוד של אחות. "בזמנים רגילים היו מאשפזים אותי במדדים שהיו, אבל הם הבינו שאני רוצה להיות בשבעה עם כל המשפחה. יום אחרי השבעה, חזרנו לבית החולים, וקבעו לי ניתוח לכמה ימים אחרי זה. הבנות נולדו כשישה שבועות לפני התאריך המשוער, וברוך ה' מצבן טוב".
אמונה מודה לה' שהכל עבר בשלום ואומרת: "היינו בתפילות שהכל יעבור לשלום ויהיה תקין. הצירוף של כל מה שקרה מאד מיוחד ועוצמתי בעינינו. זה אור שאין כמותו. הכאב גדול והאור גדול ומרגישים שזה אור. אנחנו מרגישים ויודעים שהאובדן של עמיחי זה משהו הרבה יותר גדול ממה שההבנה שלנו יכולה להכיל והסמיכות של המקרה ללידה, מעצימה את זה עוד יותר וזה מה שמרגישים וחווים גם ההורים והאחים שלנו. כולם".
חגי היה נוכח בזמן הלידה, אומר: "זה היה רגע מטורף ומאד מאד מרגש. יש דברים שנשארים שלנו ויש דברים שנעים לשתף בהם את השמחה, את ההתרגשות, את הרגע הבלתי נשכח שהיה לי עם הקטנות מיד אחרי הלידה – רק הן ואני כששרתי להן ובכיתי, את גודל הנס. האזינו:
"בימים אלה אנחנו בפגייה בשניידר, גם עדים לאהבה שמורעפת עלינו ועליהן ולטיפול מסור ומקצועי. בוחרים לראות תמיד את הטוב למרות האובדן הנורא".