נתונים נוספים המעידים על חשיבות הבוסטר: חברת מודרנה מפרסמת הערב (ד') ממצאים ראשוניים מבדיקה של יעילות החיסון נגד זן האומיקרון, והם מצביעים על כך ששתי מנות חיסון אינן מביאות להגנה מספקת נגד הווריאנט.
קראו עוד:
מהממצאים, שטרם פורסמו במלואם ושנמצאים כעת בביקורת עמיתים, עולה כי לאחר המנה השנייה של החיסון, רמת הנוגדנים המנטרלים ירדה משמעותית בהשוואה לרמת הנוגדנים המנטרלים נגד גרסת המקור של הנגיף, אבל מנת הבוסטר הביאה לעלייה משמעותית של רמת הנוגדנים.
1 צפייה בגלריה
חיסון מודרנה
חיסון מודרנה
חיסון של מודרנה. הממצאים נמצאים כעת בביקורת עמיתים
(צילום: AFP)
חברת פייזר הציגה בשבוע שעבר ממצאים דומים. במחקר של פייזר נלקחו דגימות דם מאנשים שקיבלו חיסון שלישי, והממצאים הראו כי האומיקרון נוטרל ביעילות דומה לזו שהתגלתה מול נגיף הקורונה המקורי אצל אנשים שחוסנו בשתי מנות. כלומר, המנה השלישית של החיסון נגד האומיקרון יעילה כמו שתי מנות חיסון נגד הנגיף הראשון שזוהה.
פייזר הוסיפה כי היא תמשיך במאמצים להביא לשוק חיסון קורונה מעודכן ספציפית נגד האומיקרון. בחברה הוסיפו כי יכולת הייצור של ארבעה מיליארד מנות חיסון, המתוכננת ל-2022, לא תשתנה גם אם יהיה צורך לעדכן את החיסון.
האומיקרון ממשיך להתפשט במהירות גבוהה התואמת את התחזיות: באיחוד האירופי העריכו היום כי הוא יהפוך לזן הדומיננטי באירופה בחודש הבא, ובכך יגבר על זן הדלתא.