דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, אחד האנשים העסוקים במדינה מתחילת המלחמה, הגיע באחרונה לביקור קצר אצל אחיו יוני הגרי, מדייריו הראשונים של הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן". דובר צה"ל הגיע לכפר השיקומי לאחר שסיים ביקור בקיבוץ בארי ולפני ששב לקריה.
2 צפייה בגלריה
דובר צה״ל מבקר את אחיו בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
דובר צה״ל מבקר את אחיו בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
"הרוח הישראלית". דובר צה"ל ביקר את אחיו (בתמונה: בכיסא הגלגלים) בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
(צילום: עדי נגב - נחלת ערן)
דובר צה"ל ביקש לחזק את הצוות, הדיירים והמטופלים: "אני מאוד מתרגש להיות פה היום. אנחנו בימים קשים של לחימה וצריכים את הרוח של החברה הישראלית. המקום הזה, שאני מכיר מהיום שנבנה, מבטא את הטוב והעוצמות שבחברה הישראלית. אני שמח לראות את הכוח הגדול שיש פה ואת הטיפול המסור. זה נותן לנו הרבה מאוד כוח ומזכיר לנו טוב מאוד על מה אנחנו נלחמים".
יוני הגרי שוהה בכפר השיקומי שנים רבות. אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר ובית החולים השיקומי: "אנו מחזקים את ידיו של חברנו, תא"ל הגרי ושל כל חיילי צה"ל. עם ישראל עובר ימים לא פשוטים. החלטנו להצטרף למאמץ הלאומי ולפתוח מחלקת שיקום נוספת שתוסיף עוד 28 מיטות על ה-80 שקיימות במחלקות. אנו מזמינים תושבים בדרום וחיילי צה"ל הזקוקים לשיקום לבית החולים השיקומי החדש והממוגן שלנו. יש לנו כאן צוות נפלא ומקצועי שמחכה לטפל בכם".
2 צפייה בגלריה
דובר צה״ל מבקר את אחיו בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
דובר צה״ל מבקר את אחיו בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
דובר צה"ל עם אחיו בכפר השיקומי עדי נגב - נחלת ערן
(צילום: עדי נגב - נחלת ערן)
תא"ל הגרי (47) נולד וגדל בתל אביב והוא הבכור מבין שלושה בנים. הוא נשוי ואב לארבעה, שהקטן בהם בן שנה. כיום מתגוררת המשפחה באזור השרון.
את הכפר "עדי נגב - נחלת ערן" שכולל מעון ובית חולים שיקומי - לכל מי שנזקק לשיקום - הקים אלוף (מיל') דורון אלמוג והוא קרוי על שם בנו, ערן, שנולד עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה והלך לעולמו בגיל 23. אלמוג שילם מחיר משפחתי כבד בטבח 7 באוקטובר. אחייניתו חן אלמוג-גולדשטיין נחטפה לעזה עם שלושה מילדיה אגם, גל וטל. בעלה של חן, נדב, ובתם ים נרצחו בבית בכפר עזה.
הוא סיפר באחרונה על אחיו של דובר צה"ל: "יוני יפה תואר. יותר גבוה מדני, עיני תכלת. יש ביניהם אהבה גדולה. דני הוא איש מיוחד בין השאר כי יש לו אח כזה. כמו שערן עיצב אותי, יוני עיצב את דני - באנושיותו, בחוכמתו וברגישותו. גם בזמן המלחמה דני ביקר את אחיו".