בשיתוף מכון אברהמסון

3 צפייה בגלריה
אורנה
אורנה
אורנה קצף

"גם בעלי נהנה מהתזונה החדשה שלי וירד 15 קילוגרמים"

"בגילי, הגעתי למשקל שבחיים לא חשבתי שאצליח להגיע אליו", מספרת אורנה קצף (68), נשואה, אם לשלוש בנות וסבתא לשלושה נכדים, מורה בפנסיה מנתניה.
"כל חיי שמרתי על המשקל. הקפדתי על תזונה וספורט, נראיתי טוב ואף אחד לא חשב שאני צריכה דיאטה. כשהייתי בת 57 חליתי בסרטן השד. אחרי המחלה והטיפולים, הרגשתי צורך בפיצוי עצמי והתחלתי לאכול קצת יותר מכל הבא ליד. העלייה במשקל לא איחרה להגיע. בדרך כלל ידעתי בקלות לאזן את המשקל, אבל בחמש השנים האחרונות הגעתי ל-70 קילוגרמים. עבורי זה היה רף עליון שאסור לחצות אותו. במהלך כל התקופה, עליתי וירדתי במשקל ולא הצלחתי להתאזן. נקודות התורפה שלי היו בעיקר קינוחים ומתוקים, ולא הצלחתי להתגבר על הצורך לאכול אותם".
"כשפניתי לפני ארבעה חודשים לגמילה באברהמסון הייתי נורא מתוסכלת. רציתי להחזיר לעצמי שליטה בחיים: להתגבר על המתוקים ועל נדנדת המשקל, ולחזור למשקל הקודם שלי. היעד שלי היה לרדת 5 קילוגרמים בלבד".
"אחרי הגמילה באברהמסון, הרגשתי אדישות למתוקים. התארחתי אצל חברים שהגישו קינוחים, ולא הרגשתי צורך. חודש אחרי הגמילה נסעתי עם בעלי לאיטליה, ארץ הפסטה והספגטי ושנינו לא אכלנו אפילו פעם אחת מהבצקים או מהמתוק. אפילו לא כשהיינו בהפלגה מפנקת. אחרי הטיול הגעתי למשקל היעד שלי: 65 קילוגרמים, אבל הפלא קרה והמשכתי לרדת במשקל. מאז הגמילה ירדתי 9 קילוגרמים".
"שיניתי לגמרי את כל המזווה. אני מכינה אוכל אחר טעים מאוד. אני לא מרגישה שום צורך במתוקים. כשאני מתארחת אצל חברים אין לי תחושת החמצה, וכשאני מארחת, אני קונה עוגה ושולחת עם החברים טייק אווי לדרך. אני חושבת שמה שמאוד עוזר לי בתהליך הוא שלא אומרים לי לספור קלוריות. אני אפילו לא משתמשת בתחליפי סוכר, כמו סוכרזית, והקינוח האהוב עליי היום הוא תפוח עץ אפוי עם חמוציות וקינמון".
"הצ'ופר הוא שגם בעלי נהנה מהתזונה החדשה שלי. מתחילת התהליך שלי הוא הוא הפחית 15 קילוגרמים ממשקלו. לפני התהליך הוא סבל מצרבות נוראיות ומכאבי בטן קשים. והיום, 95% מהצרבות והתחושות הלא נעימות נעלמו".
"מטבענו, אנחנו אנשים שאוהבים לצאת ולבלות עם חברים, אבל עכשיו מרגישים שיש לנו עוד הרבה אנרגיה לעשות עוד ועוד וזה כיף".
3 צפייה בגלריה
שגיא
שגיא
שגיא לזימי

"החלפתי את כל המלתחה שלי"

"מהיום שהתחלתי לעבוד בעבודה מסודרת, אכלתי לא מסודר ולא ידעתי שובע. צרכתי המון ג'אנק פוד: בורקסים, שווארמה, פיצה, קולה עם כל ארוחה ואלכוהול בשישי עם החברים. בשיא שלי הגעתי למשקל 96.6 קילוגרמים. ניסיתי לשמור ולהיצמד לכל מיני תפריטים שאשתי הציעה לי, אבל לא הצלחתי לעמוד בפיתויים או להתמיד. ובכל יום היה קשה יותר ויותר לעבור ליד דוכני האוכל עם הריחות המפתים ברחוב ולא לקנות", מספר שגיא לזימי (36), נשוי ואב לשתי בנות, מפקח וטרינרי, מנהריה.
"לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון הגעתי לפני כחצי שנה. כשחזרתי הביתה אחרי הגמילה לא התחשק לי לאכול שום דבר. מאז נצמדתי לרשימה שקיבלתי מאברהמסון. עברתי לשתות הרבה מים, על פני מיץ או קולה. אני אוכל ירקות ובשר ונמנע לחלוטין מלחם. כבר בחודש הראשון ירדתי 6 קילוגרמים, ובהדרגה ירדתי 17 ק"ג, והחלפתי את כל המלתחה שלי, כולל תחתונים".
"לפני הגמילה באברהמסון, נחרתי בלילה. פניתי לרופא שינה שאמר לי שהדבר היחידי שיעזור לי הוא ירידה במשקל והוא צדק. אני כבר לא נוחר, לא עייף, מלא מרץ ובכלל בנאדם אחר. אני גם לא היחיד שנהנה מהתזונה הבריאה של אברהמסון. אני גר היום בבית בריא: גם אשתי והבנות שלי, בגילי 8 ו-4.5 אוכלות טוב יותר. מלבד זאת, אני עושה ספורט: פעמיים בשבוע אני רץ 4 ק"מ לצד הבת הגדולה שלי, שרוכבת באופניים. פעם בקושי רצתי מטר וכבר כאב לי הצד, הייתי עייף וכל הזמן ישבתי בבית מול הטלוויזיה".

"בזכות הגמילה אני כבר לא סובלת מריפלוקס והכולסטרול תקין"

"יום אחד חבר סיפר שהוא אוהב מאוד כנאפה, אבל הוא כבר לא נמשך לאכול יותר כנאפה. כששאלתי לפשר הדבר, סיפר שעבר גמילה באברהמסון", מספרת מלי זמיר (58), אשת מכירות, נשואה ואם לשלושה מבאר יעקב. "אחרי ששמעתי את סיפורו, הרגשתי שזו הזדמנות לשינוי. אנשים בגילי מתחילים לפתח בעיות רפואיות ואני רציתי להתחיל לנהל אורח חיים בריא: כושר, תזונה, וכל מה שצריך כדי לשמור על הבריאות".
"המשקל הגבוה לא הציק לי אף פעם, לא בנראות ולא בהרגשה הכללית. בעקבות הקורונה עליתי לפחות 10 קילוגרמים והגעתי לשיא של 115 קילוגרמים. לחם, אורז לבן, קרקרים ובייגלה היו החולשות שלי. בסגרים כל התזונה שלי הייתה מבוססת על לחם: פתחתי עם הבוקר עם בייגל וגבינות עתירות שומן. בצהריים כריך ובערב פרוסות עם גבינה. גם בין הארוחות נשנשתי המון המון בייגלה וקרקרים".
"מאז שעברתי גמילה באברהמסון לפני חמישה חודשים, אין לי את החשקים שהיו לי בעבר. גם כשהיה לי משברון קטן, היה לצדי מנטור מלווה של אברהמסון שתמך בי. בעבר המאוד רחוק ניסיתי כל מיני דיאטות, אבל לא היה משהו, או מישהו שדרבן אותי להתמיד. התזונה באברהמסון הכי מתאימה לי בעולם. התפריט כל כך נוח וכל כך מגוון. את הבוקר אני פותחת עם תמר, בהמשך אוכלת סלט עגבניות עם גבינה. בעבודה יוגורט עם חצי רימון. בצהריים אני במיוחד נהנית מסקיני פסטה, שזו פסטה מזינה מאוד ללא קמח לבן. הצלחתי להגיע לשלושה מתכונים מנצחים ומשביעים מאוד".
"בחודש הראשון הפחתתי ממשקלי 12.5 קילוגרמים, ובהמשך הפחתתי עוד 6 קילוגרמים. קודם לכן לא היה איכפת לי מהמראה החיצוני, אבל עכשיו כשירדתי במשקל והמלתחה השתנתה, התגבר החשק לבגדים יפים יותר. ירדתי בשתי מידות במכנסיים מ-50 ל-46. היד עוד נטויה ואני מקבלת מחמאות בלי סוף".
"רק אחרי התהליך הבנתי כמה היה לי פחות נעים עם 18 קילוגרמים מיותרים. הרגשתי כבדה, הבטן הפריעה לי כשהייתי יושבת, היה לי קשה לשרוך שרוכים, והכי חמור הוא שסבלתי מריפלוקס של הקיבה שגרם לי ממש להיחנק. לפני הגמילה נעזרתי בכדורים להקלה, והיום אני לא צריכה אותם יותר. גם בבדיקות דם הכולסטרול שלי היה גבולי, והיום מאוזן. כמו כן, יש דברים שחששתי לעשות כשהייתי שמנה והיום אני פתוחה יותר לעשות אותם. למשל כשהיינו בחו"ל יצאנו לטרקים, ואני חושבת שלולא הירידה במשקל לא היה לי אומץ. גם חששתי לעשות בעבר פילאטיס והיום אני משוכנעת שאני יכולה".

"בזכות אברהמסון, הדחף לאכול באמצע הלילה נעלם"

"לפני כמה שנים התחלתי לפתח הרגלי אכילה באמצע הלילה. הייתי קם מתוך שינה עם דחף עז לאכול מתוק. יכולתי לסיים בקלות גלידה שלמה, או חבילת שוקולד. גם במהלך היום היה לי דחף לאכול מתוק, אבל הצלחתי לשלוט בו והסתפקתי במעט", משתף דניאל אפרימי (28), רווק, מתכנת מתל אביב.
"בעקבות זאת, הגעתי למשקל 97 קילוגרמים. לא הצלחתי להבין איך הגעתי למשקל הזה וחמור מזה – לא הייתה לי בכלל שליטה על עצמי ועל הגוף שלי. הרגשתי חוסר ביטחון עם הגוף שלי, לא רציתי להצטלם ולא היה לי נעים, לא עם עצמי ולא עם החברים שלי".
"לפני כחצי שנה הבנתי שאני מכור לסוכר, חיפשתי פתרונות גמילה, והגעתי למכון אברהמסון. בתחילה, המנטורית שמלווה אותי הציעה לי לאכול פרי כשאקום באמצע הלילה וכך עשיתי. אחרי שבועיים הדחף לאכול בלילה נעלם כלא היה".
"היום האוכל כבר לא אישיו אצלי ואני מאושר בכל התחומים בחיי. אני מרגיש הרבה יותר טוב מנטלית ופיזית. הביטחון העצמי שלי עלה. אני מרגיש הרבה יותר נוח עם הגוף שלי ועושה פעולות שלא יכולתי לעשות לפני, כמו לשבת ישיבה מזרחית או ללכת זמן ממושך. לשרוך שרוכים בקלות ואפילו ליהנות יותר ממקלחת. גם יותר נוח לי לצאת לדייטים. מתחילת הגמילה ירדתי 17 קילוגרמים, ואני רוצה לרדת עוד 5 קילוגרמים. אני עושה ספורט באופן קבוע. רוכב על אופנים, מתאמן בחדר כושר, מתרגל יוגה וטוב לי".
בשיתוף אברהמסון



פורסם לראשונה: 11:30, 09.01.22