התרופה רג'נרון עשויה למנוע אשפוז ותמותה כתוצאה מקורונה – אך באופן אבסורדי לא מונגשת לציבור וניתנת באופן פרטי. כעת, בעקבות פרסום "ידיעות אחרונות" ו-ynet על מידור התרופה מהאוכלוסייה הכללית, נבחנת הרחבת הטיפול בה גם לקופות החולים ולקהילה.
1 צפייה בגלריה
רג'נרון
רג'נרון
רג'נרון. נבחנת הרחבת הטיפול
(צילום: גטי אימג'ס)
על מנת לקדם את המהלך, ערך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, פגישה עם ראשי קופות החולים בנושא.
עוד על התרופה:
"הייתי רוצה שיותר אנשים יקבלו את התרופה כדי להוריד את מספר המאושפזים", הגיב מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לפרסום. "יש פה מורכבות לוגיסטית, מבחינת היערכות הקופות, אבל אנחנו בוחנים מספר אפשרויות ומקווה שנקבל החלטות בקרוב".
בתוך כך, רופאים וזיהומולוגים בכירים קוראים למשרד הבריאות לקדם שינוי מהותי בנושא, ויפה שעת אחת קודם. "אני זועקת למתן של התרופה הזאת מול הקופות כבר תקופה ארוכה", אמרה ביום חמישי האחרון פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא. "זה צריך להיות בקהילה ולא בבית החולים".
רג'נרון הוא טיפול תרופתי המורכב מנוגדנים לנגיף הקורונה. מטרתו לטפל בחולים קל־בינוני שלא מאושפזים מגיל 65 ומעלה בעלי סיכון לפתח מחלה קשה. "הרעיון הוא לתת אותו לאנשים בסיכון לפני שהם מפתחים את המחלה", הסביר ד"ר אורן קובילר, וירולוג באוניברסיטת תל־אביב. הרג'נרון קיבל אישור ‭ FDA‬וניתן באמצעות עירוי או בזריקה תת־עורית בימים מיד לאחר מועד ההדבקה.