"הממשלה עדיין לא עושה כלום כדי למנוע כניסה של חולים מנתב"ג - פתח הכניסה והיציאה היחידי של ישראל", אומר פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, פנימית ומנהל רפואי בריאיון היום (ד') באולפן ynet. "צר לי שאני חולק על השרה שקד, ידידתי הטובה. לא עשיתם כלום, אין אכיפה. מה הם עשו? עשו יותר מוקדי בדיקות, נכון, שאנשים פחות יעמדו בתור. עדיין, הבדיקות עם המון טעויות. עדיין לוקח זמן לקבל תשובות. עדיין אין אכיפה. חוק הצמידים כנראה נעלם לעולם אחר. למעשה לא נעשה כמעט כלום. אני רוצה להזכיר שהתפרצות של הדלתא התחילה בשני מקומות בארץ, בנימינה ואם אני לא טועה מודיעין. ועד שהגיבו, תראו מה קורה פה. נכון, אי אפשר לסגור הרמטית, אבל אפשר לסגור הרבה יותר טוב".
קראו עוד:
"כך או אחרת הווריאנטים ייכנסו", מוסיפה ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה לטיפול ומניעת מחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון, "והדבר היחיד שבאמת שינה את התמונה זה החיסון, במחיר יחסית קל אנחנו יכולים להמשיך את החיים שלנו. אם שיעורי ההתחסנות היו גבוהים יותר, המצב היה הרבה יותר טוב. אותם אנשים שלא מקבלים חיסונים מכל מיני סיבות, כשהם רוצים לנסוע למזרח הם שמחים מאוד להתחסן ואוכלים הרבה פטריות שמי יודע מה יש בהן".
מה קורה אצלכם בוולפסון?
"יש אצלנו עלייה בכמות המאושפזים. כשליש מהחולים לא מחוסנים ושני שליש מחוסנים אבל צריך לזכור שרוב האוכלוסיה מחוסנת כך שבאופן יחסי רואים יותר אשפוזים בלא-מחוסנים", אומרת הבוקר (ד') ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה לטיפול ומניעת מחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון.
מה מצבה של היולדת בת ה-38 שלא התחסנה ומאושפזת אצלכם?
"היא עדיין במצב מאוד קשה, מצב קריטי. הדבר היחידי שיכול לנצח את המגיפה הזאת זה התחסנות, וצריך להתחסן כל אחד למען הבריאות האישית שלו".
אולי אנחנו מסתכלים לא נכון על יעילות החיסון, כי רוב האוכלוסיה שלנו מחוסנת וגלי התחלואה הנוכחיים התחילו ממקומות שמלכתחילה מחוסנים.
"זה נכון שבגדול החיסון הוא עדיין יעיל מאוד במניעה של תחלואה קשה, הנשמה וככל הנראה מוות. אבל יש את חוק המספרים הגדולים ואם יש התפרצות שהיא לא מבוקרת ולא מרוסנת, אז למרות שהחיסון יעיל מאוד - עדיין נראה הרבה אשפוזים".
גם 10 אחוז מתוך המאומתים זה המון.
"זה המון, וזה הקושי שאנחנו נמצאים בו כרגע".