עמידה בפקקים בשעות הבוקר היא עניין שבשגרה לתושבי גוש דן. אבל את בוקרו של יום רביעי האחרון קרן מיטלברג, אחות באנדוקרינולוגיה ילדים ובחדשנות במרכז הרפואי שיבא, לא תשכח.
קראו עוד:
"השעה הייתה שבע בבוקר, והייתי בדרכי לעבודה", היא סיפרה, "כשני קילומטרים לפני בית החולים היה פקק גדול, וגם חסמו נתיב בגלל עבודות בנייה. פתאום ראיתי בחור צעיר שסטה לצד הדרך, והוא נראה לי ממש במצוקה. אבוד. פתחתי את החלון ושאלתי אותו מה קרה. הוא הצביע לכיוון המושב האחורי, שם הייתה אשתו, וצעק, 'היא יולדת!'"
האחות, קרן מיטלברג: "לא חשבתי פעמיים, הוצאתי כפפות מהתיק וירדתי לכיוונם. אני לא יודעת ליילד ולא למדתי את זה, אבל הבנתי שהם במצוקה גדולה משלי ופשוט פעלתי מתוך אינסטינקט. זה ארך ממש דקות ספורות"
מיטלברג התעשתה במהירות והבינה שהיא חייבת לסייע. "לא חשבתי פעמיים, הוצאתי כפפות מהתיק וירדתי לכיוונם. אני לא יודעת ליילד ולא למדתי את זה, אבל הבנתי שהם במצוקה גדולה משלי ופשוט פעלתי מתוך אינסטינקט. זה ארך ממש דקות ספורות, היולדת ואני פעלנו בשיתוף פעולה מדהים עד שהתינוק הגיע לעולם. בעלה הזמין אמבולנס שפינה אותה ואת התינוק בבטחה לבית החולים".
1 צפייה בגלריה
 קרן מיטלברג
 קרן מיטלברג
קרן מיטלברג. "חוויה שקשה להגדיר אותה"
(צילום: שאול גולן)
היולדת, שעבורה זו לידה שנייה, עוד מתאוששת בבית החולים. "הייתי בלחץ נוראי ברכב והבנתי שאני במצב מאוד מתקדם", שיתפה. "ראיתי את הפקק והבנתי שלא אצליח להגיע לבית החולים. כשקרן באה, לא ידעתי מי היא ולא ידעתי שהיא לא מיילדת, אבל היא נתנה לי הרגשה ממש טובה והורידה ממני המון לחץ. זאת הייתה חוויה לא פשוטה, קרן הייתה במקום הנכון ובזמן הנכון".
מיטלברג הוסיפה: "גם אני מתאוששת. זאת חוויה שקשה להגדיר אותה. הייתה לי הזכות להיות שם ולתמוך בה ברגע כזה".