בשיתוף מכון אברהמסון

"למרות הגיל ירדתי 9 קילוגרמים בלי להתענות"

"קיבלתי את החיים שלי בחזרה. אני מרשה לעצמי להסתכל בראי וללבוש את הבגדים שתמיד אהבתי. ירדתי 9 קילוגרמים בלי להתענות. אני כבר לא עייפה, יותר נמרצת, הראש שלי מצליח לחשוב טוב יותר. כאבי הבטן נעלמו וגם כאבי הראש האיומים והמיגרנות. אפילו העור שלי שהיה עייף ואפור מרגיש יותר נעים", מספרת מיכל שוורץ (51), אם לשתי בנות, עובדת הביטוח לאומי לשעבר ובעלת משרד למיצוי זכויות רפואיות, מכפר סבא.
"אף פעם לא היו לי בעיות עם המשקל. כשרציתי לאזן את המשקל בצעירותי הסתדרתי בקלות, אבל מגיל 45 התחלתי להילחם במשקל. התנהגתי כהרגלי אבל הגוף השתנה ושמנתי. עם ההשמנה הרגשתי מדוכדכת. מצאתי את עצמי במחשבות על כך שהגוף שלי חולה. ממשקל של 58 קילוגרמים הגעתי ל-78 קילוגרמים".
"אף פעם לא אכלתי כמויות גדולות, אבל התזונה שלי כללה תמיד לחם, בורקסים, פיצות ופלאפל. ניסיתי דיאטות, הורדתי מינונים, אפילו הצלחתי להפחית 20 קילוגרמים, אבל בתקופת הקורונה העליתי 12 קילוגרמים, ולמרות שהתאמצתי מאוד לא הצלחתי לשמור על מינונים נמוכים. כשניסיתי לחזור לדיאטה לא הצלחתי להימנע מלחם או מתוקים. בימים מסוימים אפילו אכלתי עוגה שלמה".
"אחי, מיכה שוורץ, עבר גמילה במכון אברהמסון לפני כשנה. הוא סיפר לי שעבר טיפול גמילה אחד ויחיד ושמאותו רגע הצליח לשלוט במה שהוא אוכל ושהדחף למתוקים או ללחם נעלמו לו. ראיתי את מיכה מתכווץ והחלטתי שאני חייבת לנסות".
"לפני ארבעה חודשים נגמלתי והתמסרתי לגמילה. יצאתי מהטיפול בתחושת ריחוף ומאותו רגע הצלחתי לנהל את האוכל שלי. המתוקים והמאפים נמצאים מול העיניים שלי, אבל אין לי את הצורך להכניס אותם לפי. הראש שלי מכויל למשהו אחר. אני כבר לא חייבת את המתוק שמביא צורך לעוד ועוד מתוק. יש גיל שהגוף מאבד את הסבילות לסוכר ולפחמימות ממכרות ואין ספק שהגעתי לגיל שצריך להפסיק. הגמילה עזרה לי למצוא דרך חיים חדשה".
4 צפייה בגלריה
מיכל שוורץ
מיכל שוורץ
מיכל שוורץ

"23 קילוגרמים פחות ב-5 חודשים"

"במארס האחרון, הגוף אותת לי שאני חייב לעשות משהו עם המשקל ועם אורח החיים שלי. כהורה לשני תאומים בני 6, ילדה בת 5 ותינוק בן שנה וחצי, העייפות היא חלק מהשגרה שלי. הפעם הרגשתי עייפות אחרת, גם אחרי שינה ארוכה, והתחלתי להילחץ. באותו שבוע עשיתי בדיקות דם שגילו שהכולסטרול והשומנים בדם קבעו שיא חדש ומאיים", מספר שי פלטונוב (35), נשוי ואב לארבעה, מהנדס תוכנה, מהיישוב לבון במשגב שבשיאו שקל 121 קילוגרמים.
"תמיד הייתי ילד שמן. מכיתה ח' ניסיתי המון דיאטות וסדנאות דיאטה. היו פעמים שהצלחתי להפחית במשקל, אבל אף פעם לא הגעתי למשקל היעד שהצבתי לעצמי. גם לא הצלחתי לשמור על המשקל שהפחתתי ותמיד עליתי עם ריבית. לא בררתי באוכל. הקפדתי על 3 ארוחות מסודרות ביום, ובנוסף נשנשתי המון מאכלים זמינים כמו כריכים, שוקולד וחטיפים. גם באמצע הלילה מצאתי את עצמי נובר במקרר אחרי שקמתי להרגיע את התינוק. לא הפסקתי לאכול והרגשתי שאין לי שליטה על עצמי".
"לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון הגעתי לפני חמישה חודשים בהמלצת חבר שנגמל. אחרי הגמילה קיבלתי הנחיות אכילה מפורטות. חזרתי הביתה וחשבתי לעצמי שבחיים לא אצליח לעמוד בכל ההנחיות. בכל סדנאות הדיאטה שהייתי בהן נאמר לי לאכול הכל במידה, אבל עם אברהמסון היה צריך להוריד המון מאכלים מהתפריט שאכלתי בשגרה. ולמרות זאת, הופתעתי לגלות שהיה קל ליישם את ההמלצות. ולא הייתי מצליח לעשות זאת לולא הגמילה באברהמסון".
"היום אני שוקל 98 קילוגרמים וממשיך במגמת ירידה. בהתחלה ההפחתה במשקל הייתה היעד שלי, אבל עכשיו זה פחות מעניין אותי. אף פעם לא עשיתי שינוי משמעותי כל כך באורח החיים שלי, ולא הייתי מצליח לעשות זאת בשום מקום אחר. חוץ מהקפדה על תזונה נכונה, התחלתי לרוץ ונרשמתי למרוץ חיפה למקצה של 5 קילומטרים. אני מתאמן 3 פעמים בשבוע ואתמול התרגשתי מאוד כשהצלחתי לרוץ 4 קילומטרים".
"לא הייתי מודע לעד כמה שהרגשתי רע לפני הגמילה. תחושה של נפיחות וכובד תמיד ליוותה אותי, וכל בוקר קמתי בהרגשה לא טובה. ההרגשה הזו נעלמה. אני ישן טוב יותר, אני נמרץ יותר, אני יותר חד ומספיק לעשות יותר דברים בעבודה. גם כאבי גב שהיו לי נעלמו לגמרי עם ההרזיה, ואפילו פחות חם לי. שלושה חודשים אחרי הגמילה עשיתי בדיקות דם נוספות והכולסטרול והשומנים בדם ירדו באופן דרמטי".
"לא רק אני נהנה מהגמילה. הילדים ואשתי שותפים לתהליך: התזונה בבית השתנתה, הילדים שלי מתלהבים ומבקשים לרוץ איתי. יש לי יותר סבלנות אליהם והרבה יותר קל לי לטפל בהם, לשחק איתם ולרוץ אחריהם. אני מקבל המון מחמאות שנותנות דחיפה לאגו".
4 צפייה בגלריה
שי פלוטונוב
שי פלוטונוב
שי פלטונוב

"אני בשליטה על מה שאני אוכל"

"כבר הרבה מאוד שנים שאני בדיאלוג עם הסוכר. היו תקופות שהורדתי את הסוכר והפחמימות מהתפריט והרגשתי הרבה יותר טוב: לא הרגשתי רעב, לא היו נפילות אנרגיה, והייתי יותר חיוני ועירני ויותר בשליטה. אבל, למרות המודעות והרצון שלי לשמור היה לי קשה, ואיכשהו תמיד חזרתי לשגרת התזונה שניסיתי להתחמק ממנה; לבירה בערב עם החברים, לפיצה ולקינוחים שלא הייתי חייב לאכול, ולא הצלחתי להפחית 5-6 קילוגרמים שתמיד הציקו לי", מספר ערן כהן שטילמן (47), נשוי ואב לשלושה, סוכן מכירות מתל אביב.
4 צפייה בגלריה
ערן כהן שטילמן
ערן כהן שטילמן
ערן כהן שטילמן
"הסגר השלישי של הקורונה טרף את הקלפים. כל השגרה שלי השתנתה. הייתי עם הילדים בבית ולא הפסקתי לאכול מתוקים עם כל קפה ששתיתי, ועליתי ל-98 קילוגרמים. למרות שעדיין נראיתי טוב עם ג'ינס וחולצה, הרגשתי שאני חייב לעשות משהו עם עצמי כדי לשמור על אורח חיים בריא ועל איכות חיים טובה. אשתי שנגמלה לפני הרבה שנים מסוכר ומפחמימות באברהמסון הציעה שאגמל גם כן".
"אחרי הגמילה עברתי ליד מאפיה ביפו וקלטתי עד כמה הגמילה שומרת עליי. מאז עברה שנה ולא אכלתי סוכר ופחמימות ממכרות. לא היו לי נפילות או מעידות, גם לא חשקים עזים למתוק או למאפים. היום אני בשליטה על מה שאני אוכל; הורדתי את הבירות המיותרות, ואני אוכל יותר גבינות ודגים. אני שמח שאני לא חי עם סוכר ופחמימות ממכרות יותר, בעיקר בתקופה של קורונה, וחושב שכולנו צריכים לצרוך מזון נטול סוכר".
4 צפייה בגלריה
מיכל פלוס
מיכל פלוס
מיכל פלוס

"סוכר גבולי, יתר לחץ דם וכולסטרול גבוה"

"לפני כשנה וחצי אובחנתי עם סוכר גבולי, יתר לחץ דם וכולסטרול גבוה, והתחלתי לקחת כדורים לאיזון לחץ הדם. הרופא אמר שאם אני לא רוצה ליטול כדורים, הפתרון הוא לרדת במשקל. ניסיתי דיאטות, אבל הרגשתי שאני אוכלת רק חסה, ונורא מתאמצת בלי שום תוצאות. כשהחלטתי שאני צריכה עזרה חיצונית, חיפשתי שילוב של טיפול שיוריד לי את החשק למתוק עם ליווי מרחוק. לא התאים לי להשתתף בקבוצות או בסדנאות. אני אמא לשבעה ילדים ואין לי זמן לכך. באברהמסון מצאתי את כל מה שחיפשתי. גם גמילה ממתוק וגם תמיכה צמודה וזמינות לכל שאלה", מספרת מיכל פלוס, 43, נשואה ואם לשבעה ילדים, בעלת מכון קוסמטיקה מירושלים.
"שוקולד זה החולשה שלי. בעבר פירקתי חבילת שוקולד מבלי למצמץ, ואם לא הייתי סובלת מנקיפות מצפון, קרוב לוודאי שהייתי מחסלת חבילה נוספת. לא הצלחתי לעצור את עצמי עד שהגעתי ל-3 ספרות במשקל. כל לידה הוסיפה למשקלי קילוגרמים נוספים, ובמשקל 102 קילוגרם הרגשתי כמו שק תפוחי אדמה מהלך".
"כבר בימים הראשונים אחרי הטיפול באברהמסון הרגשתי שאין לי חשק למתוק. כדתייה מצאתי שקל לי יותר להתייחס להימנעות המוחלטת מסוכר ומפחמימות, ממש כמו שאני לא אוכלת חלב ובשר ביחד, או כמו שאני שומרת שבת. אני חיה בשלום עם זה ולא ממורמרת. התמיכה של אברהמסון עוזרת לי מאוד, וגם הזמינות של מוקד התמיכה. למשל, כשאני בסופר, וצריכה לדעת אם אני יכולה לקנות מוצר כלשהו, אני מתקשרת ומקבלת תשובה מיידית".
"עברו 11 חודשים שנה והפחתתי במשקל 24 קילוגרמים. אני מרגישה יותר טוב, בדיקות הדם שלי תקינות לחלוטין והפסקתי ליטול טיפול תרופתי ללחץ דם. אני מקבלת המון מחמאות. קרו מקרים שישבתי עם המסכה בעבודה ושאלו אותי 'איפה אמא?'. אפילו המורה של הבת שלי לא זיהתה אותי".
בשיתוף מכון אברהמסון