מוגש כשרות לציבור ללא מעורבות בתכנים על ידי נובו נורדיסק
היום מציינים ברחבי העולם ובישראל את יום ההשמנה הבינלאומי. השמנה, כפי שהבנו לעומק היום, היא מחלה שהולבשו עליה הרבה סטיגמות ומיתוסים, שלא פעם מפריעים לאבחון והטיפול בה. בכנס מיוחד, תחת הכותרת "יחד מנצחים את ההשמנה", הכרנו את המחלה הזאת לעומק, את האתגרים הייחודיים לה, ההתקדמות המדעית בטיפול וכיצד ניתן לתת מענה אמיתי לאנשים שחולים בהשמנה. צפו בשידור החוזר של הכנס בראש העמוד
היום החל בהבנת האתגרים הכרוכים בהתמודדות עם מחלת השמנה - אתגרים פסיכולוגיים, פיזיולוגיים, חברתיים ועוד. לצד אלה - מהם השינויים השינויים הנדרשים במודעות הן של החולים והן של הרופאים?. בפאנל השני שלנו נעמוד על שלבי הטיפול במחלה. נכיר את הכלים החדשים שעומדים לרשותנו היום, משינוי אורח חיים, דרך הטיפול התרופתי ועד הניתוחים הבריאטריים על סוגיהם.
בפאנל השלישי צללנו לעומקה של המחלה. נראה כיצד השמנה היא לא רק עניין אסתטי אלא מחלה שמהווה בעצמה גורם סיכון למחלות אחרות. כך למשל, היא הגורם העיקרי לתחלואת לב וכלי דם. עד כדי כך מדובר בקשר הדוק, עד שטיפול במחלת ההשמנה יכול להשפיע על תחלואה קרדיו וסקולרית. אך לא רק במחלות אלה, אלא גם במחלות מסכנות חיים אחרות כדוגמת סרטן. נשאל, בין היתר, איך ההבנה הזאת משנה את נתיב הטיפול - הן בהשמנה והן במחלות הנגרמות כתוצאה ממנה.
החלק הרביעי בוועידה נגע בסוגיה כואבת - הבושה והאשמה שחשים מי שסובלים ממחלת השמנה. בסקר שנערך הם דווחו על הערות בבית, בחנויות בגדים, במקום העבודה ואפילו בדייטים. כל הערה כזאת עלולה להרחיק אותם יותר מטיפול. אז איך אפשר להתמודד עם הבושה? ומה תפקיד הרופאים בסיפור הזה?
את הכנס סיימנו במבט קדימה, לעתיד, וליתר דיוק כלפי מי שיהיו כאן בעתיד - הילדים ובני הנוער. עמדנו על תופעת ההשמנה בקרב האכלוסויות הללו, כיצד מטפלים בהן על רקע המאפיינים המיחודים שלהן וכיצד נכנס לתמונה השימוש בטיפול התרופתי.
את הוועידה הנחתה אלכסנדרה לוקש, ולפאנלים השונים הוזמנו רופאים המתמחים בהשמנה, סוכרת, קרדיולוגיה, ניתוחים בריאטרים ועוד. לצידם תזונאים שעוסקים בהקניית אורח חיים בריא, וכן נציגי המטופלים, שמשמיעים את קולם בתהליך הטיפול וההחלמה. צפו בשידור החוזר של הכנס בראש העמוד
מוגש כשרות לציבור ללא מעורבות בתכנים על ידי נובו נורדיסק
פורסם לראשונה: 08:46, 04.03.24