בסרטון בפתח הכתבה: מורה היוגה אביעד הר ציון

נדמה שבזמן האחרון כולם מתרגלים יוגה. אמנם עברו 5000 שנה מאז הולדת תורת תרגול עתיקה זו בהודו, אך גם כיום היוגה איתנו, פופולרית מתמיד, והיא ממשיכה לבסס את מעמדה כאחת משיטות התרגול האפקטיביות הוותיקות והמתורגלות בעולם.
מדובר בהרבה יותר מעוד אימון גופני, אלא בפילוסופיית חיים נצחית שעוסקת ברווחתו הגופנית, השכלית, הרגשית והרוחנית של האדם. ולראיה - מקור השם יוגה נגזר מהשורש "יוג" בשפת הסנסקריט, שפירושו למזג, לחבר, לקשור, ובהתאם - פירוש המילה יוגה הוא איחוד בין הגוף, הנפש, התודעה והרוח. אם טרם יצא לכם לנסות לאמץ אותה אל חייכם, היום זוהי הזדמנות מצוינת.
עוד בנושא:
מהם יתרונות היוגה? ליוגה מגוון ענק של יתרונות. בראש ובראשונה היא ידועה כמסייעת לשיפור הכוח, שיווי המשקל ויכולות הגמישות. השילוב המנצח בין התנועה הזורמת בתרגול, יחד עם החיבור לנשימה המודעת, תורם להמרצת זרימת הדם וחימום השרירים. השהייה בתנוחות השונות מסייעת בחיזוק השרירים, העלאת הסיבולת ושיפור שיווי המשקל והיציבה של המתרגל.
אך ליוגה גם יתרונות נוספים. היא ידועה ביכולתה להגביר את זרימת הדם אל האיברים הפנימיים, כתוצאה מסחיטת איברי הבטן והאגן, מסייעת בשיפור איכות החיים על ידי עידוד שינה איכותית יותר, העלאת מצב הערנות ביום, עידוד ירידה במשקל וחיזוק המערכת החיסונית, ואף יעילה עד מאוד בהקלה על כאבי גב על ידי שיפור הגמישות והזרמת אנרגיה לעמוד השדרה - מרכיב משמעותי לבריאות הגוף והנפש. היא גם תורמת לבריאות הלב על ידי הפחתת רמות הדלקת בגוף ואף מהווה כלי טבעי בהתמודדות עם סטרס נפשי, וזאת על ידי טכניקות רבות של הרפיה ורגיעה, המסייעות בהפחתת סימפטומים של חרדה ודיכאון.
1 צפייה בגלריה
אביעד הר ציון מורה יוגה
אביעד הר ציון מורה יוגה
תרגול יוגה למתחילים
כמה פעמים בשבוע כדאי לתרגל יוגה כדי ליהנות מהיתרונות? על מנת לייצר שינוי וליהנות מיתרונות התרגול רצוי לתרגל לפחות 2-3 פעמים בשבוע. עם זאת תרגול יומיומי יכול לספק יתרונות גדולים עוד יותר. (כמובן שאם מתאפשר לנו לתרגל רק פעם אחת בשבוע, זה עדיף מאשר לא לתרגל). למי שרק מתחיל ועדיין לא מיומן בביצוע נכון ומדויק של התנוחות, רצוי לתרגל בליווי מורה שנותן דגשים והכוונה אישית.
למי זה מתאים? לכל אחד. יוגה מתאימה לאנשים מכל הגילאים ובכל מצב פיזי ונפשי. עם זאת ייתכן שיהיה צורך להימנע מתנוחות מסוימות בהתאם למצב הבריאותי או מגבלותיו הגופניות של המתרגל. ישנן שיטות יוגה רבות וכל אחד יכול למצוא את השיטה שמתאימה לו.
האם צריך להיות גמיש כדי לתרגל יוגה? שאלה נפוצה מאוד שמגיעה לרוב מאנשים שעדיין לא התנסו בתרגול. התשובה היא כמובן לא. גמישות אמנם עוזרת לפעמים, אך אין צורך בתכונה פיזית מיוחדת על מנת לתרגל יוגה, ויש התאמות שניתן לעשות על מנת לבצע תנוחות מסוימות באופן המיטיב לנו (כפיפת ברכיים, ישיבה על הגבהה, שימוש בבלוקים ורצועות).
האפקט של היוגה אינו משויך בהכרח למראה החיצוני של התנוחה. על כל אחד להגיע לרמת המתיחה שמתאימה לו ולשהות שם. יוגה אמנם מסייעת בשיפור הגמישות, אך היא אינה בהכרח תרגול של גמישות, אלא של ריכוז, הקשבה ומודעות, והיא משתמשת בגוף ככלי לעבודה על המיינד.
מתי הזמן להתחיל? ממש עכשיו. בסרטון בפתח הכתבה תוכלו למצוא תרגול יוגה למתחילים באורך 18 דקות שתוכלו לבצע מנוחות ביתכם. התרגול יאפשר לכם להיחשף ליוגה ולאמץ אל חייכם שגרת אימונים בריאה. הקפידו לתרגל ותוכלו גם אתם ליהנות מהתוצאות. שיהיה בהצלחה.
הכותב הוא מורה מוסמך ליוגה ובעלים של סטודיו ״אביעד יוגה״ בתל אביב.