"החיסון עובד, אין על כך ויכוח, אבל כל מי שלא מחוסן עדיין, צריך ללכת ולעשות את זה. הנה, כרגע יש 52 חולים על אקמו, כולם חוץ משניים לא מחוסנים", אומר הבוקר (א') לאולפן ynet, פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי.
הבוקר מדווחים ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי יש עלייה במספר הילדים שנמצאים במצב קשה. "אני דואג לילדים שלנו, יש יותר ויותר ילדים עם תסמונת פימס, אנחנו יודעים שלחצי אחוז מהילדים שחולים בקורונה יש תסמונת פימס, זו לא תסמונת שכל כך נעימה לילד. המגפה עדיין כאן".
יש התמודדות קשה להורים ששולחים את ילדיהם היום למערכת החינוך. "בהחלט. אלו דילמות ברורות ומובנות. יש עלייה של פי 5 בספטמבר לעומת אוגוסט. בואו נראה מה יקרה עכשיו כשבתי הספר נפתחים, אנחנו יודעים שכל ילד שנדבק, מדבק לפחות 10 אחוז מהכיתה ולכן ביטול הבידודים, מוקדמת מדי. צריך לחכות לראות מה יקרה".
אתה חושב שאנשים יילכו להתחסן עכשיו עקב המציאות של תו ירוק שמתבטל? "אני חושב ואני מקווה, זה הדבר הנכון לעשות, זה מגן עלינו. כמו שבחיסון הראשון והשני כל העולם למד מאיתנו, גם בחיסון השלישי. בנושא החיסונים אנחנו מובילים בעולם, בנושא הטיפול בקורונה ממש לא. פעם היינו במקום 4-5, היום אנחנו במקום 41 לפי בלומברג. וחבל".
סיפור ההובלה לא משתנה מהר? "אנחנו לא למדנו לחיות עם הקורונה, עם כל הכבוד לכל מי שמתייהר שכולם צריכים ללמוד מאיתנו, לא למדנו לחיות איתה וחבל, כי אם היינו לומדים לחיות איתה היו פה פחות חולים, פחות חולים קשה, פחות אקמו ופחות מתים. וחבל. כי הקורונה מגפה קשה אבל לא הכי קשה. תהיינה מגפות הרבה יותר קשות בעתיד של העולם האנושי וחשוב שנדע לחיות עם, ולא לתת למגפה לנהל אותנו כי עד עכשיו. במשך שנה ושמונה חודשים המגפה ניהלה אותנו, לא אנחנו ניהלנו אותה".
אנחנו לא חיים עכשיו עם קורונה? "אנחנו חיים, אבל יש לנו המון נפגעים ויותר מדי מתים".