זה עלול היה להיגמר הרבה יותר גרוע: תושב עמק זבולון, בן 37, שנורה ביום שישי מטווח קצר בפלג גופו התחתון, ניצל מפציעה קשה יותר לאחר שהטלפון הנייד שהיה בכיס מכנסיו ספג את אחד הקליעים. הפצוע פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים רמב"ם בחיפה. בחדר ההלם הבחינו הרופאים שמכשיר הטלפון הסלולרי שהיה בכיס מכנסיו ספג את אחד הכדורים שכוונו אליו, וכך הוא ניצל מפגיעה חמורה.
2 צפייה בגלריה
טלפון נייד פצוע רמב"ם
טלפון נייד פצוע רמב"ם
הטלפון הנייד של הפצוע. זה עלול היה להיגמר הרבה יותר גרוע
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
קראו עוד:
הפצוע הוא האדם הראשון שהועבר אתמול (א') ליחידה לטיפול מוגבר בפצועים של מערך הטראומה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, שתהווה יחידת ביניים עבור פצועים שסיימו טיפול במחלקת טיפול נמרץ אך עדיין זקוקים לניטור ולהשגחה אינטנסיבית לפני העברתם למחלקה רגילה. היחידה, שנחנכה אתמול, תוכל לקלוט פצועים גם מחדר ההלם שזקוקים לניטור מוגבר, אך לא ברמה של טיפול נמרץ.
ביחידה החדשה יש שמונה מיטות עם ניטור וציוד מתקדם. היא תפעל תחת אחריות מנהל מערך הטראומה, ד"ר האני באחוס, ותנוהל סיעודית על ידי האחות האלה עיסא.
2 צפייה בגלריה
היחידה לטיפול מוגבר לאשפוז פצועים רמב"ם
היחידה לטיפול מוגבר לאשפוז פצועים רמב"ם
היחידה החדשה ברמב"ם. "תשפר אספקטים רבים של טיפול"
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
בהנהלת רמב"ם מציינים כי מערך הטראומה בבית החולים מחזיק זה שנים בתואר "מערך הטראומה העסוק ביותר בישראל". אומר פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם: "עד היום, מטופלים במצב קשה שסבלו מפגיעה רב-מערכתית ושהטיפול בהם בחדר ההלם הסתיים, הועברו ליחידה לטיפול נמרץ כללי, מה שיצר עומס על המחלקה, ולו רק בגלל שחולים אלו עדיין זקוקים להשגחה וטיפול אינטנסיבי אולם אינם מתאימים לאשפוז במחלקה רגילה. אני התחייבתי לפתוח יחידה חדשה, וכעת אפשר לסמן 'וי'".
גילה היימס, מנהלת הסיעוד, הוסיפה: "עבורי זו סגירת מעגל, שכן מערך הטראומה הוא היחידה הראשונה שבה עבדתי ברמב"ם. הרבה אנשים תורמים מעצמם כדי שהנפגעים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר". ד"ר האני באחוס, מנהל מערך הטראומה: "הקמת היחידה תשפר אספקטים רבים של טיפול. אני שמח שהגענו לנקודה הזו, ושנפתחה היחידה המרשימה הזו".