בשיתוף מכון אברהמסון
4 צפייה בגלריה
איריס ב חור חדש
איריס ב חור חדש
איריס בן חור

"בזכות הגמילה נגמרו המלחמות בדחף לאכול"

"היו תקופות בחיי שעליתי וירדתי במשקל כמו אקורדיון. תמיד הצלחתי איכשהו לרדת במשקל בדיאטות שעשיתי כמו סדנאות, שיטת הורדת פחמימות או חלבונים, אבל כשהגיעה הקורונה עליתי במשקל ולא הצלחתי לרדת בעזרת הדיאטות שעשיתי כל השנים", מספרת איריס בן חור, 57, אם לארבעה וסבתא לשלושה, מזכירה משפטית, מחריש ששקלה 95 קילוגרמים בגובה 1.80 מטר.
"הרגשתי אבודה. סבלתי מאוד מבעיות שינה ומכאבי בטן. בדיקות הדם שלי, הראו שאני סובלת מהמוגלובין נמוך, למרות שנטלתי תוספי ברזל, ומלחץ דם גבוה. לאברהמסון הגעתי לאחר שקראתי את הכתבות אודות האנשים שנגמלו, אבל הייתי מאוד סקפטית. בתחילת נובמבר בשנה שעברה החלטתי לנסות. מהטיפול יצאתי מבולבלת, אבל יומיים אחריו, הריח של הסופגניות במאפייה עשה לי בחילה, כשקודם לכן התפתיתי יום-יום לאכול סופגניה".
"מאז הגמילה לא מפריע לי שיש לידי מתוקים או בצקים. אני גם לא מסוגלת להריח משקאות זירו ושותה רק מים. לא מסוגלת להכניס אותם לפה, ומה שהכי כיף וטוב לי, זה שפשוט לא בא לי. כל דיאטה שעשיתי בעבר הייתה מלווה במלחמות בדחף לאכול ובזכות הגמילה נגמרו המלחמות. המשקל הכי נמוך שהגעתי אליו ב-15 שנים האחרונות היה 78 קילוגרמים, והיום שמחה לספר שאני שוקלת 71 קילוגרמים. בשום סרט לא צפיתי את זה. כל בדיקות הדם שלי מצוינות: ההמוגלובין 13.9 ואני אפילו לא לוקחת ברזל, לחץ הדם מצוין ואני ישנה טוב מאוד בלילה".
"אחד הסודות שגיליתי בזכות אברהמסון, הוא שאם אני מכינה לעצמי מראש את הארוחות בכל ערב, אני לא נופלת לרעב. עוד דבר שאני שמחה עליו הוא שאני תורמת לאורח החיים של ילדיי ונכדיי, שנהנים למשל מקציצות עדשים. הנכדה מבקשת שאכין לה קציצות לגן".
"בפסח הפלגנו ל-8 ימים. בתחילה חששתי למרות שידעתי שיהיה מבחר. עם ארוחות הבוקר לא הייתה שום בעיה, בצהריים המבחר היה קטן יותר אבל הסתדרתי מצוין, ובערב היו ארוחות גורמה קטנות ונהדרות. כשחזרתי מהקרוז הייתי בסך הכל 200 גרם יותר ממה שנסעתי. כמה ימים אחרי ירדתי 600 גרם. למימונה, הכנתי 8-9 קילוגרמים של עוגיות, 4 קילו מופלטות, 2 קילו ספינג', וגרגיר סוכר אחד לא נכנס לי לפה. לא היה לי חשק, וכל פעם אני מוכיחה לעצמי שזה באמת עובד. חג החנוכה הפחיד אותי אבל מפסח כבר לא חששתי".
"היום אני מרגישה הרבה יותר טוב והרבה יותר חזקה בזכות טיפול הגמילה, ובזכות מערך שלם שתומך בתהליך הגמילה: הליווי של הצוות המקצועי לאורך כל הדרך, הסדנאות, הקבוצה בפייסבוק וספר המתכונים, ואני כל כך אסירת תודה עליו".
4 צפייה בגלריה
דורון אליהו חדש
דורון אליהו חדש
דורון אליהו

"ירדתי מ-XXL ל-M והיום אני נהנה מאורח חיים בריא"

"מבחינה תזונתית, השנה הזו הייתה ממש קלה", אומר דורון אליהו, 34, נשוי ואב לשניים, זכיין רשת ג'נטלמן, מבאר שבע, החוגג בימים אלו שנה לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, לאחר שהשיל ממשקלו 20 קילוגרמים. "בגלל ההשמנה, הלכתי ונשמתי בכבדות, הברכיים והגב כאבו. לא ישנתי טוב והתפקוד שלי נפגע. הסתכלתי במראה ולא אהבתי את שראיתי. הרגליים שלי היו נפוחות נורא והייתה לי כרס. הרגשתי שאני במצב קיצוני, ושאני חייב לתקן ולשנות את אורח החיים שלי".
"לפני הגמילה, לא עשיתי חשבון לאוכל. אכלתי, בעיקר בלילות, לחמים ובאגטים, חטיפי שוקולד ובמבה. אחרי הגמילה באברהמסון, לא התחשק לי לאכול כלום, לא מתוקים, לא בצקים ולא תחליפי לחם. לא מתאמץ לרדת במשקל ולא סובל מדיאטה. היום אני חי על 70% ירקות ועל בשר. אני לא מחסיר מעצמי דבר. תוך שבעה חודשים ירדתי ל-76 קילוגרמים, ואני שומר על המשקל כבר חמישה חודשים. בפסח נסעתי לטורקיה למלון "הכל כלול" וחזרתי עם אותו המשקל. כהרגלי אכלתי בתחילת כל ארוחה קערה גדולה של ירקות ושתיתי מים. אחרי שאני מסיים את מנת הירקות, לא נשאר לי הרבה מקום ואני אוכל מעט".
"בעבר הלכתי עם שחור להסתיר את ההשמנה ובזכות הגמילה ירדתי ממידה XXL למידה M, ואני לובש ג'ינסים צמודים לגוף שמחמיאים לי. אנשים שרואים אותי אומרים שירדתי לחצי בנאדם. אחרים שואלים איך זה שאני לא עצוב שאני לא אוכל דברים מתוקים, ואיך זה שאני לא מתפנק פעם בשבוע. הם גם מתפעלים מכוח הרצון החזק שלי. התשובה היא שאין לי צורך, או גירוי בגוף שמבקש את זה. אני נהנה להסתכל על עצמי במראה. קל לי יותר ללכת ולרוץ, אני לא נוחר, לא כואבות לי הברכיים. יותר מ-10 שנים שאני שוקל בין 95 ל-100, וסוף סוף הצלחתי לצאת מזה. היום אני נהנה מאורח חיים בריא".
4 צפייה בגלריה
לימור להב
לימור להב
לימור להב

"מאז הגמילה באברהמסון, לא הרגשתי אפילו יום אחד בדיאטה, והחיים שלי השתנו"

"במשך שנים חוויתי תנודות קיצוניות במשקל. התנסיתי בכל הדיאטות האפשריות. שכרתי דיאטנית צמודה למספר חודשים, וגם מאמן כושר פרטי שליווה אותי שלוש פעמים בשבוע. ניסיתי גם אטקינס ודיאטה קטוגנית ועוד ועוד דיאטות. שום דיאטה שניסיתי לא הוכיחה את עצמה לטווח ארוך, לאחריהן תמיד הייתי רעבה באופן כרוני ויותר ענייה", מספרת לימור להב, 45, גרושה ואם לשתי בנות (7,15) , עורכת דין מאילת.
"אני חיה חיים אינטנסיביים. היום שלי מתחיל ב-5 לפנות בוקר ומסתיים ב-1 בלילה. כאם יחידנית עם קריירה (הייתי גם חברת מועצת עיריית אילת), אין לי סדר יום. כל הזמן הייתי עייפה, אכלתי מכל וכל כדי להתעורר, וגם שתיתי לפחות 15 כוסות נס קפה ביום עם 3 כפיות סוכר. אם שתיתי תה אז עם 4 כפיות סוכר. כשהוספתי משטר דיאטה לסדר היום העמוס, כל היום התעסקתי במתי לאכול, מה כן לאכול ומה לא, דבר שהיה מתיש במיוחד. מה ששבר אותי היה שעשיתי המון ספורט, אבל לא ירדתי בכלל במשקל. היו לי שרירים אבל לא התחטבתי. הרגשתי כמו גוש סוכר מהלך, עם אחוזי שומן גבוהים. נראיתי כמו ג'לי במשקל 76 קילוגרמים, ובגובה 1.61 מטר".
"כשהגעתי לאברהמסון הייתי בגישה של 'אם לא יועיל, גם לא יזיק'. אני לא מאמינה בנוסחאות קסם ואני הבנאדם הכי ריאלי בעולם, אבל זה עבד. המדד הראשון היה כששתיתי בבוקר, לראשונה בחיי, נס קפה בלי סוכר ובלי סוכרזית, ועד היום אני במתכונת הזאת. בלי עוגות, בלי לחמים, ממתקים, פסטות, פיצות, גלידות. היחס שלי למתוק או פחמימות, הוא כמו לראות צלחת מלפפונים, שזה אומר, שאין לי שום דחף לאכול אותם. מהגמילה באברהמסון, לא הרגשתי אפילו יום אחד בדיאטה. אין לי נפילות, אני לא מדמיינת או מפנטזת, וגם לא מרגישה שמפסידה משהו בחיים. בלי ספורט, בלי תפריט, בלי ספירת קלוריות. בתקופה קצרה ובלי מאמץ ירדתי מעל ל 15 קילוגרמים. החיים שלי השתנו לחלוטין. אני לא רעבה ויש תחליפים להכל".
"מהר מאוד ראיתי שינוי פיזי משמעותי בגוף. אחוזי השומן ירדו בצורה דרמטית, והיום אני נראית יותר צנומה וחטובה. ירדתי ממידה 42 ל-36-38, אני שוקלת 60 קילוגרמים, ואין לי שאיפות לרזות עוד. הגמילה באברהמסון היא התהליך הכי כלכלי, מכל דיאטה שעשיתי. ההשפעה נשמרת לאורך זמן, זה לא פיק שנהניתי ממנו, ומאז ספטמבר אני באותו ווליום".
"היום אני מרגישה הרבה יותר בריאה וחיונית, יותר קלילה וזה מה שאני משדרת. אני יותר עירנית, הפנים שלי יותר זוהרות, אני גם לא סובלת יותר ממיגרנות. חלק מהאפקט הוא שאני כל היום מקבלת מחמאות מקיר לקיר. הקיץ הזה אחרי המון שנים, אני מקווה להעז ללכת לים עם בגד ים ביקיני".

"יש לי את הגב של אברהמסון למקרה שאפול"

"כל חיי עשיתי את כל הדיאטות האפשריות, את כל הסדנאות, ואפילו הייתי אצל דיאטנית פרטית. לפני 3 שנים עברתי גמילה מוצלחת באברהמסון, וירדתי מ-85 קילוגרמים ל-65, אבל עם הקורונה גיליתי שאני מטפסת חזרה במשקל. הייתי בבידוד 13 יום ונפלתי. אחר כך אבי נפטר וניחמתי את עצמי באוכל ובמתוקים. הדרך חזרה לאורח החיים הבריא שסיגלתי לא הצליחה", מספרת ציפי צור, 58, אלמנה בזוגיות, אם לשלושה ומדריכה בהוסטל, מפרדס חנה.
"באוקטובר חזרתי לאברהמסון לסיבוב שני במשקל 72 קילוגרמים. אחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון לא היה לי רצון או חשק למתוק. גם אם ראיתי מתוקים כמו ופלים או שוקולד שאני מאוד אוהבת, לא התעורר בי רצון וחשק. הפסקתי לאכול עם העיניים, והמוח לא תרגם את זה כמשהו שצריך. גם בן הזוג שלי משתתף בתהליך. בחורף, נהנינו בעיקר ממרקים. עכשיו אני מכינה קציצות ירק, או קציצות טונה בתנור. בחג הפסח נהניתי מאוד - כל האוכל נטול גלוטן! ולא הייתה לי שום בעיה".
"היום אני חצי שנה אחרי הגמילה השנייה, שוקלת 68 קילוגרמים ומרגישה צעירה יותר. למזלי, יש לי את הגב של אברהמסון, למקרה שאפול שוב".
בשיתוף מכון אברהמסון
פורסם לראשונה: 10:56, 01.05.22