הנאום שנשא ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם שלשום, ושבמהלכו יצא נגד אנשי משרד הבריאות, מעורר כעס רב בקרב הרופאים המובילים את המאבק בקורונה בישראל. הוא מכעיס גם את המומחים שהתראיינו היום (ד') באולפן ynet - פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, ופרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן. "לא האמנתי כשראיתי את הנאום", אומר פרופ' אדלר. "ראש ממשלה נוסע לאו"ם כדי להכפיש את אנשי משרד הבריאות בפני כל העולם? איזה ראש ממשלה זה? הוא איבד את הצפון?"
קראו עוד:
עוד אמר פרופ' אדלר: "אני רוצה להגיד משהו למר בנט: אם היה בא אליו משרד הביטחון והיה נותן לו המלצה שהוא לא היה מקבל - הוא היה תוקף גם את בכירי משרד הביטחון? את הרמטכ"ל? איפה נשמע דבר כזה? בגנון לא מתנהגים ככה. הוא מתגאה ואומר, 'תקשיבו לי, אני מספר אחת בעולם, אני יודע להילחם בקורונה, תלמדו ממני'. לאן הגענו?"
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
רה"מ נפתלי בנט בנאומו באו"ם. "בגנון לא מתנהגים ככה", טוען פרופ' אדלר
(צילום: AFP)
פרופ' כהן אמר: "זה היה בעיניי לא ממלכתי. אתה לא עושה דבר כזה. אתה יורה בתוך הנגמ"ש. ממשלת ישראל קבעה התנהלות שלא מטילים סגר, אז מישהו חושב שהאנשים של משרד הבריאות לא מודעים לכך שיש בעיות עם סגר? הם לא רוצים להימנע מסגר? אני גם לא חושב שאנחנו במצב הכי מזהיר בעולם בנוגע למאבק בקורונה. איבדנו, לצערנו, 1,200 איש באוגוסט-ספטמבר".
פרופ' אדלר: "אני רוצה להגיד יותר מכך: מר בנט, אם היית מקשיב לבכירי משרד הבריאות ולכל היועצים - היו פחות מתים. אני חותם על זה. הרי אף אחד לא דיבר על סגר. דיברו על צמצום התקהלויות.
"מצד אחד, אין ספק שהבוסטר עובר והחיסונים עובדים, אבל מצד שני, יש עלייה במספר המונשמים ובמספר האנשים שזקוקים לאקמו, ולכן יש כאן פרדוקס. החיסון חשוב, אבל הוא לא הדבר היחידי. צריך גם להתנהל נכון, צריך לדעת איך לחיות עם הקורונה. מר בנט, אתה לא יודע לחיות עם הקורונה. אם היית יודע לחיות עם הקורונה, לא היו כל כך הרבה מתים. תפנים".
"מצד אחד, אין ספק שהבוסטר עובר והחיסונים עובדים, אבל מצד שני, יש עלייה במספר המונשמים ובמספר האנשים שזקוקים לאקמו, ולכן יש כאן פרדוקס. החיסון חשוב, אבל הוא לא הדבר היחידי. צריך גם להתנהל נכון"
בהמשך נמתחה באולפן ביקורת על היעדר אכיפה במקומות ציבוריים. "אין אכיפה", קבע פרופ' כהן. "ותראו את השערורייה הנוספת, בכנסת, שם הח"כים לא מציגים תו ירוק. מחליטים שמחילים תו ירוק על כלל הציבור, אבל לא על הח"כים".
פרופ' אדלר אמר: "האכיפה כאן היא על הפנים. אני רוצה לתת לכם דוגמה דווקא מעיריית אריאל, שאני אוהד שלה בענייני הטיפול בקורונה. קבענו יחד עם אלי שבירו, ראש העיר, להגביר את האכיפה, ללכת על אכיפה, וכיום אריאל נמצאת בתחתית הרשימה של הנדבקים בזכות האכיפה הזאת. בשאר המדינה אין אכיפה. הייתי בבלומפילד במשחק האחרון: שערים 4 ו-5 היו מפוצצים באנשים, ושערים 7, 8, 9 ו-10 היו ריקים. ככה חיים עם הקורונה?"