מחרתיים (ג') אמורים להתחיל בארץ חיסוני הילדים בני חמש עד 11, וישראלים רבים תוהים אם זהו אכן הצעד הנכון והמתבקש עכשיו. לד"ר דנה (דיאנה) טשר, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים וולפסון בחולון, אין ספקות בנושא. "הצעד הזה מאוד מרגש, ואנחנו מקווים שהוא מקדם אותנו לקראת סיום המגפה, או לפחות לקראת דעיכתה", היא אומרת היום (א') באולפן ynet. "אי אפשר להתקדם לקראת סיום המגפה בלי לחסן את הילדים ובלי להגדיל את מאגר המתחסנים באוכלוסייה. החיסון הוא כלי רב עוצמה, יעיל ובטוח".
קראו עוד:
ד"ר טשר נשאלה עד כמה היא מודאגת מהעובדה שמחצית מהמאומתים כיום הם ילדים מתחת לגיל 12-11, ואמרה: "זה ממחיש לנו את העובדה שאנחנו לא חסינים מפני התפרצות נוספת. אנחנו רואים שיש עלייה במקדם ההדבקה, מה שאומר שהתחלואה יכולה להתפרץ ולעלות. יש שליש מהאוכלוסייה שעדיין לא מחוסן: ילדים מתחת לגיל 11, מיליון איש שעדיין לא קיבלו את הבוסטר, ויותר מחצי מיליון איש שלא מחוסנים כלל, למרות העובדה שהם זכאים לכך. חלק מהאמצעים הם בידיים שלנו".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה מתחסנים מחוסנים חיסונים
חיסון ילדים קורונה מתחסנים מחוסנים חיסונים
"מרבית הילדים חווים את הקורונה בצורה קלה, אבל אחוז קטן מהם מסתבך, ואת האחוז הזה אנחנו רוצים למנוע", אומרת ד"ר טשר
(צילום: shutterstock)
כשנשאלה מה היא אומרת להורים שפונים אליה ומספרים שהם חוששים לחסן את ילדיהם ומעדיפים לחכות, השיבה: "אני אומרת להם שאני מבינה את ההיסוסים, את החששות ואת הלבטים, ושהדרך להתמודד עם הלבטים האלו היא באמצעות צבירת ידע. החלטה צריכה להיות מושכלת ומבוססת על נתונים ועל מידע - שמבוסס על ראיות. לדעתי, הדרך הכי טובה היא לקרוא וללמוד את החומר ולהתייעץ עם רופא ילדים שסומכים עליו. זו הדרך לקבל את ההחלטה".
"יש ברשת מידע כוזב בשפע, והוא מסכן את תוכנית החיסונים. מנסים להילחם בזה. חלק מהדיונים של הצט"מ ושל משרד הבריאות היו שקופים לציבור, ואני חושבת שזה היה צעד בונה אמון. אני חושבת שהורים יקבלו החלטה אחרי שהם ישמעו המלצה ממישהו שהם סומכים עליו באמת"
ד"ר טשר התבקשה להתייחס לעובדה שמשרד הבריאות מותיר את ההחלטה בידי ההורים. על כך אמרה: "אנחנו לא רוצים לכפות ולחייב. אין לזה הצדקה, בוודאי לא במצב התחלואה הנוכחי. אני יכולה לומר בכנות שמרבית הילדים חווים את מחלת הקורונה בצורה קלה, אבל אחוז קטן מהם מסתבך, ואת האחוז הזה אנחנו רוצים למנוע. אנחנו לא נמצאים במקום שבו צריך לחייב ולכפות. אנחנו צריכים להביא את ההורים לקבל החלטה מתוך שכנוע פנימי, שזה הדבר הנכון לעשות.
"יש ברשת מידע כוזב בשפע, והוא מסכן את תוכנית החיסונים. מנסים להילחם בזה. חלק מהדיונים של הצט"מ ושל משרד הבריאות היו שקופים לציבור, ואני חושבת שזה היה צעד בונה אמון. אני חושבת שהורים יקבלו החלטה אחרי שהם ישמעו המלצה ממישהו שהם סומכים עליו באמת - שזה הרופא".