הקואליציה הקצתה היום (ב') את התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות. לבינוי חדר המיון הקדמי יוקצו כ-6 מיליון שקלים ויתווסף עוד תקציב להפעלתו השוטפת. זה קורה חודשים ספורים לאחר שאושר התקציב להקמת מיון קדמי בקריית שמונה.
השרים השותפים למהלך, יו"ר הקואליציה וראש העיר, אומרים כי להקמת חדר המיון בשדרות חשיבות רבה לטובת הגנה על חיי התושבים, מתן מענה רפואי ראשוני ומניעה של נסיעה מסוכנת תחת אש במצבי הסלמה ביטחונית.
1 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בשדרות
זירת הנפילה בשדרות
זירת נפילת רקטה בשדרות. ארכיון
(צילום: AFP)
ראש העיר שדרות אלון דוידי שלחץ להקים במהרה את חדר המיון אומר כי "אישור התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות הוא בשורה גדולה לעיר, לאזור ולתושבים היקרים. גם בימי שגרה, חדר המיון הקדמי יקל רבות במקרים של פציעות ויסייע לחולי הדיאליזה ובמצבי חירום הוא ייתן מענה ראשוני ולעיתים ייתר את ההגעה לבתי החולים. אני מודה לידידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ שהבטיח שידאג למימון, היה איתנו לאורך כל הדרך ואכן דאג לתקציב".
קראו עוד:
כץ, שדאג גם להעביר את הכספים לחדר המיון הקדמי בקריית שמונה, אמר: "התחייבתי, וקיימתי. מרגע שפנה אליי ראש עיריית שדרות, פעלתי באינטנסיביות כדי להביא להשגת התקציב, ואני שמח שהצלחתי. כמי שחרת על דגלו את צמצום הפערים בבריאות בין הפריפריה למרכז, אני חושב שיש משמעות אדירה לבשורה שאנחנו מביאים היום.
"שידעו תושבי שדרות שיש מי שנלחם למענם. אני מודה לשר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, לסגן השר במשרד ראש הממשלה, אבי מעוז ולשר הבריאות, משה ארבל, על שנרתמו לפרויקט והיו שותפים בתקצובו והוצאתו לפועל. אמשיך להיאבק תמיד למען תושבי הפריפריה".
שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, הוסיף: "שמח להיות שותף בהקמת חדר המיון הקדמי בשדרות. מדובר בהצלת חיים ובצעד נוסף לקידום העיר והאזור כולו. צעד של צמצום פערים ושיפור איכות החיים. אנחנו כמשרד הנגב והגליל נמשיך לפעול כדי לצמצם פערים בין הנגב והגליל למרכז, לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות, התעסוקה ושיפור איכות החיים".
שר הבריאות משה ארבל: "ההחלטה לתקצב ולהקים מרכז רפואי בשדרות שייתן מענה רפואי איכותי לתושבים גם במהלך שעות הערב והלילה, היא בשורה חשובה לתושבי העיר בפרט ולנגב המערבי בכלל. אנו עובדים בשיתוף פעולה לצמצם את הפער הבלתי נסבל בשירותי הבריאות בין הפריפריה למרכז ולהביא לחיזוק הרפואה הציבורית בכל חלקי הארץ. אני שמח שעשינו עוד צעד גדול להגשמת המטרה החשובה, שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".
יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז: "שמח להיות שותף בבניית המיון הקדמי בעיר שדרות הנמצאת בחזית המאבק של מדינת ישראל נגד מדינת הטרור שבעזה. מודה לידידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ וחבריי השרים על ההירתמות לעשות את הדבר האלמנטרי לטובת תושבי שדרות והדרום".