אחרי שנים של דחיות וסחבת, יזכו תושבי קריית שמונה והיישובים הסמוכים בגליל לחדר מיון קדמי. זה קורה בעקבות החלטה של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, להקצות 12 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים שלו לטובת הרחבת המוקד הרפואי והפיכתו לחדר מיון לכל דבר.
עד היום נדרשו התושבים שנזקקו לשירותי מיון דחופים לנסוע לבית החולים זיו בצפת, מרחק של בין 45 דקות לשעה נסיעה. במשך שנים ארוכות ניסו נבחרי הציבור בעיר ותושביה להפעיל לחץ על הממשלות השונות על מנת להרחיב את השירותים הרפואיים הדחופים בעיר, אך עד כה לא הוקצה לכך התקציב המתאים.
עוד על אפליית הפריפריה ברפואה הציבורית בישראל:
כעת, במסגרת התקציב שיעבור במליאה בשבוע הבא, הוקצו כאמור 12 מיליון שקלים לטובת הסדרת המיון הקדמי בקרית שמונה, בסיוע שר הבריאות, משה ארבל, והשר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, שהשתתפו במימון.
הכספים יוקצו כבר השנה כדי להרחיב את המוקד הרפואי הקיים למיון קדמי כך שיוקמו בו חדר טראומה, חדר מיון, מכון רנטגן, אולטרסאונד, חדרי CT ו-MRI, טיפת חלב ושירותים נוספים.
2 צפייה בגלריה
בסכנת סגירה. מוקד רפואה דחופה בקריית שמונה
בסכנת סגירה. מוקד רפואה דחופה בקריית שמונה
כבר עמד בסכנת סגירה. מוקד רפואה דחופה בקריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
2 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד הממשלה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד הממשלה
יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר הקואליציה כץ גם הכניס לבסיס התקציב מימון שוטף של 1.5 מיליון שקל בשנה, שנועדו לתחזק את המיון, ויגדלו בהתאמה עם הרחבת המיון. כל זאת כדי לתת מענה לתושבי האזור שנדרשים לנסיעות ארוכות מאוד עד לקבלת טיפול רפואי, לעיתים תוך סיכון חיי אדם.
"אני נרגש שנפלה בחלקי הזכות לפתור את הבעיה שמלווה שנים את תושבי האזור", אמר כץ, "אני משקיע את כל כולי בשיפור הבריאות לתושבי הצפון והדרום וצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. אני מודה לשר הבריאות משה ארבל, לשר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף ולחבר הכנסת יונתן משריקי על ההשתתפות בצעד החשוב הזה ובהקצאת הכספים. אמשיך להיאבק למען תושבי הפריפריה".