קיבלו חיים חדשים בזכות תרומת איברים: שני הישראלים שקיבלו חיים חדשים בזכות האיברים של אור אשכר ז"ל שנהרג בפיגוע בדיזנגוף. עכשיו, לאחר ההשתלות, הם יוצאים הביתה ומתחילים בחיים חדשים. לבו של אשכר ז"ל הושתל בידידיה סולימני (65), אב לארבעה ילדים וסב ל-11 נכדים, וכליתו הושתלה בשגית עמרם (52), אם לשני בנים וסבתא לשתי נכדות תאומות, שהמתינה להשתלה כעשר שנים.
1 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר ז"ל. ידידיה ושגית קיבלו חיים בזכותו
( באדיבות המשפחה)
סולימני נעזר בשלוש השנים האחרונות בלב מלאכותי ולאחרונה מצבו הידרדר, והוא נזקק להשתלה דחופה. פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון שביצע את השתלת הלב, אמר: ״ההשתלה של ידידיה הייתה מורכבת, היות שלפני מספר שנים השתלנו לו לב מלאכותי כגשר להשתלת לב שישמור על איכות חייו במידה מסוימת. הניתוח ארך שעות ארוכות היות שהיה צורך לנתק ולהפריד את הלב המלאכותי מגופו של ידידיה ולחבר לב אורגני.
"סולימני קיבל לב חזק ובמצב מצוין של ספורטאי צעיר שיכול לסייע להחלמה מהירה ולאריכות ימים. אני מאוד מרוצה ממהלך התאוששותו של ידידיה ואנחנו נלווה אותו עד לחזרתו לשגרת חיים איכותית וטובה יותר".
ד"ר בן בן אברהם, רופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב, במערך הקרדיולוגי בבילינסון, מוסיף: "בעקבות האירוע הטראגי של משפחת אשכר, ידידיה זכה בלב צעיר ובריא. אסונה של משפחה אחת, הוא אירוע משנה חיים עבור משפחת המושתל. נמשיך ללוות אותו גם לאחר שחרורו".
אשת מושתל הלב, רחל סולימני אמרה: "שמעתי שלאור אשכר ז"ל היה לב זהב, אני מבטיחה למשפחתו שהלב הגיע לאיש זהב, ידידיה שלי. אני כואבת את כאבם ומודה להם על אצילות הנפש".
שגית עמרם (52), מושתלת הכליה, סיפרה: "במשך ימים ארוכים ליוויתי את הסיפור של אור אשכר דרך הטלוויזיה והתפללתי לשלומו. פתאום זה פגש אותי בתוך החיים הפרטיים שלי כשהודיעו לי שאני עוברת השתלת כליה. חיכיתי לזה עשר שנים. זה עצב שנמהל בשמחה ואני מאוד גאה במשפחה שהצילה חיים ומודה להם".
ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון, שביצע את השתלת הכליה, מסכם: "העבודה שלנו היא עירוב כמעט בלתי אפשרי של טרגדיות ואופטימיות ואנחנו מנסים להיאחז בחיוב ובטוב של מעשים אציליים של תרומת איברים".