אונת כבד של אור אשכר ז"ל, שמת אתמול (ב') מפצעיו לאחר שנפצע אנושות בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ב-9 במארס, הושתלה היום (ג') לפנות בוקר בתינוק בן שנה ושלושה חודשים שסבל מאי-ספיקת כבד חמורה. הניתוח בוצע בבית החולים שניידר בפתח תקווה על ידי ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות הכבד.
קראו עוד:
ההודעה על תרומת אונת הכבד הגיעה אתמול אחר הצהריים מהמרכז הלאומי להשתלות בעקבות החלטת משפחתו של אור אשכר לתרום את איבריו. אמו של התינוק מסרה: "אנחנו מכירים את אור רק מהתקשורת. בימים האחרונים התפללנו עליו יחד עם כל עם ישראל שישוב לאיתנו. אנחנו מכירים תודה לבני משפחתו שעשו מעשה כל כך אצילי באחד הרגעים הקשים שלהם בחיים. אנו מרגישים שמהיום יש לתינוק שלנו משפחה נוספת".
2 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר ז"ל. "התפללנו עליו", אמרה אמו של התינוק
( באדיבות המשפחה)
ד"ר גורביץ אמר: "תרומת אונת הכבד העניקה לתינוק הזדמנות לחיים חדשים. אנו אסירי תודה למשפחות התורמות ורואים בכל השתלה הזדמנות לעודד את המודעות להשתלות איברים מצילות חיים בקרב הציבור".
2 צפייה בגלריה
השתלת אונת כבד אור אשכר ז"ל
השתלת אונת כבד אור אשכר ז"ל
היד של התינוק אוחזת באצבע של אמו, אחרי הניתוח
( צילום: באדיבות המשפחה)
במהלך היום הושתלו איברים נוספים של אשכר: הלב הושתל בגבר בן 65 בבית חולים בילינסון, הכבד בגבר בן 75 באיכילוב, כליה אחת הושתלה בבת 52 בבילינסון, והכליה האחרת הושתלה בבן 59 באיכילוב.