בעקבות המלצת מומחי ה-FDA לאשר את חיסוני הילדים, פרופ' יהודה אדלר ופרופ' קובי מורן-גלעד, מתייחסים לכך באולפן ynet הבוקר (ה'). פרופ' אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי פותח בדבריו, כי כלל לא היה מחכה לאישור הסופי ומחסן את הילדים.
הוא מוסיף ואומר: "כולם הרי יאשרו את החיסון, אין פה ויכוח. ראשית, יש ילדים במצב קשה, שנית, תופעות הפוסט קורונה הולכות ומתגברות וחשוב להבין שלא יהיה חיסון עדר בלי חיסון הילדים, אז מכיוון שאנחנו כנראה הולכים לחיות עם הקורונה, אין מה לחכות. אני ממליץ להורים להגיע ולחסן את הילדים".
קראו עוד על ההחלטה:
פרופ' מורן-גלעד, מומחה למיקרוביולוגיה קלינית ולבריאות הציבור מאוניברסיטת בן-גוריון ובית החולים הדסה, מתייחס לדבריו ואומר: "אני מסכים לגבי התועלת האפשרית של חיסוני הילדים, אבל אני חושב שעשו נכון מדינת ישראל ומערכת הבריאות שהמתינה לאישור ה-FDA. הסיבה הראשונה היא שלהבדיל מהמצב שהיינו בו בגל הקודם, שאז התקבלה באמת החלטה תקדימית לפני שרשויות רגולטוריות קיבלו החלטה ללכת על הבוסטר, כי היינו במצב חירום, היום אנחנו נמצאים בנקודה אחרת.
"שיעור התחלואה בירידה, ובוודאי שיש חשיבות שהילדים יהיו מחוסנים, אבל אני חושב שאנחנו לא במצב חירום שמחייב או מצדיק שנקבל החלטות בלחץ. מעבר לזה, דווקא באקלים של הססנות החיסונים, שלא לומר התנגדות לחיסונים – אני חושב שזה חשוב שיתבצע תהליך סדור כדי לשמר את אמון הציבור בחיסונים גם לקורונה וגם לחיסוני ילדים בפרט".

"להקפיד שהדיונים לקראת אישור החיסון יהיו שקופים לציבור"

גם פרופ' נדב דוידוביץ התייחס לסוגיית חיסוני הילדים, ואמר: "רוב ההורים רוצים לחסן את הילדים, על פי סקר שערכה ד"ר ליאורה שמואלי, כשני שלישים, קרוב לשני שלישים מההורים רוצים מאוד לחסן את הילדים, רוצים להיפטר מכל הנושא של הבדיקות והבידודים. מעבר לכך יש הורים שחוששים. אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה של הסברה. אני כמובן נגד כפייה של חיסונים אבל אני רוצה לומר כאן, לי יש שני נכדים בגילים המתאימים, ואני מאוד מאוד אשמח מאוד שהבן שלי כלתי יחסנו את הילדים.
"מדובר בסך הכל בחיסון שהוא במינון מופחת (10 מק"ג מול 30 מק"ג למבוגרים), אין לנו אינדיקציות כרגע שיש שוני גדול לעומת ילדים גדולים יותר, הסכנה של המיוקרדיטיס (דלקת בשריר הלב) בדרך כלל היא דווקא בגיל ההתבגרות ואנחנו יודעים שהקורונה, בוודאי בגל הדלתא, פגעה בילדים, אמנם פחות והסכנה כמו שזה נראה מחיסוני הילדים היא לאין ערוך פחותה יותר. אני שמח שמקבלים פה את עמדת איגוד רופאי בריאות הציבור שחלק ניכר מהדיונים יהיו בצורה שהיא פומבית יותר".
הוא מתייחס לנושא בטיחות החיסון: "לכל חיסון יש תופעות לוואי, גם בניסוי של פייזר, אם אני זוכר נכון מעל ל-70% היה כאב במקום ההזרקה, שזה מאוד הגיוני. כמו בקבוצות הגיל האחרות, נעשה את המשך המעקב לאחר מכן, אבל להערכתי, גם פייזר וגם מודרנה הם בסך הכל חיסונים מאוד בטוחים. אני מאוד ממליץ להתחסן".
הוא מסכם ואומר: "אנחנו לומדים לחיות עם הקורונה בצורה אקטיבית עם הרבה מאוד דברים שלא עשינו בעבר, חבל שזה לקח הרבה זמן, אבל טוב שאנחנו במצב הזה. אסור לחזור על טעויות העבר. יש לנו עכשיו תקופה מעט יותר רגועה, ובתקופה הזאת אנחנו צריכים לחזק את מערכת הבריאות, לזכור שאנחנו נכנסים לתקופת החורף, לחזק את הנושא של ההתחסנות, וכמובן לחזק מערכות כמו מערך קטיעת שרשראות ההדבקה והחקירות האפידמיולוגיות, לחזק את הנושא של הריצופים הגנטיים.
"אסור לנו לבוא ולהיות שאננים. אנחנו לא ננצח את הקורונה. אנחנו נלמד לחיות איתה. אני חושב שבכלל בעולם הזה של מחלות זיהומיות זה לא היבטים של ניצחות, זה היבטים של חיים יחד. אנחנו חייבים להיות מאוד מאוד אקטיביים ולחזק את מערך שירותי בריאות הציבור".