כשהחלו לזרום הצילומים של מדונה מטקס פרסי הגראמי בתחילת החודש, ניכר היה שאף אחד לא נשאר אדיש למראה פניה המחודשות של הזמרת בת ה-64, שנראו חלקות ונפוחות. כמו בלא מעט מקרים בעבר, גם כאן מדונה ידעה לגנוב את ההצגה ולגרום לצופי טקס פרסי המוסיקה לדבר בעיקר עליה.
אחרי התגובות, הלא אוהדות במיוחד שנכתבו על המראה החדש שלה, מדונה, שיודעת לעשות מכל לימון לימונדה, הגיבה למבקריה בפוסט נוקב באינסטגרם בו האשימה את הצלמים בכך שצילמו במכוון תמונות לא מחמיאות שלה עם עדשות רחבות במיוחד. בנוסף, האשימה את המבקרים בגילנות כלפי כל מי אישה שעברה את גיל 45.
3 צפייה בגלריה
מדונה בטקס הגראמי 2023
מדונה בטקס הגראמי 2023
ואולי היא עדיין בתקופת ההחלמה? מדונה בטקס הגראמי 2023
(צילום: GettyImages)
על ההליך הקוסמטי - אם היה כזה - מדונה עדיין לא דיברה, אבל בתקשורת כבר עלו לא מעט ספקולציות. "אם מדובר בהליך קוסמטי", אומר פרופ' אייל וינקלר, מומחה לכירורגיה פלסטית, משחזרת ורפואה אסתטית, "הוא שייך לטרנד החדש, שצובר תאוצה בארצות-הברית ומגיע גם לישראל, של נשים שמבקשות את 'המראה המנותח', כזה שאי אפשר יהיה להתבלבל לא להבחין בשינוי".
אז מה שראינו בגראמי זה התוצאה של הניתוח הזה? "אי אפשר לדעת ב-100% אם היא עברה הליך פלסטי כזה או אחר. כשאני רואה את הצילום שלה משם, זה גם יכול להיות תופעת לוואי משימוש בסטרואידים. אם מדובר בהליך פלסטי שנעשה לאחרונה, צריכים לזכות אותה במידת רחמים כי יש תקופת החלמה לכל הליך שכזה, ואם היא עדיין בתקופה הזו לאחר ניתוח – זה לא המראה הסופי שיישאר איתה. אנחנו זוכרים את העניין התקשורתי שהיה סביב מרגלית צנעני ומירי רגב, כשפתאום הופיעו בציבור עם שינוי מורגש מדי בפנים. היום, שתיהן נראות הרבה יותר טוב וטבעי. אני מניח שזה בגלל שהן נשים עסוקות שלא יכלו לאפשר לעצמן תקופת החלמה ממושכת בבית".
3 צפייה בגלריה
המראה השתנה. הילרי קלינטון
המראה השתנה. הילרי קלינטון
המראה השתנה. הילרי קלינטון
(צילום: AP)
בכמה זמן החלמה מדובר עד שמתקבלות התוצאות הסופיות? "תקופת ההחלמה יכולה להיות לנוע בין שבועיים ועד חודשיים-שלושה. תלוי בסוג הניתוח וכמובן בגנטיקה של כל מנותחת".
ואם מדובר כאן בתוצאות הסופיות, כך תיראה מדונה מעכשיו? "אם המראה הוא תולדה של ניתוח קוסמטי והיא סיימה את תקופת ההחלמה שלו, זה מתכתב עם טרנד שקורה בעיקר בחוף המערבי של ארצות-הברית, וזולג גם החוצה, שנקרא 'המראה המנותח'. יש נשים שמגיעות לפלסטיקאי וזה מה שהן מבקשות, להיראות מנותחת, מוגזמת, שאנשים לא יפספסו את ההליך הפלסטי שעברו. לא אכפת להן להיראות מוזר, העיקר שייראו ללא גיל ובלי פנים נפולות.
"אם היא אכן בחרה ב'מראה המנותח', זו לא תהיה הפעם הראשונה שהיא מחליטה להשתמש בגוף שלה כמיצג. היא עשתה את זה לכל אורך שנות הקריירה שלה בלבוש, באביזרים וגם במראה שלה".
בוא נניח שהיא כן עברה ניתוח מתיחת פנים, באיזה סוג לדעתך מדובר? "לפחות על פי התמונות העכשוויות, מדובר בניתוח שנקרא 'מתיחה של מישור עמוק', בו עושים הרמה מאוד מקיפה של עור הפנים במישורים שקרובים לעצם. ההליך הזה יוצר מראה שונה מאוד, ומתקבלות פנים שאין להם גיל. מדובר בניתוח ארוך, שמתבצע בהרדמה כללית. תקופת ההחלמה כאן ארוכה יותר ויכולה לחצות את השלושה חודשים, לכן יכול להיות שהיא עדיין בתקופת החלמה".
3 צפייה בגלריה
רנה זלווגר
רנה זלווגר
הפנים החדשים של רנה זלווגר
(צילום: אינסטגרם, GettyImages)
יש סלבס נוספים שעשו את ההליך הזה? "לא ברמה הזו כמו של מדונה, אבל בהחלט אפשר לראות דוגמאות כמו השחקנית רנה זלווגר או הילרי קלינטון. במקרה של שתיהן, אחרי הניתוחים, המראה שלהן השתנה לחלוטין. קל לזהות את זה".
יש דרישה לניתוח הספציפי הזה גם בישראל? "הדרישה לא גבוהה, אבל היא גוברת. אפשר לראות את זה כשאישה רוצה שינוי קיצוני כי היא ממש לא אוהבת את המראה שלה. הרבה מהן רוצות עיני חתול, או שפתיים מודגשות בהגזמה. גם הגיל לניתוחי הרמת פנים הולך ויורד. אני מאמין עדיין מאמין בשיטה הטבעית, וכך גם רוב הישראליות. הן רוצות ניתוח שירגיש להן טוב, אבל שלא יהיה מורגש לסביבה ובטח לא מוגזם. יתרון יחיד שאני יכול למצוא להליך כזה קיצוני זה הזמן שזה מחזיק, שיכול להגיע אפילו ל-12 שנה או יותר. הרמה רגילה תחזיק בין 8-5 שנים, אבל גם אחרי 8 שנים הפנים ייראו טוב יותר מאשר לפני הניתוח".