בשיתוף PEACE NATURALS
הקשר ההדוק בין גוף לנפש מוכר לכולנו, השפעות מגפת הקורונה בהחלט נותנות אישור לכך שמה שפוגע בגוף הפיזי משפיע גם על הלך הרוח ועל הנפש שלנו. לכן, בשנים האחרונות מוצעים יותר ויותר טיפולים משולבים שמטרתם לתת ארגז כלים טוב יותר להתמודדות עם מחלות.
קנאביס רפואי הפך בשנים האחרונות לכלי חשוב בטיפול בתופעות לוואי למחלות כרוניות רבות ולכאבים כתוצאה מפגיעות שונות. למרות זאת, אם נדמה היה שזה פתרון יחיד ומוחלט הרי שהניסיון מוכיח שלקנאביס יכולות מופלאות בהפיכת חיי היומיום לנסבלים ואף נורמליים, אבל בעיקר עם שינויים נוספים בסגנון החיים.
3 צפייה בגלריה
שמן קנאביס רפואי
שמן קנאביס רפואי
שמן קנאביס רפואי
(צילום: shutterstock)
נטע קובלסקי אובחנה בגיל 27 כחולת פיברומיאלגיה, תסמונת שגורמת לכאבים עזים, בעיקר כאבים כרוניים במערכת השרירים. יחד עם גילוי המחלה היא גם הבינה שאין מספיק מידע אודותיה, ולכן ייסדה את עמותת 'גוונים של סגול' לפיברומיאלגיה, יחד עם שותפות, והייתה אחראית על נושא הקנאביס במשך 5 שנים והרצתה עליו בפני צוותים רפואיים, פסיכיאטרים וצוותי התקשורת. היום, קובלסקי משתמשת בניסיונה כדי ללוות ולהנחות מטופלים המשתמשים בקנאביס רפואי לא רק כמקל על כאבים אלא גם ככלי שיעזור לרפא את הטראומה, בגללה מתרחש הכאב. במסגרת הליווי היא מסייעת בטיפול רגשי, תזונה בריאה ופעילות גופנית.
"כמתמודדת עם פיברומיאלגיה שסבלה מכאבים כל יום ובכל שעה, כבר בימיי בעמותה הבנתי שיש צורך בטיפול אינטגרטיבי כוללני. הקנאביס נהדר ומיטיב, אבל הוא לבדו לא יעשה את הריפוי. הוא צריך עזרה בשילוב עם טיפולים רגשיים, טיפולים פיזיים ותזונה נכונה", אומרת קובלסקי, שניסתה את הכל על עצמה, "כששילבתי טיפולים עם הקנאביס, למשל לפני טיפול יוגה, בדקתי אם הוא עוזר לי להיחשף יותר, להשתמש בשרירים יותר או אם הוא דווקא סוגר אותי".

השילוב המושלם

היום היא יודעת שהשילוב של הקנאביס עם יוגה, דיקור, טאי צ'י, שיאצו או הליכות, עשוי להיות בעל אפקט אופטימלי. "כל אלה מועילים לבריאות הגוף ויש למצוא את אלה המועילים לכל אחד ולתזמן את השימוש בקנאביס באופן משלים, כשכל אחד צריך לבדוק עם עצמו מה שמתאים לו ומתי טוב לו להשתמש בקנאביס ככזה", היא מסבירה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"אני מלמדת את המטופלים איך אפשר להיכנס עם הקנאביס למקומות עמוקים בעצמנו. אני מלמדת אותם לעשות עבודה עצמית להעמקת השפעת הקנאביס. הגעה לטיפול - כל טיפול - צריכה להיות אופטימלית מבחינת מוכנות פיזית ונפשית לטיפול והקנאביס עשוי לעזור ולהוסיף. למשל, להגיע לעיסוי ברמת מתח, עצבים או חרדה עלול לשנות את כל האפקטיביות של הטיפול וקנאביס בשימוש נכון, עשוי לעזור, להרגיע. קיים בו פוטנציאל להקל ולהרגיע כי האפקטיביות של הטיפול תמיד גבוהה יותר כשמגיעים במצב רגיעה ונחת".

טיפול רגשי לפני הכל

לקובלסקי חשוב לציין ששילוב של לפחות שני טיפולים משלימים מאד אפקטיבי ומאפשר התקדמות מהירה יותר להחלמה "כשיש שלושה מוחות שעובדים יחד לקידום התהליך, הוא מתקדם מהר וטוב יותר", היא אומרת.
כדי להבין איך בוחרים את סט הטיפולים הנכון, מאמינה קובלסקי שאורח החיים, דפוסי המחשבה, האמונות והחיבור קובעים איזה טיפולים יתאימו לכל אחד. "כדי להתאים טיפול משלים מגוון, ההמלצה שלי היא, לפני הכל, ללכת לטיפול רגשי.
3 צפייה בגלריה
רפואה משלימה
רפואה משלימה
רפואה משלימה
(צילום: shutterstock)

"טיפול רגשי הוא טיפול הכולל שיח, שמתאר מה עובר עלינו ומה אנחנו מרגישים והוא כולל תיאור ורבלי של המתרחש בעולם הפנימי, הפיזי והרגשי שלנו, המטופלים. זה יכול להיות טיפול קונבנציונלי אצל פסיכולוג, פסיכו תראפיסטית, מטפל NLP וגם טיפולים הוליסטיים כמו טטה הילינג, מסע, ריברסינג או סאטיה", היא אומרת ומזכירה שטיפולים הוליסטיים מזמן נכנסו לדלת הטיפולית הראשית: "גם דיקור נחשב לפני 20 שנה כמעט כטקס וודו והיום הוא מאושר בקופות החולים. יש כבר מחקרים שמוכיחים את יעילותו ואת קיומם של המרידיאנים הרבים בגופנו", היא אומרת.
קנאביס הוא כלי החלמה חשוב וקובלסקי מאמינה מאד בתרומתו הקריטית להחלמה: "אני חושבת שהקנאביס הגיע לעולם הזה כשירות עבורנו, כדי שנפתח את הראש ונבין שיש עוד דברים מחוץ למה שאנחנו רואים ולמידע שאנחנו מקבלים מגורמים אחרים, ושזו הזדמנות לפתוח את המחשבה שלנו ולהפעיל את האינטואיציה למה שמתאים לנו".

האם קנאביס מתאים לכל אחד?

קובלסקי רגילה גם למטופלים שמגיעים סרבנים ועם דעות מוקדמות. "כוח האמונה שלנו הוא הכוח החזק ביותר שמניע את בני האדם. לא משנה במה מאמינים העיקר שיש אמונה. מכאן, ב-2022 יש שפע מטורף של שיטות טיפול זמינות ונגישות והשיטות מתפתחות כל הזמן. לכל אחד מתאים טיפול שונה, לפי הדרך בה הוא רואה וחווה את המציאות שלו", היא אומרת.
"תמיד יהיה מי שיחשוב כמונו על טיפולים ודרכי החלמה. רק צריך להיעזר באנשים המתאימים ולחפש אותם. זה בדיוק מה שאני עושה, עוזרת לאנשים למצוא את נתיבי ההחלמה המתאימים להם", היא אומרת. "הקנאביס, כנקודת התחלה לתהליך ההחלמה, חשוב מאד כי הוא מאפשר לנו מרחב נשימה שמאפשר לחשוב על המשך הריפוי. משם, ניתן לגלוש לטיפולים רגשיים, שיעזרו לנו להכיל ולעכל את מצבנו הרפואי ומשם, ברגע שפינינו מקום ברגש, הגוף שלנו יכול להתחיל לנוע בעזרת פעילויות גופניות מתאימות. כשהגוף נע קדימה, הוא דורש תזונה נכונה ובריאה וזו בניית ארבעת השלבים – הרגשי, התזונתי, הפעילות הגופנית המתאימה והקנאביס - בצורה הגיונית", היא מסכמת.
*המוצר אינו בגדר תרופה שנרשמה כדין, ואין לייחס לו סגולות מרפא; רכישתו וצריכתו מותרת רק באמצעות מרשם מרופא שהוסמך לכך; וכל שימוש אחר מנוגד לחוק הפלילי.
בשיתוף PEACE NATURALS