מנציחים את זכרו של שרון אסמן ז"ל: עוד פחות משבועיים, ביום שישי, 3 במרץ 2023, ייערך זו השנה השנייה "מרוץ אסמן", אירוע הריצה המקדים למרתון ווינר ירושלים, שיתקיים שבועיים אחר כך ב-17 במרס. "מרוץ אסמן" ייצא ממתחם התחנה הראשונה בירושלים, יעבור לאורך תוואי של חמישה ק"מ בפארק המסילה בירושלים, ויכלול גם מקצה של 800 מטר למשפחות. ההשתתפות היא ללא עלות, ולכל המשתתפים יחולקו חולצות עם דיוקנו של אסמן ז"ל.
3 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
"היה צנוע מדי בשביל שאני אגיד שהוא היה רוצה את זה". אל"מ שרון אסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
המרוץ, שנערך זו השנה השנייה, הוא יוזמה של עיריית ירושלים, שנועדה להנציח את דמותו של אלוף משנה שרון אסמן ז"ל, אשר ביולי 2021 התמוטט ומת מדום לב בעת אימון כושר – שלושה ימים לאחר כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל.
עוז בנדור, היה חברו של שרון ז"ל מילדות, וכמו בשנה שעברה, גם השנה הוא מתכנן לרוץ במרוץ. "אני ושרון הכרנו בגיל 12 וחצי. בעצם "רצנו ביחד" כל החיים. עברנו את הכל ביחד. הכרתי את אשתי ב'ערב מכונן', כך אני מכנה את הערב הזה, יחד עם שרון ז"ל ואשתו שרון. נכחנו בחתונות אחד של השני. יכולנו לא להתראות במשך כל השבוע, אבל היינו בקשר אחד עם השני, כמה שיכולנו", הוא מספר.
"ברגע ששמעתי על המרוץ בשנה שעברה, התייצבנו, אני ואשתי ובני הבכור. אני זוכר שאמרנו לא משנה איפה, מי או מה, אנחנו באים. ירד גשם והיה קר מאוד, אבל צלחנו את זה".
3 צפייה בגלריה
שירה מיטלמן מרוץ אסמן
שירה מיטלמן מרוץ אסמן
בני משפחת בנדור במרוץ אסמן בשנה שעברה
למרוץ השנה מגיעה משפחת בנדור בהרכב גדול יותר. "אנחנו מתכננים להגיע גם עם שני הבנים הגדולים. הילדים שלי יודעים מי זה שרון, הם הכירו אותו והם יודעים כמה זה חשוב לי. הם אוהבים וגאים ללכת עם החולצות עם דיוקנו, למרות שהן ענקיות עליהם. הם מאוד מתרגשים לקראת המרוץ השנה", הוא אומר ונזכר בפעם האחרונה בה ראה את אסמן ז"ל. "אני זוכר שנפגשתי עם שרון ביום שישי האחרון לפי מותו. הגענו אליהם להרמת כוסית, גם לקראת התפקיד החדש, וגם לכבוד הדירה החדשה שהם נכנסו אליה רק כמה חודשים לפני כן. זה יצא ממש כמו ארוחת פרידה. פתחנו יין איכותי, כמו שהיינו עושים בכל ארוחה טובה. זה ממש הרגיש החיבוק האחרון איתו, כמו פרידה".
הוא אומר בהתרגשות רבה כי "שרון היה צנוע מדי, כדי לומר שהוא היה רוצה את המרוץ. אני חושב שהוא לא היה רוצה שום דבר לכבודו, אבל הוא ראוי להרבה מעבר ואנחנו שם בשביל זה. שרון מאוד אהב את ירושלים, ראה בה כבירתנו והמקום להגן עליו. זה רק ראוי שאנחנו ניתן לו את הערכתנו".
גם משפחתה של שירה מיטלמן מגיעה להשתתף השנה במרוץ השנה יחד עם בעלה ושלושת ילדיה. "הבן הגדול שלי בן 7 והוא לומד בכיתה עם אמה, בתו של שרון ז"ל. הם חברים מאוד טובים, וגם אנחנו חברים מאוד טובים של שרון ושל המשפחה.
3 צפייה בגלריה
מירוץ לזכרו של שרון אסמן ז"ל
מירוץ לזכרו של שרון אסמן ז"ל
המרוץ לזכרו של שרון אסמן ז"ל בשנה שעברה
(צילום: עמית שאבי)
"אמנם לא הכרנו את שרון ז"ל אבל אנחנו שכנים ושמענו עליו המון ומאוד מעריכים את התרומה שלו ואת פועלו. אנחנו מגיעים להשתתף במקצה המשפחות שזה דבר חדש השנה, אז נגיע בהרכב מלא. הבן הקטן שלי בן שנתיים וחצי אז מניחה שלא נרוץ כולנו אבל בהחלט ניקח חלק בחוויה.
"הבן הגדול מאוד מתרגש ושמח, הוא לא היה אף פעם במרוץ או פעילות כזאת ולכן זה עוד יותר מרגש. אנחנו מאוד מעודדים פעילות ספורטיבית ואני חושבת שזאת חוויה משפחתית חיובית ובנוסף נזכה להכיר עוד יותר את פועלו של שרון ז"ל.
"כחברה, אנחנו צריכים לעודד פעילות ספורטיבית ולהקנות ערכים ספורטיביים לילדים וזאת הזדמנות לשלב את הערכים האלה ביחד עם ערכים ערכיים. הייתי ממליצה למשפחות להגיע למרוץ. איתנו יגיעו עוד משפחות ושכנים, זאת פעילות שאנחנו מתכוונים לעשות כל שנה".
"לעיר ירושלים יש הכבוד לקיים אצלה את המרוץ לזכרו של אל"מ שרון אסמן, ולהוקיר לו תודה על כל שעשה למענה ולמען תושביה", אומר משה ליאון, ראש עירית ירושלים. "הריצה המשותפת אל מול נופיה של העיר אותה אהב, עם רצים ורצות מכל רחבי הארץ, היא דרך מרגשת להנציח את זכרו ואת ערכי הנתינה ואהבת המולדת אותם הותיר אחריו כמורשת. אני מזמין את כולכם להגיע ולהיות חלק מהחוויה המיוחדת של המרוץ".
"מרוץ אסמן" יתקיים ב-3 במרץ, 2023 החל מהשעה 8:00 בבוקר. לפרטים נוספים והרשמה (ללא עלות) - לחצו כאן