הירידה בתחלואה נמשכת, וגם בבתי החולים ניתן להבחין בה. "עד לפני שבוע היו אצלנו שתי מחלקות קורונה בתפוסה של 100%, ואילו היום התפוסה היא של 80% בלבד", אומר היום (ג') לאולפן ynet ד"ר ג'מיל מוחיסן, מנהל מחלקת קורונה בבית-החולים הלל יפה בחדרה. "אחת המחלקות, שאותה אני מנהל, כוללת גם יחידת טיפול נמרץ קורונה. השנייה היא מחלקה רגילה. בגדול, רואים קצת רגיעה בשבועיים-שלושה האחרונים. הירידה בתחלואה אומנם לא מהירה, אבל היא קיימת. אנחנו מקווים שהיא תימשך".
קראו עוד:
לדבריו, מה שמאפיין את חולי הקורונה שמאושפזים עכשיו הוא העובדה שהם לא מחוסנים וסובלים מגורמי סיכון. "יש ביניהם סרבני חיסון, שלא קיבלו אף מנה", אומר ד"ר מוחיסן, "ויש כאלו שסובלים מהשמנת יתר, מסוכרת או מיתר לחץ דם, ובנוסף לכך נדבקו בקורונה. הם אלו שמסתבכים ומגיעים לאשפוז. אנחנו רואים באופן מאוד בולט שהשמנת יתר ועישון הם שני דברים שמחמירים באופן משמעותי את מצבם של אלו שנדבקו.
"לאחרונה אנחנו רואים חולים רבים שמאושפזים במחלקות קורונה אחרי שהתברר שהם חיוביים, אבל סובלים מבעיות אחרות שמהן הם מתים. אומנם, הייתה להם קורונה, אבל לא בגללה הם מתו. יש לנו חולים סיעודיים מורכבים, שזה המצב אצלם"
"יש לנו קהילה של סרבני חיסונים בתקופה האחרונה. הם הכי סובלים, הכי מתאשפזים במצב קשה, בנוסף לאלו שיש להם מחלות רקע".
1 צפייה בגלריה
צוות מחלקת הקורונה בית חולים הלל יפה
צוות מחלקת הקורונה בית חולים הלל יפה
מחלקת קורונה בהלל יפה. "רואים קצת רגיעה בתחלואה בשבועיים-שלושה האחרונים", אומר ד"ר מוחיסן
(באדיבות ביה"ח הלל יפה )
כאשר התבקש ד"ר מוחיסן להתייחס לנושא התמותה, ונשאל אם יש קשר בין העובדה שהאדם לא מחוסן לבין מותו, אמר: "אלו שלא מחוסנים, עוברים מחלה יותר קשה, אין ספק. לאחרונה אנחנו רואים חולים רבים שמאושפזים במחלקות קורונה אחרי שהתברר שהם חיוביים, אבל סובלים מבעיות אחרות שמהן הם מתים. אומנם הייתה להם קורונה, אבל לא בגללה הם מתו. יש לנו חולים סיעודיים מורכבים, שזה המצב אצלם. וכמובן, יש כאלו שמתים בגלל הקורונה".